Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: شصت و پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که تحولات و رویداد‌های زیادی را به دنبال خود داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

بایدن: ارسال تسلیحات به اوکراین را تا پایان جنگ متوقف نمی‌کنیم ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۲:۵۴

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه با اشاره به اتمام بودجه در نظر گرفته شده برای اوکراینی‌ها گفت، دو بسته به کنگره ارائه کرده که تداوم ارسال تسلیحات و کمک‌های اقتصادی به اوکراین را میسر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن در نشستی خبری گفت: «دقایقی پیش درخواستی را برای کنگره فرستادم که کمک‌های حیاتی اقتصادی، امنیتی و بشردوستانه به اوکراین را شامل می‌شود تا به آن‌ها در مقابله با حمله پوتین در این برهه حیاتی تداوم بخشیده شود».

رئیس جمهور آمریکا افزود: «ما به این لایحه نیاز داریم. اتحادیه اروپا و ناتو سهم منصفانه خود را فراهم می‌کنند ولی ما هم باید به پرداخت سهم خود ادامه دهیم. هزینه‌های این جنگ زیاد است اما آزاد گذاشتن تهاجم، هزینه‌های بیشتری خواهد داشت».

او تأکید کرد باید تسلیحات و مهمات و تجهیزات نظامی برای اوکراین فرستاده شود تا آن‌ها به جنگیدن ادامه دهند و بسیار حیاتی است که کنگره این تأمین بودجه ۳۳ میلیارد دلاری را در اسرع وقت تصویب کند زیرا آمریکا تا زمانی که جنگ در اوکراین ادامه دارد، به ارسال تسلیحات ادامه خواهد داد.

بایدن درباره طرح ارائه شده به کنگره گفت، پیش از این کنگره اجازه داد لایحه فراحزبی برای اوکراین تصویب شود اما با تصویب این لایحه دولت آمریکا می‌تواند جریان ارسال تسلیحات و کمک اقتصادی به اوکراین را به‌صورت بدون وقفه فراهم کند.

وی مدعی شد، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نیستند که اقتصاد جهانی را با چالش مواجه کرده‌اند بلکه حمله روسیه به اوکراین عامل این مشکلات است.

بایدن گفت، این بودجه کمکی در صورت تصویب، به کاهش قیمت مواد غذایی در آمریکا و دیگر کشورها نیز کمک خواهد کرد که به‌خاطر حمله روسیه به اوکراین دچار تورم شده‌اند. با کمک این بودجه می‌توان محصولات زراعی بیشتری تولید کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت، هفته آینده به کارخانه تسلیحاتی «لاکهید مارتین» خواهد رفت تا بر تولید موشک‌های «جاولین» که به اوکراین ارسال می‌شوند نظارت کند.

بایدن افزود: «علاوه بر این لایحه بودجه کمکی، یک بسته جامع را به کنگره می‌فرستیم که تلاش ما را تقویت خواهد کرد تا خانه و دارایی و اموال افراد نزدیک به حلقه قدرت در روسیه را مصادره کنیم. از این طریق، مأموران مجری قانون ما می‌توانند دارایی‌های مرتبط با دولت روسیه را توقیف کنند».

او در ادامه اظهاراتش گفت: «به محض اینکه این اموال و دارایی‌ها به فروش رفت مطمئن خواهیم شد که پول آن‌ها مستقیماً به اوکراین می‌رود».

بایدن در پاسخ به سوالی درباره واکنش روسیه به «جنگ نیابتی» ناتو با این کشور از طریق اوکراین گفت: «برای هر کاری که روسیه انجام دهد آماده هستیم».

گوترش: شورای امنیت در پیشگیری از جنگ اوکراین شکست خورد ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۲:۵۳

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد از شورای امنیت این سازمان بابت ناتوانی در جلوگیری یا توقف جنگ در اوکراین انتقاد کرد.

گوترش که روز پنجشنبه (۸ اردیبهشت/۲۸ فوریه) در کی‌یف، پایتخت اوکراین حضور داشت این موضوع را «مایه تأسف، نومیدی و خشم بسیار» توصیف کرد.

او گفت: «اجازه بدهید صریح صحبت کنم. [شورای امنیت] نتوانست تمامی قدرتش را برای پیشگیری کردن از این جنگ و اتمام آن به کار بگیرد.»

وظیفه شورای امنیت سازمان ملل متحد که ۱۵ کشور عضو دارد به طور مشخص تضمین صلح و امنیت جهان است، اما دولت اوکراین از این شورا بابت ناتوانی در جلوگیری از حمله روسیه انتقاد کرده است.

