Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@06:22:16 GMT

۵ هزار قبر در فاز اول آرامستان قرچک آماده خواهد شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۰۵۴۴

۵ هزار قبر در فاز اول آرامستان قرچک آماده خواهد شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خرمی شریف صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص تور بازدید خبرنگاران دشت ورامین که به‌منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی قرچک برگزار شد اظهار داشت: اصحاب رسانه در این برنامه چندساعته از روند پیشرفت فیزیکی ۴ پروژه کمربندی شمالی، نمایشگاه دائمی، پردیس سینمایی و آرامستان بازدید به عمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار قرچک با بیان اینکه تمام بودجه این پروژه از منابع مالی شهرداری تأمین‌شده است، گفت: طول پروژه کمربندی شمالی قرچک ۹ کیلومتر است که فاز اول آن چهار کیلومتر در هفته دولت، از ابتدای شهر قرچک تا خیابان فردیس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: هم‌زمان با افتتاح این پروژه میدان شهید ستاری به ۵۰۰ متر قبل و در ابتدای کمربندی شمالی قرار خواهد گرفت که با بهره‌برداری کامل از این پروژه، نه‌تنها شهر قرچک بلکه بسیاری مشکلات ترافیکی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران نیز مرتفع شده و موجب تسهیل در حمل‌ونقل خواهد شد.

خرمی شریف از افتتاح محل دائمی نمایشگاه‌های شهرستان قرچک در هفته دولت خبر داد و افزود: محل دائمی نمایشگاه‌های شهرستان قرچک، یکی از پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که بنا داریم در هفته دولت این پروژه مهم و تأثیرگذار را به بهره‌برداری برسانیم.

وی گفت: پروژه محل دائمی نمایشگاه‌های شهرستان به متراژ ۱۱۰۰ مترمربع بااعتباری بالغ‌بر ۵ میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال اجرا است.

شهردار قرچک در ادامه بازدید از پروژه‌ها از افتتاح پردیس سینمایی این شهر خبر داد و اظهار کرد: پردیس سینمایی قرچک بر اساس درخواست مردم و در کمتر از یک سال احداث آن آغازشده است و برای این پردیس سینمایی سه سالن سینما با ظرفیت‌های مختلف در نظر گرفته‌شده و بنا داریم سالن اجرای تئاتر نیز راه‌اندازی نمائیم.

وی برآورد هزینه صورت گرفته تا پایان پروژه پردیس سینمایی را بین ۱۷ تا ۲۰ میلیارد تومان عنوان کرد و که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

خرمی شریف بابیان اینکه ۵ هزار قبر در فاز اول آرامستان قرچک آماده خواهد شد، بیان داشت: احداث آرامستان که یکی از بزرگ‌ترین آرامستان های استان تهران است که در فاز اول مسیر این پروژه به طول ۸ کیلومتر بااعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسیده و سوله تطهیر آن بااعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان در حال ساخت است و تلاش داریم در سال ۱۴۰۱ این پروژه را به نتیجه برسانیم.

شهردار قرچک گفت: برای آرامستان ۱۵۰ هکتار زمین و در فاز اول ۳۰ هکتار زمین در نظر گرفته‌شده است که ۵ هزار قبر در این فضا آماده خواهد شد و در آن بخش‌های مختلفی شامل نام قطعه آوران، خانوادگی و… مانند قطعات بهشت‌زهرا پیش‌بینی‌شده است.

وی در پایان افزود: از مکان آرامستان جدید قرچک تا جاده حرم به حرم (جاده جدید قم) ۱۸ کیلومتر فاصله است و در نظر داریم پارک جنگلی بزرگی در انتهای این آرامستان احداث کنیم.

کد خبر 5477528

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری قرچک قرچک بوشهر راهپیمایی روز قدس ماه رمضان 1401 کرمانشاه ویروس کرونا شب قدر آمار کرونا روز قدس بارش باران خراسان رضوی قزوین روز جهانی قدس گرگان بهره برداری پردیس سینمایی هفته دولت فاز اول خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد ایالو آماده بهره‌برداری است

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر باقری گفت: عملیات اجرایی بدنه سد ای الو در ماهنشان به پایان رسیده است و هر زمان که استاندار زنجان صلاح بداند برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال برای بهره‌برداری کامل آماده‌ایم، ادامه داد: سد ای الو شامل بدنه سد خاکی غیرهمگن با هسته رسی با حجم مخزن چهار میلیون مترمکعب و به ارتفاع ۳۶ متر از بستر رودخانه و ۳۹ متر از پی و طول تاج ۳۳۱ متر است. آب‌بندی پی آبرفتی است و بخشی از سنگ پی سد با استفاده از دیوار آب بند بتن پالستیک انجام شده است. عملیات اجرایی بدنه و تأسیسات جانبی این سد همزمان با سد مراش در اسفند سال ۱۳۹۰ آغاز شده و اکنون آماده بهره‌برداری است.

باقری بیان کرد: سد ای الو در سمت شرق روستای ای الو قرار دارد و با ظرفیت دو میلیون مترمکعب برای جبران کسری آب شرب ماهنشان پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان اظهار کرد: تأمین منابع آب قابل اطمینان برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی، از اهداف توسعه پایدار است و در جریان توسعه، تأسیساتی مانند سدها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

باقری افزود: بهینه‌سازی منابع آب برای توسعه کشاورزی، صنعت و مصارف شهری، ضروری تلقی می‌شود و یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی بهینه منابع آب، تأمین آب پایدار برای همه بخش‌های استان است که در آن، جمع‌آوری و ذخیره‌سازی آب حاصل از بارندگی و آب‌های سطحی از مهمترین برنامه‌های اجرایی است.

کد خبر 6085674

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • شرکت عمران شهر جدید پردیس از سازندگان متعهد حمایت می‌کند
  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • اختصاص ۱۳۲ صندوق سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • سد ایالو آماده بهره‌برداری است