Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت گفت: کل درآمد حاصل از فروش نفت، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی وصول شده است.

به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، جواد اوجی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در وزارت نفت اظهار کرد: وزارت نفت برای استفاده از این ظرفیت در حوزه کاری خود و در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش تولید به‌ویژه در عرصه‌های کم‌بازده، زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای مشعل و از همه مهمتر ادوات مورد نیاز صنعت نفت که وارداتی است، فراخوان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها برای افزایش بهره‌وری در صنعت نفت

وی ادامه داد: ۱۵۰ شرکت از میان همه شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شدند و دوستان مراحل نهایی بررسی را طی می‌کنند که این شرکت‌ها به استان‌ها معرفی و از تسهیلات وام‌های کم‌بهره و تسهیل چتر وزارت نفت برخوردار می‌شوند.

وزیر نفت تصریح کرد: از توان این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های اشاره شده و برای افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت نفت، کاهش هزینه‌ها و اشتغال‌آفرینی استفاده می‌شود.

اوجی در بخش دیگری با ارائه توضیحی به اظهارات خود مبنی بر اختصاص ۸۰ میلیارد دلار یارانه و گزارش سازمان جهانی انرژی از اختصاص ۲۵ میلیارد دلار یارانه در ایران، گفت: این قیاس با توجه به میزان اتلاف انرژی در کشور انجام شد.

وی ادامه داد: نرخ هر متر مکعب گازی که به مردم ارائه می‌شود، زیر یک سنت است در حالی‌که در بازارهای جهانی تا ۴۰۰ سنت هم خرید و فروش می‌شود. به همین دلیل اگر این را با قیمت‌های جهانی ارزش‌گذاری کنیم، می‌بینیم که عمده محصولات ما خارج از الگوی مصرف در کشور، مصرف می‌شود.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی درآمد ارزی حاصل از سوخت‌های صادراتی را با توجه به تحریم‌ها در اختیار می‌گیرد یا خیر، اظهار کرد: هر چه نفت و میعانات محصولات پتروشیمی که فروختیم همه را زمان سر رسید وصول کردیم.

 

منبع: خبرگزاری فارس برچسب ها: جواد اوجی ، وزیر نفت ، درآمد نفتی ، میعانات گازی ، پتروشیمی ، یارانه انرژی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جواد اوجی وزیر نفت درآمد نفتی میعانات گازی پتروشیمی یارانه انرژی دانش بنیان وزارت نفت وزیر نفت شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۷۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند

به گزارش جماران؛ علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اخیرا حمایت‌های دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، باعث شده است که برخی مجموعه‌ها علی‌رغم این که دانش‌بنیان نیستند و فعالیت دانش‌بنیان نمی‌کنند، به اسم شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند. 

سلیمی همچنین مردمی‌سازی‌ اقتصاد را نیازمند راهکارهایی برای اجرا دانسته و گفت: برای مشارکت مردم در جهش تولید باید اقتصاد را به مردم واگذار کرد. به این منظور باید قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به صورت دقیق اجرایی شود. متاسفانه امروزه معمولا واگذاری‌ها به مجموعه‌های شبه‌دولتی یا خصولتی صورت می‌گیرد، در حالی که باید به معنای واقعی به مردم واگذار شده و دولت تنها سیاست‌گذاری و نظارت کند.

دیگر خبرها

  • ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان بوشهر
  • شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق مشارکت مردم در عرصه تولید هستند
  • کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • خدمات مالی ۴۰۰ میلیاردی به دانش‌بنیان‌های اقتصاد دیجیتال
  • ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازار‌های بین‌المللی
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • ۴۰۰ میلیارد انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال ارائه شد
  • ارائه ۴۰۰ میلیارد تومان انواع خدمات مالی به دانش‌بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال
  • نماینده مجلس: دولت کاری کرده که شرکت‌هایی که کار دانش‌بنیان نمی‌کنند، خودشان را دانش‌بنیان جا می‌زنند