روسیه یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت است و از حق وتو در این شورا برخوردار است.

گوترش این اظهارات را در کنفرانس خبری مشترک با «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین بیان کرد. او گفت: «آقای رئیس‌جمهور من اینجا هستم تا به شما و مردم اوکراین بگویم که ما دست از تلاش نمی‌کشیم.»

گوترش، با وجود این، در بخش‌های دیگری از اظهاراتش از عملکرد سازمان ملل دفاع کرد و گفت با وجود ناتوانی شورای امنیت، سازمان ملل اقدامات دیگری انجام داده است.

او مدعی شد: «مجموعه کارکنان ۱۴۰۰ نفری اوکراین در حال تلاش هستند تا برای اوکراین کمک‌، غذا، پول و سایر انواع حمایت فراهم کنند.»

اعزام 8 هزار نیروی نظامی انگلیس به شرق اروپا ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۹

حدود ۸ هزار نظامی ارتش انگلیس در تمرینات رزمی در سراسر شرق اروپا برای آنچه «مقابله با تجاوز روسیه» خوانده شده شرکت خواهند کرد. اقدامی که به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین» از بزرگترین استقرار نیروها از زمان جنگ سرد است.

طبق این گزارش، ده‌ها تانک در تابستان امسال منطبق با برنامه‌هایی که از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین تقویت شده، در کشورهایی از فنلاند تا مقدونیه شمالی مستقر خواهند شد. ده‌ها هزار نیروی ناتو و نیرو‌های اعزامی مشترک که فنلاند و سوئد را شامل می‌شود به آن‌ها ملحق خواهند شد.

وزارت دفاع انگلیس گفت که این اقدام از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و در پاسخ به حمله روسیه به همسایه خود در اواخر فوریه تقویت شد. ژنرال «رالف وودیس» فرمانده نیروی زمینی مدعی شد: بریتانیا سهم قابل توجهی در دفاع از اروپا و بازدارندگی تجاوز روسیه دارد. مجموعه رزمایش‌های ارتش بریتانیا برای هر دوی آن‌ها اساسی است. مقیاس استقرار، همراه با حرفه‌ای بودن، آموزش و چابکی ارتش، از تهاجم در مقیاسی که در قرن حاضر در اروپا دیده نشده است، جلوگیری می‌کند.

به نوشته گاردین، انتظار می‌رود که استقرار ارتش انگلیس در فاصله آوریل تا ژوئن به حداکثر ۸۰۰۰ نیرو در سرزمین اصلی اروپا برسد. «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم گفت: امنیت اروپا هرگز مهم‌تر از این نبوده است. این رزمایش‌ها نیروهای ما را با متحدان و شرکای ناتو و نیروهای اعزامی مشترک در یکی از بزرگترین استقرارهای مشترک از زمان جنگ سرد به نمایش می‌گذارد.

طبق این گزارش، هوسارهای سلطنتی ملکه مستقر شده‌اند و در یک تیپ زرهی در فنلاند که ۸۳۰ مایل مرز زمینی با روسیه دارد، جا خواهند گرفت. رزمایش‌هایی در کنار نیروهای آمریکایی در لهستان نیز در حال انجام است.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه ضمن درخواست قطع واردات انرژی شامل نفت و گاز از روسیه، با تاکید بر لزوم تقویت دفاع جمعی کشورهای اروپایی، اظهار داشت: ما همکاری نظامی خود را دو برابر خواهیم کرد و باید از جنگ روسیه در اوکراین درس بگیریم. سیاست ناتو مقدس است و اگر سوئد و فنلاند بخواهند به آن بپیوندند، باید آن را بپذیریم.

پنتاگون: حدود ۵۵ هویتزر به اوکراین تحویل داده شد ۱۴۰۱/۰۲/۰۹ - ۱۲:۴۸

پنتاگون اعلام کرد که بیش از ۶۰ درصد از ۹۰ هویتزری که اخیرا جو بایدن وعده آن را داده بود، به اوکراین تحویل داده شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از مقامات ارشد پنتاگون در یک کنفرانس خبری عنوان داشت: «بیش از ۶۰ درصد از ۹۰ هویتزری که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به اوکراین وعده داده بود، به ارتش این کشور تحویل داده شده است.»

این مقام رسمی افزود که ایالات متحده در حال حاضر گروهی از اوکراینی‌ها را آموزش می‌دهد که چگونه از این سلاح استفاده کنند و انتظار می‌رود که این آموزش حدود یک هفته به طول بیانجامد.

هویتزر (Howitzer‎) یکی از ادوات توپخانه‌ای است که برخی از ویژگی‌های توپ جنگی و خمپاره را با یکدیگر ترکیب کرده‌ است.

