Web Analytics Made Easy - Statcounter

سته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی از حوزه های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توصیه امام جمعه قم با طالبان: حکومت‌داری لوازمی دارد که اگر تامین نشود نسل‌کشی رخ می‌دهد
آیت‌الله حسینی بوشهری در خطبه نماز جمعه نهم اردیبهشت ۱۴۰۱ که در مصلی قدس قم برگزار شد، در خصوص شبهه افکنی درباره روز قدس عنوان کرد: عقل به ما می‌گوید که با ملت ستم دیده همدردی کنیم. مسجدالاقصی قبله اول مسلمانان است. خطیب نماز جمعه قم در رابطه با افغانستان گفت: روزی مسجد شیعیان و روزی مسجد اهل سنت را منفجر می‌کنند، هیئت حاکمه افغانستان اگر میخواهد حاکمیت و اقتدار خودش را نشان بدهد باید حافظ ملت افغانستان اعم از شیعه و سنی باشد. وی ادامه داد: حکومت‌داری لوازمی دارد و حفظ امنیت مردم از این لوازم است؛ مطمئن باشید اگر پیشگیری نکنید نسل‌کشی رخ می‌دهد که دیگر نمی‌توانید جلوی آن را بگیرید.

آقا تهرانی: بدون طرح صیانت هر وقت دشمن بخواهد صداوسیما و کارت‌های بانکی را هک می‌کند
آقاتهرانی با اشاره به برخی ناهنجاری‌های فرهنگی در کشور بیان داشت: در کمیسیون فرهنگی برای ازدواج آسان جوانان طرح‌های مناسبی تدوین شده است که در این زمینه دولت ورود و همکاری خوبی داشتند. دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: یکی از چالش‌های کشور مدیریت فضای مجازی کشور از سوی بیگانه است و استقلالی در این زمینه نداریم و دشمن هر وقت بخواهد می‌تواند کارت سوخت و بانکی ما را مختل کند و یا صدا و سیما را هک کند. وی افزود: طرح مدیریت فضای مجازی برای حمایت از کاربر است و هیچ جای این طرح بحثی از فیلتر و محدودیت و مسدودی نیست. امید دشمن به بی بندوباری در فضای مجازی است.

اعطای نشان خورشید تابان از سوی دولت ژاپن به سیدعباس عراقچی
سفارت ژاپن در ایران اعلام کرد که دولت این کشور نشان خورشید تابان، ستاره زرین و سیمین را به سیدعباس عراقچی معاون سابق وزیر امور خارجه در امور سیاسی و سفیر ایران در ژاپن اعطا کرده است.  سفارت ژاپن در ایران اعلام کرد: در تاریخ ۲۹ آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی (به وقت ژاپن) دولت ژاپن نشان خورشید تابان، ستاره زرین و سیمین را به تبع ایرانی دکتر سیدعباس عراقچی (معاون سابق وزیر امور خارجه در امور سیاسی و سفیر اسبق ایران در ژاپن) اعطا کرد. دکتر سیدعباس عراقچی در وزارت امور خارجه جمهور ی اسلامی ایران عهده‌دار مسئولیت‌های بسیار مهمی بوده، از سال ۲۰۰۸ به عنوان سفیر ایران در ژاپن، از سال ۲۰۱۳ به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور حقوقی و بین الملل و از سال ۲۰۱۸ به عنوان معاون وزیر امور خارجه در امور سیاسی، فعالیت داشته و در حفظ و توسعه روابط ایران و ژاپن نقش بسزایی ایفا کرده است.

