Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@23:39:04 GMT

کل درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات وصول شده است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۸۳۵۱

کل درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات وصول شده است

وزیر نفت گفت: کل درآمد حاصل از فروش نفت، میعانات گازی و محصولات پتروشیمی وصول شده است.

به گزارش برنا به نقل از وزارت صمت، جواد اوجی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در وزارت نفت اظهار کرد: وزارت نفت برای استفاده از این ظرفیت در حوزه کاری خود و در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت، افزایش تولید به‌ویژه در عرصه‌های کم‌بازده، زنجیره صنایع تکمیلی پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای مشعل و از همه مهمتر ادوات مورد نیاز صنعت نفت که وارداتی است، فراخوان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها برای افزایش بهره‌وری در صنعت نفت

وی ادامه داد: ۱۵۰ شرکت از میان همه شرکت‌های دانش‌بنیان مشخص شدند و دوستان مراحل نهایی بررسی را طی می‌کنند که این شرکت‌ها به استان‌ها معرفی و از تسهیلات وام‌های کم‌بهره و تسهیل چتر وزارت نفت برخوردار می‌شوند.

وزیر نفت تصریح کرد: از توان این شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های اشاره شده و برای افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت نفت، کاهش هزینه‌ها و اشتغال‌آفرینی استفاده می‌شود.

اوجی در بخش دیگری با ارائه توضیحی به اظهارات خود مبنی بر اختصاص ۸۰ میلیارد دلار یارانه و گزارش سازمان جهانی انرژی از اختصاص ۲۵ میلیارد دلار یارانه در ایران، گفت: این قیاس با توجه به میزان اتلاف انرژی در کشور انجام شد.

وی ادامه داد: نرخ هر متر مکعب گازی که به مردم ارائه می‌شود، زیر یک سنت است در حالی‌که در بازارهای جهانی تا ۴۰۰ سنت هم خرید و فروش می‌شود. به همین دلیل اگر این را با قیمت‌های جهانی ارزش‌گذاری کنیم، می‌بینیم که عمده محصولات ما خارج از الگوی مصرف در کشور، مصرف می‌شود.

وزیر نفت همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا جمهوری اسلامی درآمد ارزی حاصل از سوخت‌های صادراتی را با توجه به تحریم‌ها در اختیار می‌گیرد یا خیر، اظهار کرد: هر چه نفت و میعانات محصولات پتروشیمی که فروختیم همه را زمان سر رسید وصول کردیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال ایران پتروشیمی درآمد نفت دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • سال گذشته یک هزار میلیارد تومان مالیات بر درآمد در گلستان وصول شد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • رشد ۴۱ درصدی درآمد‌های عمومی آذربایجان شرقی
  • سپند از امتیاز صنایع دفاعی و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار می‌شود
  • بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • وصول بیش از 161 هزارمیلیارد ریال درآمد از بخش های مختلف استان یزد
  • جهش در اجرای طرح‌های پژوهشی با قانون جهش تولید دانش‌بنیان / ۱۱ هزار طرح پژوهشی دانشگاه و صنعت در حال اجرا + فیلم
  • پشت پرده فروش سهام دیجیکالا؛ خستگی استارت‌آپی!
  • سال متفاوت استان یزد در وصول درآمد از بخش‌های مختلف