جو بایدن اوایل روز پنجشنبه در کاخ سفید اعلام کرد که از کنگره آمریکا برای حمایت نظامی، اقتصادی و بشردوستانه از اوکراین، درخواست کمک مالی ۳۳ میلیارد دلاری کرده است.

منابع خبری شامگاه پنجشنبه (۲۸ فوریه/ ۸ اردیبهشت) از شنیده شدن صدای انفجار در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

شهردار کی‌یف، پایتخت اوکراین گفته حملات روسیه، همزمان با سفر «آنتونیو گوترش» به اوکراین، این شهر را هدف قرار گرفته است. رئیس دفتر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین گفته حمله روسیه به کی‌یف دلیل دیگری برای این است که ضرورت اخراج روسیه از شورای امنیت را نشان می‌دهد.

دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتر نوشت: «روسیه، درست همزمان با سفر آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل و نخست‌وزیر بلغارستان با موشک‌های کروز کی‌یف را هدف قرار داد. روسیه با این اقدام شنیع و وحشیانه یک بار دیگر دیدگاهش را نسبت به اروپا، اوکراین و دنیا نشان داد.»

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین هم گفته در حالی که گوترش به اوکراین سفر کرده صدای دو انفجار شنیده شد. دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین در توییتی نوشت: «حملات موشکی در مرکز کی‌یف همزمان با سفر رسمی آنتونیو گوترش شنیده شد.»

«اولکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین هم گفت: «در حالی که دبیر کل سازمان ملل در حال بازدید از کی‌یف است روسیه به عنوان یکی از اعضای دائم شورای امنیت به این شهر حمله موشکی انجام می‌دهد. این، حمله به امنیت دبیر کل و امنیت دنیا است.»

روزنامه دیلی‌میل نوشته در این حمله دست‌کم یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شده‌اند.

این حمله تقریباً یک ساعت بعد از کنفرانس خبری مشترک ولودیمیر زلنسکی با آنتونیو گوترش انجام شده است. یک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که او و تیمش سالم هستند.

گوترش روز سه‌شنبه به مسکو سفر و با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده بود. گفته می‌شود گوترش در آن دیدار خواستار فراهم کردن امکان تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری شده بود.

گزارش‌هایی از انفجار در روسیه

همزمان با خبر انفجار در کی‌یف خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو شاهد عینی مدعی شنیده شدن صدای دو انفجار مهیب در شهر بلگورود روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین واقع است شده است.

گفته می‌شود صدای این انفجارها از بخش جنوبی شهر بلگورود شنیده شده است. هنوز مشخص نیست که عامل این انفجارها چیست و آیا تلفات یا خساراتی هم داشته‌اند یا خیر.

روسیه در روزهای گذشته اعلام کرده نیروهای اوکراین، برخی از مناطق مرزی را هدف حمله قرار داده‌اند. مسکو هشدار داده چنین حملاتی می‌تواند به تشدید تنش‌ها منجر شود.

اوکراین به صورت مستقیم مسئولیت چنین حملاتی را به عهده نگرفته است. «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه ساعاتی قبل‌تر گفته بود که غرب مستقیماً از اوکراین می‌خواهد به روسیه حمله کند. او هشدار داد که آنها نباید «صبر روسیه را مورد آزمایش قرار دهند.»

انگلیس: پیشروی روسیه در شرق اوکراین کند و پرتلفات است

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد: باوجود تمرکز ارتش روسیه بر پیروزی در شرق اوکراین، پیشروی نیروهای روس کند و پرتلفات است.

به گزارش رویترز، وزارت دفاع انگلیس روز جمعه طی پیامی در توئیتر اعلام کرد: پیروزی در «نبرد دونباس»، مهمترین هدف راهبردی روسیه برای تحقق اهداف از پیش اعلام شده یعنی تسلط بر دونتسک و لوهانسک است.

وزارت دفاع انگلیس، نبردها را در لیسچانسک و سورودونتسک سنگین عنوان کرد و نوشت: ارتش روسیه تلاش دارد تا با پیشروی از جنوب از طریق ایزیوم به سمت اسلویانسک حرکت کند.

این وزارتخانه انگلیس، پیشروی نیروهای روس را به خاطر مقاومت سنگین نیروهای اوکراینی محدود عنوان کرد و افزود: پیشروی نیروهای روس با تلفات سنگین همراه بوده است.

عبور موشک از بالای نیروگاه هسته‌ای اوکراین

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد، درحال بررسی گزارش اوکراین مبنی بر عبور موشک از نزدیکی یک نیروگاه هسته‌ای در این کشور است.

