Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ، عطاء‌الله ابراهیمی صبح امروز در سفر به شهرستان فارسان گفت: این شهرستان با ۳.۵ درصد وسعت ۱۲ درصد از تولیدات کشاورزی را به خودت اختصاص داده که حدود ۸ هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری کشتارگاه صنعتی جونقان را پتانسیل، این شهرستان دانست و افزود: فارسان قطب زراعت چوب است و پژوهشکده طیور ظرفیت دیگر فارسان می‌باشد، همچنین ۱۳ هزار هکتار از ۱۶ هزار هکتار این شهرستان تحت آبیاری هستند که این یک فرصت برای شهرستان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیمی ارزش تولیدات کشاورزی فارسان را یک هزار میلیارد تومان دانست و ادامه داد: ۳۱ واحد مرغداری، ۱۳۰ هزار واحد دامی سبک، ۲۴ هزار واحد دامی سنگین، یک مجتمع دامپروری، یک مجتمع پرورش قارچ و قطب تولید علوفه بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی این شهرستان است.

وی بیان داشت: در سال گذشته چهار میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان مصوبه بخش کشاورزی بوده که پنج میلیارد و ۲۰۰ تومان از اعتبارات استانی و معادل همین نیز از اعتبارات ملی برای توسعه بخش کشاورزی تخصیص داده شده که حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ تومان از اعتبارات استانی در قالب ۱۸ سرفصل برنامه‌‌ای تخصیص پیدا کرده و مشکلی در جذب اعتبارات وجود ندارد.

ابراهیمی با بیان اینکه پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی خوبی دارند، اظهار کرد: لایروبی و مرمت قنوات، احداث جاده‌های بین مزارع، ایجاد مجتمع دامپروری سبک و سنگین اهم پروژه‌های در حال انجام است که برنامه پیشنهادی سال ۱۴۰۱ نیز آماده شده است.

وی به رفع تداخلات اشاره کرد و گفت: حدود چهار الی پنج پلاک از پلاک‌هایی که دارای اختلاف بین مستثنیات مردم و اراضی ملی بود رفع مشکل شد و حدود ۱۰ هزار هکتار نیز جدیداً قرارداد بسته شده تا حق و حقوق مردم به آنان بازگردانده شود.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

 

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهادکشاورزی اراضی فارسان قطب زراعت چوب هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اعلام اینکه در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفته است، بیان کرد: از زمان آغاز برداشت چغندرقند در استان تاکنون به میزان ۵۹ هزار و ۸۰۰ تن چغندرقند برداشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: این میزان برداشت از ۹۲۰ هکتار از مزارع چغندرقند استان انجام شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی شده امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان خوزستان برداشت شود.

کد خبر 6087439

دیگر خبرها

  • حدود ۶۰ هزار تن چغندرقند از مزارع خوزستان برداشت شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • کشت‌کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • بازگشت ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا به چرخه تولید
  • رفع تداخلات ارضی از ۶۸ درصد زمین‌های کشاورزی
  • پیشگیری از تصرف حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان میرجاوه