Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا، پنجشنبه شب به مناسبت پاسداشت جایگاه علمی و ادبی دکتر اسلامی ندوشن، شهروندان ندوشنی چراغ های شهر را برای دقایقی خاموش کردند و در میدان دکتر اسلامی ندوشن گرد هم آمدند و با برافروختن شمع و زمزمه اشعاری از آن فقید، نام این استاد شهیر زبان و ادبیات فارسی را زنده نگه داشتند.
همخوانی اشعاری از دکتر اسلامی ندوشن با مضامین ایران دوستانه و بی وفایی دنیا توسط دانش آموزان و جوانان ندوشنی بخشی از  برنامه یادبود، دکتر اسلامی در موطن این استاد زبان فارسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 مدیرعامل موسسه فرهنگی مردم نهاد اندیشه روشن در این مراسم گفت: ندوشن زادگاه کهنسال ما به یمن اندیشه های جهان شمول این حکیم سخن سنج و صاحبنظر (دکتر اسلامی ندوشن) به نیکی و فرزانگی شهرت یافته است.
فضل الله رحیمیان افزود ما امروز، رشد فرهنگی و اجتماعی بسیاری از جوانان و دانش آموختگان خود را در نیم قرن گذشته مرهون نقش الگوبخش این  شخصیت ممتاز  می دانیم ، چرا که در سایه سار آن سرو سایه فکن فرهنگ و ادب ایران بود که این دیار کویری به رغم زمین سترونش از آسمان پرستاره ای در وادی دانش و معرفت برخوردار شده است.
به مناسبت درگذشت دکتر محمد علی اسلامی ندوشن مراسمی به دعوت امام جمعه ندوشن نیز روز سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در مسجد الغدیر این شهر برگزار می شود.

برچسب‌ها محمدعلی اسلامی ندوشن ندوشن یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدعلی اسلامی ندوشن ندوشن یزد محمدعلی اسلامی ندوشن ندوشن یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۴۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی

دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است، بحث فارغ‌التحصیلان بدون مهارت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام والمسلین عبدالحسین خسروپناه بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی با مدیران و جمعی از فعالان فرهنگی استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ‌هیئت‌های اندیشه‌ورز به تدبیر دولت سیزدهم با هدف شناسایی و برسی پیشنهادات جهت حکمرانی مردمی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در بخش‌های مختلف فرهنگی، فناوری، پزشکی و سلامت به صورت جدی ورود پیدا کرده که استان قزوین نیز در این حوزه ورود جدی داشته و با برگزاری یک همایش و دو نشست در حال نقش آفرینی در این حوزه است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: یکی از مسائلی مهمی که امروز پیش‌رو است بحث فارغ التحصیلان بدون مهارت است.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که وزارت علوم، تحقیقات دچار تعارض منافع نشده و بتواند در مسیر درست حرکت کند.

خسروپناه در پایان تاکید کرد: دانشگاه‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور همکاری‌های لازم را جهت رشد و مهارت‌آموزی دانشجویان داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بزرگداشت روشنفکری که متفاوت بود
  • اجرای نزدیک به ۳هزار عنوان برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی
  • چرا سعدی شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • یادداشت| پیمانه‌ای که پُر شد
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • چرا شادترین شاعر ایران سال‌ها نادیده گرفته شد؟
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • فارغ‌التحصلان بدون مهارت مشکل پیش‌رو نظام آموزشی
  • کاشت ۴ هزار گل در هفشجان به مناسبت هفته زمین پاک