به گزارش "اسپوتنیک"، رافائل گروسی مدیرکل آژانس اتمی گفت که دولت اوکراین به او اعلام کرده است در ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) یک موشک دقیقا از بالای نیروگاه اتمی این کشور عبور کرده است.

این نیروگاه هسته‌ای در نزدیکی شهر یاژنوکرانسک در ۳۵۰ کیلومتری جنوب اوکراین قرار دارد.

گروسی در بیانیه‌ای افزود: اگر این موشک دچار مشکل می‌شد، می‌توانست به این نیروگاه آسیب جدی وارد کرده و حادثه هسته‌ای ایجاد کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (آی‌ای ایی‌ای) در اظهارات دیگری وضعیت نیروگاه «زاپوروژیا» بزرگترین نیروگاه اتمی اوکراین که هم اینک در کنترل نظامیان روسی است، را نگران کننده خواند.

گروسی گفت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قصد دارد در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات ایمنی در این نیروگاه را انجام دهد.

او با ابراز تاسف از وضعیت نیروگاه تصریح کرد: ما در همه جا به جز زاپوروژیا به دلیل حضور نیروهای روسی کار می‌کنیم.

مدیرکل آژانس انرژی اتمی در خصوص نیروگاه چرنوبیل که به دنبال تصرف آن توسط نیروهای روسی، نگرانی‌های بسیاری در پی داشت به بازدید روز سه شنبه خود از سایت این نیروگاه اشاره کرد و گفت: می‌توانم بگویم که میزان رادیواکتیویته غیرعادی است و ما همه اینها را به صورت روزانه رصد می‌کنیم.

این نیروگاه از ۲۴ فوریه تا پایان مارس توسط ارتش روسیه اشغال شده بود. اما نیمه نخست فروردین امسال شبکه خبری سی ان ان گزارش داد که بدنبال عقب‌نشینی نیروهای روسیه، پرچم اوکراین بر فراز سایت هسته‌ای چرونوبیل برافراشته شد.

این نیروگاه به دلیل فاجعه انفجار اتمی در راکتور چهارم آن در تاریخ ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ شهرت دارد؛ انفجاری که بر اثر آن ۳۰ نفر بی‌درنگ کشته شدند و تا امروز شمار بسیاری نیز بر اثر ابتلا به تشعشعات حاصل از آن جان باختند.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کفاره روزه فطریه روز قدس وام فرزندآوری دعای روز بیست و هفتم رمضان تحولات اوکراین جنگ اوکراین روسیه اروپا آمریکا چین ماه رمضان کفاره روزه فطریه روز قدس وام فرزندآوری دعای روز بیست و هفتم رمضان دبیر کل سازمان ملل وزارت دفاع انگلیس پایتخت اوکراین ارسال تسلیحات آنتونیو گوترش حمله روسیه برای اوکراین شورای امنیت انرژی اتمی رئیس جمهور شنیده شد جو بایدن هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۶۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هفتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه

نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد، از کنگره آمریکا خواست تا لایحه کمک‌های خارجی را که مدت‌هاست مسکوت مانده است، تصویب کند.

 «دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین در مصاحبه‌ای گفت که «با ملاحظه‌کاری، خوش‌بین» است که قانونگذاران آمریکایی بتوانند آن لایحه داغ مورد مناقشه را که ۶۱ میلیارد دلار به کی‌یف اختصاص می‌دهد، در نهایت تصویب کنند.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است روز شنبه در مورد این بسته رای‌گیری کند. این پیشنهاد شامل تامین مالی برای رژیم صهیونیستی و همچنین هند و اقیانوس آرام است. روسیه می‌گوید هرگونه کمک تازه آمریکا به اوکراین تفاوتی در میدان جنگ ایجاد نخواهد کرد، زیرا وضعیت در خط مقدم برای کی‌یف «نامطلوب» به نظر می‌رسد.

درباره کمک‌های امنیتی ایالات متحده، نخست‌وزیر اوکراین چهارشنبه در واشنگتن طی مصاحبه با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» با اشاره به اینکه پول هر چه قدر هم زود برسد، باز هم دیر است، گفت: ما دیروز به این پول نیاز داریم، نه فردا، نه امروز.

او افزود: اگر از ما محافظت نکنید، اوکراین سقوط خواهد کرد... بنابراین سیستم جهانی و امنیت جهانی نابود خواهد شد و همه جهان باید یک سیستم امنیتی جدید پیدا کنند.

