Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتدار و استقلال شورای شهر و هم افزایی نمایندگان مجلس ایلام با مجموعه مدیریت شهری و حمایت از شهرداری می تواند موفقیت شهردار جدید را در پیش برد اهداف و توسعه شهر ایلام را تضمین و از مشکلات عدیده شهر و مردم بکاهد

به گزارش خبرگزاری برنا ایلام؛ انتخاب شهردار ایلام در شورای ششم با حواشی  فراوانی  همراه و در نهایت بعد از۹ماه سردرگمی آوندی با رای اعتماد اعضای شورای شهر به عنوان شهردار ایلام به وزارت کشور معرفی که که نهایتا بعد از رد صلاحیت دو شهردار قبلی صلاحیت وی تایید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موفقیت شهردار در اجرای برنامه های توسعه شهری در فضای مسموم سیاسی ایلام و با وجود اختلافات گسترده، امری بسیار دشوار به نظر می رسد، اختلافاتی که به مانند چوبی لای چرخ شهرداری، حتی با توانمند ترین شهرداران خواهد بود.

بابک محمدی آوندی که دارای مدرک دکترای جغرافیای شهری و سابقه شهردار بودن مناطقی از مناطق چندگانه اهواز و همچنین معاونت خدمات شهرداری اهواز را دارد به دلیل آشنایی با موانع ومشکلات شهرداریها آشناست در صورت حمایت شورا وهمراهی مسولین ،مردم و اهالی رسانه می تواند برای توسعه شهر ایلام کارساز باشد واین شهر را از بلاتکلیفی نجات دهد  .

دیگر امتیاز آوندی که می تواند او را به شهرداری موفق در شهر ایلام تبدیل نماید، نیروی جوانی و انگیزه فرآوان او برای حل مشکلات است، اما در این راه با موانع بزرگی مواجه خواهد بود موانعی که اخیرا درداخل خود شوار با آن مواجه گردیده  لازم است این موانع برای توسعه وعمران ایلام از پیش روی شهرداری جدید برداشته شوند.

یکی از این موانع شهردار ایجاد محدویت در انتخاب معاونین وهمکاران می باشد که درراستایی انتخاب او از سوی اکثریت شورا وهمچنین طبق قانون شهرداریها مسولیت عزل ونصب کارکنان شهرداری توسط شهردار صورت می گیرد وشورا حق دخالت در عزل ونصب ها را ندارد و قطعا شهردارباید در عزل ونصب کارکنان آزاد باشد تااینکه نیروی موردنظر را با اراده خود انتخاب نماید زیرا کارکردن با نیروهای مورد نظر شهردارآسان تر وهمراه با موفقیت درکاراست.

اعضای شورای شهرایلام باید درجهت منافع مردم این شهر بدنبال ایجاد وحدت ،همدلی و  کمک کردن به شهردار جدید باشند نه درجهت منافع فردی وگرا دادن برای تخریب شهردار وحاشیه درست کردن باشند که این داستان باعث تحلیل انرژی وائتلاف وقت شهردار به حاشیه های ایجاد شده که نتیجه آن باعث عقب ماندگی شهر ایلام ودودش به چشم مردم ایلام خواهد رفت کما اینکه این ۹ ماه  شورا شهرگرفتار سیاسی بازی وحاشیه سازی شد و نتیجه اش رها شدن شهر ایلام بود.

 

در حال حاضر در  بخش بزرگی  از بودجه عمرانی شهرداری برای اجرای پروژه ها از محل اعتبارات استانی و ملی تامین می شود که نمایندگان شورا با نمایندگان مجلس نقش پررنگی در تحقق آن ایفا خواهند نمود،  در صورت کاهش اختلافات اعضای شورای شهر که دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست و با نگاهی جامع به منافع شهر و مردم می توانند با حمایت از شهردار جدید  اتفاقات بزرگی را در جهت رفع عقب افتادگی های سالیان دراز ایلام  الخصوص در 9 ماه گذشته در حوزه های مختلف بردارند.

دیگر بازوی مدیریت شهری شورای شهر است، چهره هایی در شورای ششم ایلام حضور دارند که هریک به تنهایی از توانایی های بالایی برای کمک به شهر برخوردارند، اما در قالب شورایی 7نفره نتوانستند انتظارات را برآورده نمایند و در عمل طی ماه های سپری شده از شورای ششم، آن کارایی و انسجام لازم را در شورا شاهد نبوده ایم.

اعضای شورای شهر منتخب مردم هستند و نباید خود را بدهکار و مدیون هیچ شخص یا گروهی به غیر از مردم عادی بدانند، متاسفانه آنچه که از فضای مدیریت شهری بر می آید، عدم استقلال شورا در اتخاذ تصمیمات بوده است، اعضای شورای شهر باید ضمن تعامل با نمایندگان مجلس و سایر شخصیت های تاثیرگذار در پیش برد اهداف توسعه شهری، هویت را به نهاد شورای شهر بازگردانند و نقش خود را در قانونگذاری و نظارت در پالمان شهری بدور از نگاه های سیاسی و جناحی ایفا نمایند.

شورای ایلام باید خود بدنبال راهکاری برای توسعه وپیشرفت شهر ایلام باشند ورکن اصلی واولیه حمایت از شهردار برای عمران شهر ایلام باشد ، نه اینکه بعضا بعضی از اعضا شورا خود چوب لای چرخ شهردار بگذارند وخود سد راه توسعه شهر ایلام باشند که مطعنا مردم هرعملکرد خوب وبدی را زیر نظر دارند ودر مورد آن قضاوت خواهند کرد.

نویسنده:ایرج فریادیان

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهردار شهردار ایلام آوندی حمایت از شهردار اعضای شورای شهر شهردار جدید برای توسعه شهر ایلام توسعه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا

­

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، در نشست امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت شورا ، گزارش تجمیعی طرح‌های توسعه محلی سال ۱۴۰۲ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران را به اعضای شورا ارائه می‌کند.

به گفته سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، امروز در دویست و بیست نهمین جلسه شورا، گزارش حسابرسی شرکت‌های نوسازی عباس آباد، یادمان سازه، کنترل ترافیک تهران و شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهر تهران برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بررسی خواهد شد.

علیرضا نادعلی افزود: حسابرس رسمی شورا نیز گزارش حسابرسی مؤسسه فناوران شهر تهران و همچنین سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران را برای سال‌های مالی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • توسعه گردشگری اراضی عباس آباد نیازمند حمایت شورا و شهرداری تهران است
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی
  • شهردار اصفهان راهبرد انتصابات اخیر را تبیین کند
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا