Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@22:47:56 GMT

انگلیس ۸ هزار نیرو به شرق اروپا اعزام می‌کند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۷۲۱۲

انگلیس ۸ هزار نیرو به شرق اروپا اعزام می‌کند

به گزارش فارس، حدود ۸ هزار نظامی ارتش انگلیس در تمرینات رزمی در سراسر شرق اروپا برای آنچه «مقابله با تجاوز روسیه» خوانده شده شرکت خواهند کرد. اقدامی که به نوشته روزنامه انگلیسی «گاردین» از بزرگترین استقرار نیروها از زمان جنگ سرد است. 

طبق این گزارش، ده‌ها تانک در تابستان امسال منطبق با برنامه‌هایی که از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین تقویت شده، در کشورهایی از فنلاند تا مقدونیه شمالی مستقر خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ده‌ها هزار نیروی ناتو و نیرو‌های اعزامی مشترک که فنلاند و سوئد را شامل می‌شود به آن‌ها ملحق خواهند شد.

وزارت دفاع انگلیس گفت که این اقدام از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی و در پاسخ به حمله روسیه به همسایه خود در اواخر فوریه تقویت شد. ژنرال «رالف وودیس» فرمانده نیروی زمینی مدعی شد: بریتانیا سهم قابل توجهی در دفاع از اروپا و بازدارندگی تجاوز روسیه دارد. مجموعه رزمایش‌های ارتش بریتانیا برای هر دوی آن‌ها اساسی است. مقیاس استقرار، همراه با حرفه‌ای بودن، آموزش و چابکی ارتش، از تهاجم در مقیاسی که در قرن حاضر در اروپا دیده نشده است، جلوگیری می‌کند.

به نوشته گاردین، انتظار می‌رود که استقرار ارتش انگلیس در فاصله آوریل تا ژوئن به حداکثر ۸۰۰۰ نیرو در سرزمین اصلی اروپا برسد. «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس هم گفت: امنیت اروپا هرگز مهم‌تر از این نبوده است. این رزمایش‌ها نیروهای ما را با متحدان و شرکای ناتو و نیروهای اعزامی مشترک در یکی از بزرگترین استقرارهای مشترک از زمان جنگ سرد به نمایش می‌گذارد.

طبق این گزارش، هوسارهای سلطنتی ملکه مستقر شده‌اند و در یک تیپ زرهی در فنلاند که ۸۳۰ مایل مرز زمینی با روسیه دارد، جا خواهند گرفت. رزمایش‌هایی در کنار نیروهای آمریکایی در لهستان نیز در حال انجام است.

«لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس بامداد پنجشنبه ضمن درخواست قطع واردات انرژی شامل نفت و گاز از روسیه، با تاکید بر لزوم تقویت دفاع جمعی کشورهای اروپایی، اظهار داشت: ما همکاری نظامی خود را دو برابر خواهیم کرد و باید از جنگ روسیه در اوکراین درس بگیریم. سیاست ناتو مقدس است و اگر سوئد و فنلاند بخواهند به آن بپیوندند، باید آن را بپذیریم.

پیش از آن نیز «جان کربی» سخنگوی پنتاگون با «غیرمسئولانه» دانستن تهدید روسیه به استفاده از سلاح اتمی، گفت نتیجه جنگ در اوکراین هر چه که باشد، محیط امنیتی اروپا را تغییر داده است. 

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، آمریکا و متحدانش تحریم‌های سنگینی را علیه روسیه اعمال کرده و از سوی دیگر کمک‌های مالی و تسلیحاتی متعددی به اوکراینی‌ها داشته‌اند. سخنگوی کرملین اخیراً هشدار داد عرضه تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی به اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند و منجر به بی‌ثباتی می‌شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

نیکلاس سینکینی، کارمند سابق سازمان اطلاعات ضد تروریسم فرانسه، روز پنجشنبه تایید کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حداقل ۷۵ نیروی فرانسوی در اوکراین کشته، زخمی یا به فرانسه بازگشته اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سینکینی که در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات مربوط به مشارکت فرانسوی‌ها در جنگ در کنار نیروهای کی‌یف است، در مصاحبه‌ای گفت: فهرستی که من تا به امروز منتشر کردم، شامل کشته شدگان، مجروحان و عودت کنندگان، شامل ۷۵ نفر است. مقامات فرانسوی آنان را به عنوان داوطلب توصیف می‌کنند. آن‌ها دقیقاً یا با نام مستعار شناسایی شدند که می‌تواند چیز‌های زیادی به ما بگوید. 

وی افزود: دولت فرانسه آنها را به عنوان کارکنان بشردوستانه و کارمندان برخی از سازمان‌های غیردولتی سوئیسی معرفی می‌کند، اما من متقاعد شده ام که آنها ماموران دولتی بودند. 

او خاطرنشان کرد که او همچنین اطلاعاتی در مورد مزدوران دیگری دارد که در خصومت‌ها در سمت کی‌یف شرکت داشتند، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آنها برای انتشار وجود ندارد.

نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کردند  عملیات نظامی خود را که با هدف خلع سلاح اوکراین، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه و حفاظت از غیرنظامیان در دونباس در سال ۲۰۲۲ آغاز کردند، ادامه می‌دهند.

نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از کی‌یف، «ضدحمله» اوکراین را خنثی کردند.

در جریان این عملیات، نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آن شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که در بالای آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی و همچنین بسیاری از تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ژنرال انگلیسی: برای کی‌یف سخت است جلوی حمله مسکو را بگیرد
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • انگلیس از بزرگ‌ترین بسته کمک نظامی به اوکراین رونمایی می‌کند