نخست‌وزیر اوکراین افزود: یا درگیری‌های زیادی رخ خواهد داد، بسیاری از این نوع جنگ‌ها، و در نهایت می‌تواند به جنگ جهانی سوم منجر شود.

این اولین بار نیست که اوکراین چنین هشدار نگران‌کننده‌ای در مورد عواقب شکست احتمالی خود صادر می‌کند. سال گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که اگر روسیه در مناقشه پیروز شود، می‌تواند بعدا به لهستان حمله کند و جنگ جهانی سوم را آغاز کند.

اما مقامات کرملین چنین ادعاهایی را به سخره گرفته‌اند و آن را ترساندن غربی‌ها می‌دانند. ماه گذشته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهادات مبنی بر اینکه روسیه ممکن است به‌روزی به اروپای شرقی حمله کند را «کاملا بیهوده» خوانده و رد کرد. روسیه هرگز به کشوری در داخل ناتو که شامل لهستان هم می‌شود، حمله نکرده است. پیمان دفاع جمعی ناتو به این معناست که حمله به یک عضو، حمله به همه است.

در مصاحبه روز چهارشنبه، از نخست‌وزیر اوکراین در مورد ادعای اخیر مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، مبنی بر آلوده شدن اعضای حزب خود به تبلیغات روسیه سوالی پرسیده شد. شمیهال گفت: ما باید درک کنیم که اطلاعات نادرست و پروپاگاندا در اینجا، در ایالات متحده بر بسیاری از مردم، در اتحادیه اروپا بر بسیاری از افراد، مانند اوکراین تأثیر می‌گذارد.

مخالفان از جناح راست حزب جمهوری خواه، ماه‌هاست که کمک احتمالی به اوکراین را مسدود کرده‌اند. برخی از این قانونگذاران با ارسال ده‌ها میلیارد دلار کمک به خارج از کشورشان، بدون تصویب بودجه‌ای برای امنیت مرزی ایالات متحده و مکزیک مخالفت کرده‌اند.

کمک نظامی ۳۱۳ میلیون دلاری دانمارک به اوکراین

 ترولز لوند پولسن وزیر دفاع دانمارک اعلام کرد که دولت این کشور بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۳۱۳ میلیون دلار به اوکراین ارائه خواهد کرد.

به گزارش آناتولی، وزیر دفاع دانمارک در بیانیه‌ای اعلام کرد: این بسته کمک نظامی شامل تجهیزات نیروی دریایی، گلوله و پهپاد است.

وی با اشاره به بازدیدی که پیشتر از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف به عمل آورده بود، افزود: این بسته کمکی همچنین شامل تجهیزاتی است که به اوکراین اجازه می‌دهد تا خط تولید قطعات موشکی را با همکاری هلند و جمهوری چک در کی‌یف راه‌اندازی کند.

وزیر دفاع دانمارک همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مستقیم در صنعت دفاعی اوکراین، یک ابتکار جدید است که این کشور را قادر می‌سازد خودش تجهیزات نظامی بیشتری تولید کند، یادآور شد: در ماه مارس از تعدادی از شرکت‌های دفاعی اوکراین در کی‌یف بازدید کردم و مشخص شد که پتانسیل زیادی برای همکاری‌های آتی وجود دارد که می‌تواند تجهیزات لازم را برای اوکراین فراهم کند، تجهیزاتی که به تغییر وضعیت در میدان جنگ کمک خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که اختصاص این کمک نظامی به اوکراین، سایر کشورها را تشویق کند تا از اقدامات دانمارک در این خصوص پیروی کرده و با کمک‌های خود اوکراین را در مقابله با تهاجم روسیه یاری کنند.

به نوشته آناتولی، دانمارک در ماه مارس نیز یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به کی‌یف ارائه کرده بود.

علاوه بر این، دانمارک به تازگی و پس از اوج‌گیری حملات روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین، یک کمک ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری نیز به بازسازی زیرساخت‌های انرژی در این کشور اختصاص داده بود.

به گزارش موسسه تحقیقاتی کیل مستقر در آلمان، کپنهاگ از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون جمعاً ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار حمایت نظامی به کی‌یف ارائه کرده که دانمارک را به چهارمین ارائه دهنده بزرگ کمک‌های نظامی به اوکراین تبدیل کرده است.

 

 

دیگر خبرها

  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی+ فیلم/پیش بینی رسانه آمریکایی از نزدیک بودن شکست اوکراین در برابر روسیه
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • سوالات عجیب وزیر خارجه اوکراین از همتای انگلیسی پس از حمله ایران به اسرائیل
  • (ویدئو) کشته شدن ۱۳ غیرنظامی در حمله موشکی روسیه به اوکراین