Web Analytics Made Easy - Statcounter

عمان خواستار ایفای نقش موثرتر بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل در سرزمین‌های فلسطین بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل به ویژه قطعنامه‌های ۲۲۴ و ۳۳۸ شورای امنیت شد.

به گزارش برنا؛ پایگاه خبری روزنامه «عمان» امروز (چهارشنبه) با اشاره به اینکه موضع عمان درباره تحولات فلسطین توسط «محمد بن عواد الحسن» نماینده دائم این کشور در سازمان ملل در برابر شورای امنیت این سازمان قرائت شد، افزود: عمان با استقبال از بیانیه هماهنگ کننده سازمان ملل متحد برای روند صلح خاورمیانه ابراز امیدواری کرد که طرفین به وظیفه محول شده پاسخ دهند و همکاری لازم برای بازگرداندن آرامش، امنیت و ثبات به سایر سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه قدس شریف را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمان تصریح کرد که گزارش‌ها از جمله گزارش‌های نهادهای بین المللی تایید می‌کند که اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین خوب نیست و به دلیل تجاوزات و نقض‌های مکرر غیر موجه رژیم اسرائیل علیه قواعد قانون بین الملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل و مردم فلسطین به سمت تشدید پیش می‌رود.  

این کشور همچنین اقدامات تحریک‌آمیز و غیرقانونی رژیم اسرائیل و نیروهای اشغالگر آن در سرزمین‌های فلسطین و یورش این رژیم به مسجد الاقصی و حرم قدس شریف و حملات به نمازگزاران بی‌دفاع که نقض آشکار قوانین، ارزش‌ها و حقوق بشر بین المللی است را محکوم کرد.

عمان از جامعه بین المللی خواست تا مسئولیت‌های خود را برای اجرای عدالت و قانون، پایان دادن به اشغالگری و تحقق صلح از طریق احیای حقوق مشروع مردم فلسطین از جمله حق ایجاد کشور مستقل در تمامی اراضی اشغالی از ۶ ژوئن ۱۹۶۷ میلادی به پایتختی قدس شرقی به عهده بگیرد.

عمان در بیانیه خود که توسط نماینده دائم این کشور در سازمان ملل قرائت شد همچنین وضعیت سرزمین‌های اشغالی فلسطین را خطرناک و نگران کننده توصیف کرد و گفت: ناکامی شورای امنیت در برداشتن گام‌های عملی و ملموس برای حفاظت از مردم فلسطین اشغالی، مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل  را به انجام حملات و نقض بیشتر تشویق می‌کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عمان رژیم اسرائیل شورای امنیت بین المللی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۷۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه عمان گفت که به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین در شرایط کنونی، موضوعی حیاتی است.

«بدر بن حمد البوسعیدی» همچنین تأکید کرد که قطعنامه آتش‌بس شورای امنیت در نوار غزه یک گام اولیه حیاتی است که باید به ارسال بدون مانع کمک‌ها به نوار غزه منجر شود.

گفتنی است که سرانجام با خودداری آمریکا در بهره‌گیری از حق وتو، قطعنامه پیشنهادی اعضای غیردائم شورای امنیت برای آتش‌بس در نوار غزه تصویب شد.

کد خبر 6062774

دیگر خبرها

  • شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل
  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • ۵ نکته در مورد قطعنامه آتش‌بس فوری در جنگ غزه
  • سفیر فلسطین خواستار تحریم و اخراج اسرائیل از سازمان ملل
  • درخواست حماس از جامعه جهانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی
  • مقاومت اسلامی عراق: یک پایگاه هوایی اسرائیل را هدف قرار دادیم
  • حماس خواستار پایان سکوت دادگاه لاهه دربرابر جنایات صهیونیست‌ها شد
  • سازمان ملل: اکنون به آتش‌بس در غزه نیاز داریم؛رنج باید پایان یابد
  • وزیر خارجه عمان: به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین مسأله‌ای حیاتی است
  • پاکستان اجرای فوری قطعنامه شورای امنیت را درباره غزه خواستار شد