Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@13:52:50 GMT

نپتون سردتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۹۸۶۸۶

نپتون سردتر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم

مطالعات جدیدی از سوی دانشمندان بین المللی نشان داد که دمای نپتون کاهش یافته و سردتر از چیزی است که فکر می‌کردیم. تحقیقات جدیدی از سوی محققان فضایی نشان می‌دهد که چگونه دما در جو نپتون در دو دهه گذشته به طور غیرمنتظره‌ای در نوسان بوده است.

این مطالعه که به تازگی در مجله علوم سیاره‌ای منتشر شده، از مشاهدات در طول موج‌های حرارتی مادون قرمز استفاده کرده و به طور موثر، گرمای ساطع شده از جو سیاره نپتون را تشخیص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک تیم بین المللی از محققان، تمام تصاویر مادون قرمز حرارتی موجود از نپتون، که از چندین رصدخانه در طول تقریباً دو دهه گذشته جمع آوری شده بود را ترکیب کردند. با تجزیه و تحلیل داده ها، محققان توانستند تصویر کامل تری از وضعیت دمای نپتون را نسبت به قبل به نمایش بگذارند.

اما در کمال تعجب محققان، این مجموعه داده‌های جمعی، کاهش درخشندگی حرارتی نپتون را از زمان شروع تصویربرداری حرارتی در سال ۲۰۰۳ نشان می‌دهند. داده‌ها نشان می‌دهند که میانگین دما در استراتوسفر نپتون (لایه جو درست بالای لایه آب و هوای فعال آن) بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ تقریباً ۸ درجه سانتیگراد (۱۴ درجه فارنهایت) کاهش یافته است.

سیاره نپتون دارای یک شیب محوری است و بنابراین مانند زمین، فصول را تجربه می‌کند. با این حال، با توجه به فاصله بسیار زیادی که نپتون از خورشید دارد، بیش از ۱۶۵ سال طول می‌کشد تا دور آن بچرخد و بنابراین فصل‌های آن به آرامی تغییر می‌کنند و هر کدام بیش از ۴۰ سال زمینی طول می‌کشند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نپتون دما کهکشان فضا یخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۹۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم نجوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ + دانلود جدول

پدیده‌های نجومی ماه جاری برای سیارات ماه، مریخ، نپتون، مشتری و زحل اتفاق خواهد افتاد، همچنین شاهد بارش شهابی ղ-Lyrid 2024 خواهیم بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در ماه جاری کیهان شاهد رویدادهایی مانند ماه در اوج زمینی، مقارنه سیاره مشتری و اورانوس، سیاره کوتوله 136108 Haumea در تقابل خورشیدی، دنباله‌دار 12P/Pons-Brooks در اوج روشنایی، دنباله‌دار 12P/Pons-Brooks در حضیض خورشیدی، بارش شهابی Lyrid 2024، رصد کهکشان Messier 101، بارش شهابی π-Puppid 2024، ماه کامل، ماه در اوج خورشیدی، غیبت قمری آنتارس، مقارنه سیاره مریخ و نپتون، نزدیک شدن سیاره مریخ و نپتون به یکدیگر، سیاره عطارد در اوج خورشیدی، تربیع آخر ماه، مقارنه ماه و سیاره زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره زحل به یکدیگر، غیبت قمری زحل، نزدیک شدن ماه و سیاره نپتون به یکدیگر، غیبت قمری نپتون، نزدیک شدن ماه و سیاره مریخ به یکدیگر، غیبت قمری مریخ، مقارنه ماه و سیاره مریخ، بارش شهابی ղ-Aquariid 2024، ماه در اوج زمینی، مقارنه ماه و سیاره عطارد، ماه در حضیض خورشیدی، ماه کامل، بارش شهابی ղ-Lyrid 2024، سیاره مریخ در حضیض خورشیدی، سیاره عطارد در بیشترین کشیدگی شرقی، غیبت قمری بتا توری، رصد خوشه ستاره‌ای کروی Messier 5، سیاره اورانوس در اتصال خورشیدی، سیاره عطارد در بیشترین ارتفاع در آسمان صبحگاهی، مقارنه سیاره عطارد و سیاره کوتوله Eris، سیاره عطارد در دوگانگی، تربیع اول ماه، سیارک Pallas 2 در تقابل خورشیدی، ماه در اوج زمینی، سیاره مشتری در اتصال خورشیدی و دنباله‌دار 46P/Wirtanen در حضیض خورشیدی خواهد بود.

جزئیات تمام رویدادهای نجوم ماه جاری را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

دانلود جدول رویدادهای نجوم اردیبهشت‌

کد خبر 745836

دیگر خبرها

  • محققان از ریه بافت مینیاتوری ساختند
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای طول عمر به جای گوشت گاو، ماهی بخورید!
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد
  • تقویم نجوم اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ + دانلود جدول
  • محققان دریافتند که دوز پایین استامینوفن هم می‌تواند به قلب آسیب بزند