Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راه و شهرسازی زنجان، امیر رسولی گفت: معاونت مسکن و ساختمان در خصوص پیامک درج نشانی اقامت برای ویرایش اطلاعات در سامانه ملی املاک و اسکان، اطلاعیه‌ای را صادر کرده است.

رئیس اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی استان زنجان، اظهار داشت: تمامی دریافت کنندگان پیامک در استان زنجان از سرشماره V.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

MASKANبا مضمون "دارنده محترم کدملی ---، آدرس اقامت شما در سامانه ملی املاک و اسکان کشور درج شده است. در صورت عدم مراجعه به سامانه این نشانی ملاک ارائه کلیه خدمات دولتی، بیمه‌ها، بانک‌ها و… قرار خواهد گرفت."، لازم است صرفاً با مراجعه به "سامانه ملی املاک و اسکان کشور" به آدرس amlak.mrud.ir اطلاعات محل سکونت و مالکیت خود را به روز کنند.

وی تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال صحت نشانی محل سکونت اشخاص جهت ارائه خدمات مربوطه ندارد.

رسولی عنوان کرد: قبل از این پیامکی از سرشماره V.MASKAN با مضمون “ دارنده محترم کدملی ---، ملک شما خالی شناسایی شده است. حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱/۳۱ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان تعیین نمایید. در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام خواهد شد.”، ارسال شده بود که لازم بود گیرندگان پیامک تا تاریخ ۱۴۰۱/۱/۳۱ با مراجعه به "سامانه ملی املاک و اسکان کشور" به آدرس amlak.mrud.ir اطلاعات سکونت و مالکیت خود را بروز نمایند.

وی گفت: لازم به ذکر است در صورت عدم مراجعه به سامانه مذکور و تکمیل اطلاعات، وزارتخانه راه و شهرسازی هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال اعلام املاک اظهار نشده به عنوان واحد مسکونی خالی به سازمان امور مالیاتی کشور ندارد.

کد خبر 5477432

منبع: مهر

کلیدواژه: مسکن املاک مسکن سامانه املاک و اسکان کشور بوشهر راهپیمایی روز قدس ماه رمضان 1401 کرمانشاه ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا بارش باران خراسان رضوی روز قدس قزوین مشهد گرگان سامانه ملی املاک و اسکان راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۸۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید

 سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir از خرداد ۱۴۰۲ در اختیار عموم مردم بوده و به مرور انواع معاملات اجاره روی این سامانه بارگذاری و رفع ایراد شد.

به گزارش ایسنا، ۲۱ بهمن سال گذشته نیز دسترسی مشاوران املاک تهران به سامانه قدیم (سامانه املاک و مستغلات) حذف و مشاوران املاک برای ثبت قراردادهای اجاره به سامانه جدید (سامانه خودنویس) ارجاع داده شدند.

این اقدام وزارت راه و شهرسازی مورد انتقاد برخی مشاوران املاک قرار گرفت که آن را نوعی تصدی‌گری دولت در حوزه اصناف و مشاغل می‌دانند.

با این حال هادی عباسی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی بهمن سال گذشته گفت که با راه‌اندازی سامانه خودنویس، مشاوران املاک بیکار نمی‌شوند و امکان فعالیت برایشان فراهم است اما باید به نقطه‌ای برسیم که خدمات مشاوران املاک تخصصی شود و ارتقا یابد.

به تازگی نیز مهدی ساسانی ـ مدیر سامانه خودنویس گفته است: در برنامه است تا خردادماه امسال نسخه اولیه قرارداد خرید و فروش در این سامانه رونمایی شود.

سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات در سال ۱۳۸۸ تحت عنوان ایران املاک آغاز به کار کرد و همان زمان وزارت راه و شهرسازی سامانه را از وزارت صمت دریافت کرد و مکلف شد تا دسترسی مردم به کد رهگیری رایگان بدون مراجعه به مشاوران املاک و مستغلات را ایجاد کند. به مدت ۱۴ سال اقدام خاصی روی این سامانه ایجاد نشد و با آغاز به کار دولت سیزدهم با بررسی سامانه مقرر شد تا سامانه جدید راه اندازی شود. زیرا به روز رسانی سامانه املاک و مستغلات عملاً ممکن نبود.

در حال حاضر اگر ملکی در سامانه املاک و اسکان ثبت نشده باشد امکان استفاده از سامانه خودنویس را برای عقد قرارداد ندارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت کار برای یارانه بگیران؛ این پیامک‌ها جعلی است
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند
  • خریداران و فروشندگان مسکن بخوانند/ از خرداد منتظر این تغییر باشید
  • مدل جدید خرید و فروش مسکن از خرداد ماه
  • آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • ثبت تمامی آگهی‌های انتشار در سکو‌های اینترنتی در سامانه املاک و اسکان الزامی شد