امام جمعه اصفهان: قوم یهود و بنی اسرائیل خنگ‌ترین مخلوقات خداوند هستند
آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه اصفهان گفت: خودم و همه شما عزیزان روزه دار و نمازگزار را به تقوای الهی دعوت می‌کنم و از خداوند می‌خواهیم که همه ما را در سایه عنایت خود قرار دهد و استغفار ما را بپذیرد. اودر خطبه دوم گفت: از تمامی کسانی که امروز در میدان امام خمینی (ره) حاضر شدند و در مراسم شرکت کردند تشکر می‌کنم. از منظر قرآن قوم یهود و بنی اسرائیل خنگ‌ترین مخلوقات خداوند هستند، بر همین اساس انگلیس و آمریکا از یهودی‌ها به منظور جاسوسی استفاده می‌کنند. خداوند به قوم بنی‌اسرائیل می‌فرمایند که نعمت‌های ما را به یاد بیاورید و می‌فرماید زمانی که ما قوم بنی اسرائیل را از دریا عبور دادیم به حضرت موسی گفتند برای ما بت بساز و حضرت موسی به قوم اسرائیل فرمود شما قوم جاهلی هستید. بر همین اساس این قوم به شدت نفهم و ترسو هستند و در جنگ‌های صدر اسلام نیز جرأت رویارویی با مسلمانان را نداشتند.

دادستان کل کشور: خبر تفهیم اتهام مقام‌های دولت گذشته تکذیب شده است
دادستان کل کشور خبر تفهیم اتهام مسئولان دولت گذشته را تکذیب کرد. حجت‌الاسلام منتظری دقایقی قبل در جمع راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس در تهران حضور یافت. منتظری در رابطه با تفهیم اتهام معاون اول و وزرای دولت یازدهم و دوازدهم، گفت: ظاهرا این خبر تکذیب شده است.وی در پاسخ به این سوال که اساساً چنین مساله‌ای موضوعیت دارد یا خیر؟، ابراز داشت: فعلا چیزی به مرحله تحقیقات و بازپرسی نرسیده است.

«نادر طالب‌زاده» درگذشت
«نادر طالب زاده» مجری و برنامه‌ساز با سابقه تلویزیون در ۶۹ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت. حمید جوادی دستیار مرحوم طالب زاده عصر جمعه  این خبر را تایید کرد. مرحوم طالب‌زاده هشتم آذر سال گذشته به دلیل عوارض ناشی از عارضه قلبی و لختگی خون در بیمارستان بستری شده بود.

علی ربیعی: عده‌ای هنوز برای پرت کردن افکار عمومی روند تخریب بی‌اساس را ادامه می‌دهند
علی ربیعی: تصور می‌شد با انتخابات ۱۴۰۰، در راستای ایجاد فضایی آرام برای فعالیت دولت مستقر، آرامش در فضای کشور از سوی جریان سیاسی و گروههایی که به نام اصولگرایی فعالیت می‌کنند دنبال شود. ولی گویی عده‌ای هنوز بنا بر یک عادت نهادینه شده یا برای پرت کردن افکار عمومی با شگرد فرافکنی، روند مذموم تخریب بی‌اساس را ادامه می‌دهند. گویی حیات سیاسی اینان، وابسته به فضای تخریب‌زا و تخریب‌زی است. اخیرا، در روزهای ماه مبارک رمضان، خبری دروغ از یک تفهیم اتهام به رئیس‌جمهور و معاون اول گرفته تا چند وزیر در مورد "ارز ۴۲۰۰ تومانی"، از تریبون قوه مقننه!! منتشر شد که پس از انتشار، دستمایه بحث در تعدادی از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور نیز قرار گرفت.

مذاکرات ایران و عربستان به مرحله بازگشایی سفارت‌خانه رسیده
سفیر ایران در بغداد درباره آخرین وضعیت گفت و گوهای ایران و عربستان گفت: در دور پنجم گفت و گوهای ایران و عربستان که پنجشنبه گذشته بین هیات های دو طرف برگزار شد نقشه راهی برای آینده مورد بحث و توافق قرا گرفت. هر دو طرف پیشنهاداتی داشتند که بعد از جلسه پنجشنبه در این باره توافقی حاصل و تبدیل به نقشه راهی برای آینده شد. ایرج مسجدی درباره این سوال که آیا سفارتخانه دو کشور بازگشایی خواهد شد یا نه، گفت: روند مذاکرات آینده تعیین خواهد کرد که موضوع بازگشایی سفارتخانه ها محقق شود یا خیر و این، بستگی به مذاکرات بعدی دارد.

