Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - وزیر اسبق وزارت امورخارجه گفت: موضع‌گیری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری آمریکا و اسرائیل را امروز در حضیض ذلت قرار داده است. - اخبار استانها -

منوچهر متکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با بیان اینکه روز قدس روز بسیار مهمی در تاریخ انقلاب و روز بین‌المللی شدن انقلاب اسلامی است اظهار داشت: زمانی که امام خمینی (ره) در یک دوراندیشی  درست و یک هوشیار سیاسی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس اعلام کردند، معتقد بودند که مصیبت وارده بر فلسطین، مصیبتی بر کل جهان اسلام و آزادگان استقلال طلب جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آن روز که این نامگذاری انجام شد جهانیان تصورش را هم نمی‌کردند که اسرائیل و حامیانش روزی به این حضیض ذلت برسند یادآور شد: اسرائیل‌ها در 1917 به دنبال موجودیت جدید خودشان گشتند و این موجودیت را در 1948 با تلاش انگلستان، آمریکا و بلوک غرب و با رسمیت شناخته شدن آنها در سازمان ملل به عنوان یک کشور ایجاد شد؛ اما این تاسیس هیچ وقت تثبیت نشد.

وزیر اسبق وزارت امورخارجه ایران با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها 31 سال تلاش کردند تا بتوانند رژیم جعلی خودشان را تاسیس بکنند و بعد از آن 31 سال دیگر تلاش کردند که تثبیت شده و مشروعیت پیدا کنند افزود: در تمام این سال‌ها اسرائیل با تبعید، کشتار و نسل کشی فلسطینی‌ها و ... تلاش کرد که تثبیت شده و مشروعیت پیدا کند که نشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زلزله‌ای ایجاد کرده و کار آنها را بسیار مشکل‌تر کرد ادامه داد: در تمامی سال‌های پس از انقلاب تلاش‌های زیادی از سوی روسای جمهور آمریکا برای تثبیت این رژیم جعلی انجام و طرح‌های متعددی توسط غرب برای مشروعیت بخشی به رژیم جعلی اجرا شد که همه آنها نشان دهنده نگرانی آنها از موجودیت اسرائیل است.

متکی با بیان اینکه "اسرائیلی یعنی سرزمینی بدون مردم با مردمی بدون سرزمین" طرز فکر و فلسفه‌ای است که برای موجودیت بخشی به اسرائیل تعریف شده که فلسفه غلطی بود، گفت: هر دو بعد این فلسفه غلط است چرا که نه فلسطین سرزمینی بدون مردم بود و نه مردمی را که به این سرزمین آورده بودند، مردمی بدون سرزمین بودند.

امام جمعه کرمان: مردم دیار شهید سلیمانی انسجام اسلامی را قوی‌تر از همیشه به رخ جهانیان می‌کشندنماینده خبرگان رهبری استان کرمان: روز قدس روز برافراشتن پرچم اعتلای اسلام استراهپیمایی روز قدس در پایتخت مقاومت اسلامی آغاز شد

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها از هزار کیلومتر آن طرف‌تر می‌‌خواهند برای منطقه ما طراحی کرده و نقشه بچینند که این مسئله امنیت و منافع ما و منطقه را به خطر می‌اندازد گفت: حمایت ما از فلسطین حمایت ما از امنیت و منافع خودمان است.

وزیر اسبق وزارت امورخارجه ایران با بیان اینکه مبارزه با داعش که شهید سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت پرچمدار آن در جهان بود نیز به همین دلیل است ادامه داد: امروز روز اسلام و حمایت از اسلام و مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز آمریکا و اسرائیل را در حضیض ذلت قرار داده که این نتیجه موضع‌گیری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است بیان کرد: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست و ما جلوی آنها ایستاده‌ایم.

