Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:15:59 GMT

جوهرهای پلیمری ایرانی نیاز کشور به واردات را کم کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۶۲۱۳

جوهرهای پلیمری ایرانی نیاز کشور به واردات را کم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در سال‌های اخیر، استفاده از چاپگرهای نوری نسبت به چاپگرهای دیگر، به دلیل دقت بالای چاپ، در داخل کشور افزایش چشم‌گیری داشته است.

این استقبال سبب تقاضای روزافزون برای مواد اولیه موردنیاز برای چاپ در صنایع مختلف شده است.در این مدت واردات مواد اولیه توسط شرکت‌های سازنده چاپگرهای نوری صورت می‌گرفت که وجود تحریم‌ها، تبدیل به مانعی بزرگ برای واردات این مواد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده مشکلات نمونه ساخته‌شده توسط این مواد وارداتی، شکنندگی و عدم‌مقاومت لازم در برابر ضربه است. همچنین هزینه‌های بالای این محصول ناشی از واردات، مانعی برای گسترش هرچه بیشتر کاربرد چاپگرها شده و تامین ماده اولیه چاپگرها، تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های مصرف‌کنندگان شده است.

وجود این مشکلات سبب شد تا یک شرکت دانش‌بنیان با مهندسی معکوس نمونه خارجی در جهت تعیین فرمولاسیون مناسب رزین‌ها و بهبود خواص مکانیکی با تغییر در ساختار و نیز تلاش برای جایگزینی مواد اولیه آن با مواد موجود در داخل کشور، دست به تولید رزین مخصوص چاپ بزند و محصولی مناسب از لحاظ کیفیت و قیمت را تولید کند.

این محصول، نوعی رزین سرامیکی مورد استفاده در چاپگرهای سه‌بعدی است. در طراحی این محصول به چند خصوصیت اصلی رزین‌ها توجه ویژه‌ای شده است. از جمله، کاهش زمان پخت و در نتیجه کاهش زمان چاپ نمونه که موجب بهبود خواص مکانیکی نمونه مانند شکنندگی شده است. با توجه به شرایط کنونی کشور، سنتز برخی از مواد اولیه موجب جلوگیری از خروج ارز می‌شود و در آینده‌ای نزدیک می‌توان حتی به ارزآوری این محصول نیز امیدوار بود.

این شرکت در تهیه فرمولاسیون و نمونه آزمایشگاهی رزین پلیمری و سرامیکی چاپگرهای سه‌بعدی موفق بوده است.

همچنین به دلیل تقاضا و مصرف زیاد این محصول در بازار، این شرکت برای تهیه انواع دیگر رزین چاپگرهای سه‌بعدی نظیر رزین‌های قابل ریخته‌گری و رزین‌های زیستی برای کاربردهای پزشکی، تزییناتی و جواهراتی تلاش می‌کند.

این نوع رزین‌ها در ساخت قالب‌ها و ماشین‌کاری، لاستیک‌گیری و ریخته‌گری، تجهیزات نوری، محفظه‌های قطعات الکتریکی و قطعات خودرو، کامپوزیت‌های دندانی و استخوانی، کاربرد بسیاری دارند.

کد خبر 5479602 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان تولید دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری پلیمر حاکمیت سایبری نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فناوری فضایی شرکت دانش بنیان حمله روسیه به اوکراین تراشه گوگل تحقیقات علمی ایستگاه فضایی بین المللی اینترنت هوش مصنوعی صنعت خودروسازی دانشگاه تهران مواد اولیه رزین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۶۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ادعای اسرائیلی درباره اصابت موشک ایرانی به دیمونا

یک منبع آگاه اعلام کرد: ادعای روزنامه صهیونیستی معاریو درباره هدف قراردادن ساختمان نیروگاه اتمی دیمونا با هدف جنگ روانی مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، این مقام آگاه در ادامه افزود: در عملیات «وعده صادق» اهداف مشخص شده نظامی مورد هدف قرار گرفت و صهیونیستها پس از شوک اولیه و ادعای مضحک ساقط کردن  99درصد پهپادها و موشکها و عدم آسیب، با درک تبعات سیلی سختی که خورده اند حالا با عملیات روانی نخ نما و ادعاهای دروغ به آسیب نیروگاه اتمی دیمونا برای مظلوم نمایی رسیده اند.

این منبع آگاه گفت: عملیات موفقیت آمیز اخیر، دست برتر ایران را در میدان نشان داد، آنجا که هر نقطه از سرزمین های اشغالی را در هر زمان که اراده کنیم مورد هدف قرار خواهیم داد و البته که دیمونا جزو اهداف این عملیات نبود.

tags # اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • اهمیت استراتژیک گندم
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • تکذیب ادعای اسرائیلی درباره اصابت موشک ایرانی به دیمونا
  • چرا «طلای ابلهان» واقعا ارزشمند است؟
  • زمانیکه ژاپنی‌ها برای خرید محصول کشاورزی ایران صف کشیدند! | تصویر
  • ۵۰ درصد مواد اولیه تولید دارو در کشور وارداتی است
  • شرایط فروش اقساطی سه محصول کرمان موتور اعلام شد
  • خرید توافقی ۳۱ هزار تن سیب زمینی
  • ۳۱ هزار تن سیب زمینی در اردبیل خریداری شد