چرا کارگاه تولید سانتریفیوژها به زیر زمین منتقل شد؟
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی:به دلیل عملیات تروریستی که علیه مجتمع تسای کرج صورت گرفت مجبور به تشدید تدابیر امنیتی شدیم و بخش مهمی از ماشین‌های تولید قطعات سانتریفیوژ را به مکان امن‌تری جابه‌جا کردیم. در طول چند سال اخیر و در سایه عدم حساسیت و کم‌توجهی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به ضرورت ایفای نقش مسئولانه در حوزه صیانت از فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز کشورها، برخی اقدامات شرورانه که رژیم صهیونیستی به صورت تلویحی مسئولیت آن را پذیرفت، موجب وارد شدن خسارت‌هایی به تاسیسات هسته‌ای کشورمان شد./ نورنیوز

آمار بانک مرکزی را به فال نیک می‌گیریم
رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: کاهش قیمت مسکن در اولین ماه از سال جاری که در واقع اولین ماه از قرن جدید است، ما را به وضعیت این بازار خوشبین کرد. تعداد معاملات نیز اگرچه نسبت به اسفندماه کاهش یافت اما در مقایسه با فروردین پارسال که با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کردیم افزایش یافته و انتظار رونق تدریجی را داریم؛ مشروط به اینکه مالکان، نرخهای پیشنهادی را افزایش ندهند چون به ضرر خودشان است. وی با بیان اینکه برخی افراد غیرمسئول مترصد ایجاد تنش در بازار مسکن هستند گفت: متاسفانه برخی افراد که مسئولیتی در اتحادیه املاک ندارند برای آنکه دیده شوند در تماس با رسانه‌ها اعلام می‌کنند که قیمت مسکن افزایش می‌یابد و به نوعی باعث ایجاد اضطراب در مردم می‌شوند. سال گذشته تحلیلهای تورمی داشتند که محقق نشد، امسال هم دست از سر بازار برنداشته‌اند. من نمی‌دانم چه اصراری دارند که تشنج در بازار مسکن ایجاد کنند. خسروی همچنین نقش مراکز آماری را در ایجاد آرامش بازار مسکن موثر دانست و افزود: همین که بانک مرکزی از کاهش قیمت مسکن در فروردین ماه خبر داده به فال نیک می‌گیریم. حالا که بازار ملک آرام شده همه باید در حفظ شرایط موجود بکوشیم. نقش کارشناسان و رسانه‌ها نیز در این بین مهم است و باید از ارایه گزارش، مصاحبه یا آماری که انتظارات تورمی ایجاد کند پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد امر به معروف: واردات مشروبات الکی مستقیما به مقصد‌های مشهد، قم و شیراز صورت می‌گیرد
سیدعلی خان محمدی سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر :با ۶۰ درصد کارخانه‌های الکل سازی ۱۰۰ درصد نیاز جامعه تأمین می‌شود چرا باید کارخانه‌های جدیدی احداث شود و به نظر می‌رسد برخی از این تولیدات استفاده خوراکی پیدا می‌کند؛ واردات مشروبات الکی به مقصد‌های مشهد، قم و شیراز مستقیما صورت می‌گیرد که نشان از برنامه ریزی فرهنگی برای این شهر‌ها دارد.به بلاگر‌هایی که دوربین مخفی ضبط می‌کردند تذکر دادیم و همچنین کسانی که صفحات بزرگ داشته اند در صورت ناهنجاری تذکر داده ایم؛ یکی از برند‌های معروف یک تبلیغ نامتعارفی داشت که از ستاد تذکر گرفت./رسا

توافق عراق و ایران بر سر پرونده گاز و پرداخت بدهی‌ها به تهران
رویترز: عادل کریم وزیر برق عراق اعلام کرد: عراق برای ادامه واردات گاز از ایران به توافق رسید. بر اساس این گزارش، این توافق روز پنجشنبه و پس از قول عراق برای پرداخت بدهی های خود به ایران انجام شده است. روز گذشته هم احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق، گفت: حجم دقیق بدهی برقی این کشور به ایران معادل یک میلیارد و 642 میلیون دلار است. وی تأکید کرد که بدهی‌های مربوط به سال 2020 و 2021 به طور کامل به ایران پرداخت شده است. در دسامبر سال 2021 وزیر برق عراق اعلام کرد کاهش صادرات گاز ایران باعث کاهش تولید 3400 مگاوات برق در عراق شده است.