متکی با بیان اینکه آمریکا در 20 سال قبل در هیچ حادثه و بحرانی موفق نبوده افزود: خروج مفتضحانه از افغانستان، شکست در سوریه، شکست آنها در حمایت از داعش، شکست در یمن و ... همه اینها امروز آمریکا را در ضعیف‌ترین وضعیت خود در 100 سال اخیر قرار داده است.

انتهای پیام/511/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام خمینی ره رهبر راهپیمایی روز قدس آمریکا رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید استان کرمان امام خمینی ره رهبر راهپیمایی روز قدس آمریکا رژیم صهیونیستی اسرائیل اخبار فلسطین شهید سپهبد قاسم سلیمانی شهید استان کرمان روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۶۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با مقام معظم رهبری دیدار کردند.   به گزارش ایسنا،‌ گزیده سخنان آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار به این شرح است:   ***رکن جهش تولید کارگر است؛ با جهش تولید کشور و آحاد مردم ثروتمند می‌شوند و جیب و دست کارگر پر می‌شود.   *** تبیین زمینه‌های حضور و مشارکت مردم در تولید وظیفه مهم مسئولین است.   *** هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است تا از خطوط استعماری و استکباری آنها تبعیت کند. معلوم است که نظام اسلامی، غیرت اسلامی و ملت بزرگ و با سابقه اسلامی محال است که تسلیم چنین زورگویی شود.   *** یک ملت زنده از دشمنی دشمن هم برای خود فرصت درست می‌کند، نمونه بارز آن در بخش تسلیحات است. در بخش‌های دیگر هم از دل فشارها پیشرفت های بزرگی به دست آمده است.   *** تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد چون دل به کمک خارج از مرزها نبسته‌ است. این روحیه را باید تقویت کرد.   *** ملت ایران استحکام خود را باید در کار و عمل و اتحاد ملی نشان دهد.   ***امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است.  امنیت شغلی از وظایف مسئولین است، در دوره‌ای مبتلا به تعطیلی کارخانه‌های بزرگ شدیم، به همت مسئولین در این یکی دوساله خیلی از کارگاه های تعطیل شده راه افتاد و این کار باید ادامه پیدا کند.   ***از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم / کشورها و فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند لکن نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام متفاوت است   ***خیلی از این جهت خرسندم بنده که این هفته‌ی کارگری وجود دارد که ما بتوانیم در این هفته با جمع کارگران مواجه بشویم، یک تشکر زبانی اقلاً بکنیم.   ***تشکر زبانی البته کافی نیست. لکن لازم است. بنده صمیمانه تشکر میکنم از زحمات کارگرانمان، از نجابت کارگران، از همت کارگران و از ان‌شاءالله پیشرفت جامعه‌ی کارگری.   ***کشورهای مختلف، ملت ها، فرهنگ های مختلف، همه روز کارگر دارند. لکن نکته اینجاست که نگاه دنیای مادی به کارگر با نگاه اسلام به کارگر متفاوت است.   ***نگاه دنیای مادی به کارگر، نگاه ابزاری است، مثل پیچ و مهره، مثل خود ماشین. اسلام این جور نیست. اسلام نگاهش به کارگر و ارزشی که برای کارگر قائل است، ناشی است از ارزشی که برای کار قائل است. عمل، عمل. اسلام برای عمل ارزش ذاتی قائل است.   این دیدار صبح امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نماینده کارگران ساختمانی : بیمه ۴۰۰ هزار نفر در دولت رئیسی قطع شد یک فعال کارگری: پیشنهاد ترمیم حق مسکن کارگران در نشست غیررسمی وزارت کار مطرح شده خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟

دیگر خبرها

  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • حاجی‌دلیگانی: باید امنیت شغلی و بیمه کارگران تضمین شده باشد
  • مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران : تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • عکس| نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای سروده مقام معظم رهبری
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان
  • آغاز به کار دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در وزارت بهداشت
  • تسهیل صادرات فرآورده های سلامت محور در سال گذشته