وضعیت اقتصادی کشور اجازه پرداخت یارانه حج را نمی دهد
سید رضا تقوی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:سطح قیمت ها در کل جهان افزایش یافته و اگر بخواهیم مانند گذشته زائران را به سفر حج ببریم باید یارانه بدهیم در حالیکه نه وضعیت اقتصادی کشور چنین اجازه ای می دهد نه سیاست دولت و مجلس این است.لذا مردم باید خودشان هزینه سفر به حج را تامین کنند اگر ندارند واجب نیست که به حج بروند. یک زائر باید بتواند امکانات مکه رفتن را داشته باشد اگر نمی تواند لازم نیست خود را با گرفتن وام یا قرض به زحمت بیاندازد.عده ای از کسانی که ثبت نام کرده اند توان پرداخت هزینه ها را نداشتند نباید غصه بخورند که نمی توانند بروند. در قرآن نیز آمده کسانی که استطاعت دارند واجب است که به زیارت حج نائل شوند نه کسانی که فقیر هستند یا مشکلات مالی دارند./همشهری آنلاین

حباب سکه چقدر شد؟
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تغییرات قیمت‌ها طی یک هفته اخیر و آخرین قیمت‌های معاملاتی پایانی هفته گفت: همانطور که اشاره شد اونس جهانی طلا در این هفته کاهش حدود ۱۴.۵ دلاری را تجربه کرده و آخرین نرخ ثبت شده برای آن تا لحظه انتشار این گزارش ۱۹۱۶ دلار است اما نوسانات افزایشی نرخ ارز سبب شد که هفته برای سکه و طلا افزایشی نسبت به ابتدای هفته به پایان برسد. براین اساس سکه طرح جدید با ۶۰ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته به ۱۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است. سکه تمام قدیم نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی در پایان هفته ۱۲ میلیون و ۷۵۰  هزار تومان تعیین قیمت شده است. یزدانی افزود: نیم سکه هم با افزایش ۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به هفت میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده و سکه‌های گرمی نیز با ۲۰۰۰ هزار تومان رشد قیمت در پایان هفته دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. برخلاف رشد قیمت تمامی قطعات سکه اما ربع سکه با کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت در این هفته روبرو شده و در آخریت معاملات پایانی هفته چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شده است. حباب سکه نیز در حال حاضر در محدوده ۴۹۰ هزار تومان قرار دارد.

خباز: بالاترین حد بیشتر وزرا، مدیر کلی است
محمدرضا خباز نماینده ادوار پیشین مجلس:دلیل انتقادات و اعتراضات این است که افرادی انتخاب شدند که اول، علم آن وزارتخانه را ندارند، ثانیا، تبحر ندارند و ثالثا از در داخل وزارتخانه از محبوبیت برخوردار نیستند و در نهایت اکثریت این وزرا باید در حد مدیر کل معرفی می‌شدند.وقتی شما کاری را به دست افراد توانمند نسپارید و از عهده کار برنیایند، مشکلات بیشتر شده و مردم بر نمایندگان فشار می‌آورند و در نهایت نمایندگان به دولت می‌گویند چرا به وعده‌هایی که دادید عمل نکردید و در نهایت این موضوعات باعث بروز اختلافات می‌شود.مجلس فعلی بدون مطالعه، زود تصمیم گرفت و با گذاشتن اسامی مقدس روی کاندیدای ریاست جمهوری از آمدن رئیسی به انتخابات حمایت کردند. این کارها پوپولیستی و بی منطق بود که امروز در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست. وقتی این نمایندگان زود جوگیر شدند، امروز می‌بینند شرایط به اینجا رسیده، دست به طرح غیر قابل انتظار عدم کفایت رئیس جمهور می‌زنند./ ایلنا

وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ‌هایی که درباره برنج ایرانی اعلام می‌شود صحت ندارد
سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه راهپیمایی روز قدس درباره قیمت برنج اظهار کرد: برنج خارجی در همه کشور به نرخ مصوب در حال توزیع است. وزیر جهاد کشاورزی گفت: اما با توجه به اینکه امسال ۳۰ درصد خشکسالی داشتیم برنج ایرانی با کمبود عرضه مواجه شده است، بنابراین هر جا که عرضه کم شود و تقاضا افزایش یابد قیمت بالا می‌رود. وی تصریح کرد: نرخ‌هایی که درباره برنج ایرانی اعلام می‌شود صحت ندارد و رقم مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کیلویی ۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان است که در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود اما برخی از فروشگاه‌ها بالاتر از این رقم اقدام به عرضه برنج می‌کنند.

در قرعه کشی خودرو از هر یک هزار نفر ۲ نفر برنده می شوند
دبیر انجمن خودروسازان:کمیته خودرو در ابتدای امسال ۱۱ هزار مجوز پیش فروش به ایران خودرو داد که بررسی ها نشان می دهد از هر یک هزار نفر، ۲ نفر برنده می شوند./باشگاه خبرنگاران

چرا قیمت برنج تایلندی بالا رفت؟
 قیمت برنج صادراتی تایلند در این هفته به دلیل افزایش تقاضا از سوی بازارهای خاورمیانه افزایش یافت، در حالی که نرخ های هند و ویتنامی بدون تغییر باقی ماندند. بر اساس این گزارش،‌قیمت برنج شکسته 5 درصدی تایلند از 410 تا 414 دلار در هفته گذشته بود اکنون، 432 تا 435 دلار در هر تن اعلام می شود. یک تاجر مستقر در بانکوک گفت: «تقاضا از بازارهایی مانند عراق و ایران افزایش یافته و عاملی برای رشد قیمت شده است.» برنج خرد شده 5 درصد هندی، بدون تغییر نسبت به هفته گذشته، بین 361 تا 365 دلار در هر تن برآورد شد. برنج شکسته 5 درصدی ویتنام روز پنجشنبه به قیمت 415 دلار در هر تن عرضه شد که نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است. با این حال، تاجران اعلام کردند که قیمت ها ممکن است در هفته های آینده افزایش یابد زیرا برداشت زمستان و بهار تقریباً به پایان رسیده است و عرضه کمبود دارد. این تاجر افزود: «تجار برای امضای قراردادهای صادراتی جدید تردید دارند و منتظر افزایش قیمت هستند.«


روحانی اصلاح‌طلب: انتقادات نمایندگان مجلس از دولت جنگ زرگری است
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: انتقاد نمایندگان و جریان اصولگرایی از رئیسی یک جنگ زرگری است چرا که می‌گویند با توجه به انتخابات مجلس پیش رو باید حرف‌هایی بزنیم که رای بیاوریم.ناصر قوامی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که مطرح می‌شود انتقادات این‌ روزهای نمایندگان مجلس برای شرکت در انتخابات سال آینده مجلس و مبرا کردن خودشان از شرایط به وجود آمده کشور است، گفت: در حال حاضر مردم آنچنان رغبتی به انتخابات ندارند و همانطور که مشاهده کردید در دوران انتخابات ریاست جمهوری که با انتخابات شوراهای شهر و روستا هم برگزار می‌شد و در روستاها اکثریت مردم هم در این انتخابات شرکت می‌کنند، ۵۲ درصد مردم مشارکت نکردند.این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ممکن است در انتخابات مجلس سال آینده هم وضع از این بدتر شود چراکه مردم دیگر اعتمادی به مسئولان ندارند و گمان می‌کنند انتخاب‌شان مشکلی را حل نخواهد کرد. انتخابات ریاست جمهوری که آن همه کف و سوت برای برگزاریش زدند در انتها چگونه شد؟این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان کرد: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردیم برنج که یکی از خوراکی های عامه مردم است قیمتش از ۲۵ الی ۲۶ هزار تومان به نزدیک ۱۰۰ هزار تومان رسید و امروز هم خودشان اعتراف کردند ۹۰ درصد قدرت خرید برنج ایرانی را ندارند و برنج خارجی هم متاسفانه قیمتش چندین برابر شده است.

گمانه‌زنی‌های شیطنت آمیز درباره قیمت ماکارونی
رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی با بیان اینکه قیمت ماکارونی هنوز مشخص نیست گفت که گمانه زنی‌ها و اعلام نظرهای اخیر، مبنی بر دو تا پنج برابر شدن ماکارونی، بر اساس انتظارات و تجربیات و در مورد افراد خارج از صنف حاصل ناآگاهی و شاید شیطنت‌های هدایت شده باشد، اما اعلام نرخ‌های ناموثق می‌تواند تقاضای کاذب در بازار ایجاد کند.

اگر ما از فلسطین دفاع نکنیم، خاکریز را جلو می‌آورند و مکه و مدینه را هم می‌گیرند
امام جمعه مشهد با بیان اینکه مساله فلسطین مساله ماست، چون اسلام را قبول کردیم، امام حسین(ع)، فاطمه زهرا(س) و علی(ع) را قبول داریم، گفت: بدانیم که اگر ما از فلسطین دفاع نکنیم این‌ها خاکریز را جلو می‌آورند و مکه و مدینه را هم می‌گیرند. به همین دلایل است که مساله قدس، مساله اساسی کشور ماست، این نظام اسلامی تشکیل شده و مساله محوری‌اش فلسطین است.

آغاز ثبت نام مشمولان جدید سهام عدالت تکذیب شد
مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز ثبت‌نام مشمولان جدید سهام عدالت را تکذیب کرد و اظهار داشت: هنوز ساز و کار و فرآیندهای اجرایی این طرح مشخص نشده است، به طوری‌که واجدین شرایط باید منتظر اطلاعیه‌های رسمی مراجع ذیصلاح در این زمینه باشند. وی تصریح کرد: متاسفانه در روزهای اخیر برخی افراد سودجو با اعلام آغاز ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت، مبالغی را از افراد دریافت کرده‌اند که آنها نباید در دام این گونه کلاهبرداران گرفتار شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان کفاره روزه فطریه وام فرزندآوری دعای روز بیست و هفتم رمضان نادر طالب زاده بسته ویژه خبری مشروبات الکلی روز قدس ماه رمضان کفاره روزه فطریه وام فرزندآوری دعای روز بیست و هفتم رمضان نادر طالب زاده وزیر امور خارجه در امور ریاست جمهوری برنج ایرانی افزایش یافت بنی اسرائیل تفهیم اتهام هزار تومان طالب زاده قیمت برنج قیمت ها ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی از اجرای طرح کهربا توسط۶ بانک خبر داد و گفت: با این طرح تراکنش بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی انجام می شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مصطفی قمری‌وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با اعلام این خبر تأکید کرد: بانک مرکزی در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند. 

او گفت:‌ با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آن‌ها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

به گفته مدیر روابط عمومی بانک مرکزی،‌ هم‌اکنون 6 بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

به گزارش تسنیم، پیش از این محرمیان معاون فناوری های نوین بانک مرکزی گفته بود: در طرح کهربا، این امکان فراهم شده تا اطلاعات کارت های بانکی که الان به صورت فیزیکی در اختیار افراد است در گوشی تلفن همراه افراد در قالب یک اپلیکشن ثبت شود و فرد در هنگام خرید وقتی به فروشگاه مراجعه می کند گوشی تلفن همراه فرد تبدیل به هر یک از کارت های بانکی وی می شود. کافی است یکی از کارت ها به صورت پیش فرض انتخاب شود و پس از باز شدن قفل گوشی تلفن همراه بارکد خوان مقابل گوشی قرار گیرد و پول کالای خریداری شده جابه جا ‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید از فروشگاه بدون کارت بانکی | چگونه از کهربا استفاده کنیم؟
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت بانکی در ۶ بانک
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • آغاز خرید با موبایل و بدون کارت در ۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد