Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@16:02:48 GMT

اعتراض جلیقه زردها علیه مکرون

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۰۸۳۸۵

اعتراض جلیقه زردها علیه مکرون

جنبش جلیقه زردها امروز (شنبه) درپاریس علیه «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جلیقه زردها در حالی به خیابان‌های پاریس آمده‌اند که مکرون بار دیگر با کسب ۵۸.۶ درصد کل آرا رئیس‌جمهور فرانسه شده است.

جلیقه زردها از سال ۲۰۱۸ همزمان با افزایش مالیات بنزین در فرانسه در خیابان‌ها تجمع خود را آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما به مرور زمان گستره فعالیت آن‌ها افزایش یافت و اعتراضات سیاسی و اجتماعی را در برگرفت.

فروردین ماه سال جاری این جنبش از فرانسوی‌ها خواستند علیه نظام سیاسی و اقتصادی حاکم بر این کشور موضع‌گیری کنند.

در آن زمان یکی از فعالان جنبش جلیقه زردها گفت: «پس از دو دور انتخابات، ما سومین دور را در خیابان‌ها برگزار خواهیم کرد و به رویارویی خودمان در هر شرایطی ادامه خواهیم داد و درباره خواسته‌های خودمان تسلیم نخواهیم شد.»

هفته گذشته در حالی دور دوم انتخابات فرانسه به پایان رسید که آمار‌ها نشان می‌داد مشارکت در این دور از انتخابات به نسبت قبل ضعیف‌تر بوده است.

شبکه فرانس ۲۴ به نقل از وزارت کشور فرانسه گزارش داد میزان مشارکت در دور دوم انتخابات فرانسه به ۶۳.۲۳ درصد رسیده که این میزان، به نسبت دور دوم انتخابات سال ۲۰۱۷ پایین‌تر بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جلیقه زردها امانوئل مکرون اخبار اروپا انتخابات فرانسه تظاهرات در فرانسه جلیقه زردها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۰۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است

رهیر جنبش انصارالله یمن با اشاره به آمار بالای شهدا و زخمی‌ها در غزه گفت، حملات برنامه‌ریزی‌شده رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه در واقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

به گزارش ایسنا، «سید عبدالملک بدر الدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنرانی روز پنجشنبه خود گفت: نسبت شهدا و زخمی‌های غزه نزدیک به ۶ درصد از جامعه ساکن غزه را تشکیل می‌دهد و این بالاترین درصد کشتار در عصر حاضر است.

الحوثی گفت: حملات برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل علیه ملت فلسطین در نوار غزه درواقع جنگ علیه کل جامعه ساکن این منطقه است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: دشمن اسرائیلی هر روز مردم را فلسطین را با تمام ابزارهای کشتار جمعی و گرسنگی دادن و شیوع بیماری‌های واگیردار هدف قرار می‌دهد.

او با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هر روز به شیوه‌های خود برای به قتل رساندن مردم ساکن نوار غزه تنوع می‌بخشد، گفت: دشمن اسرائیلی با پخش صدای فریاد کودکان از پهپادها که در حال کمک خواستن هستند، مردم غزه را فریب داده و آنها را هدف قرار می‌دهند.

الحوثی در ادامه گفت: این دشمن بیمارستان‌ها را به گورهای دسته جمعی تبدیل کرده و در آنها مرتکب جنایاتی چون اعدام کادر درمان و بیماران می‌شود، در هیچ نقطه‌ای از جهان نشنیدیم جنایاتی در این سطح از جنایات فجیع دشمن اسرائیلی انجام شود.

رهبر انصارالله یمن افزود: با شناسایی گورهای دسته جمعی در داخل بیمارستان ناصر مشخص شد که دشمن پیکرهای شهدا را مثله کرده و اعضای بدن آن‌ها را به سرقت برده است.

او ادامه داد: دشمن به شکلی گسترده به شیوه گرسنگی دادن ادامه می‌دهد و بیمارستان کمال عدوان هر روز ۵۰ کودک دچار خشکی و کمبود غذا را پذیرش می‌کند.

ادامه دارد..

دیگر خبرها

  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • لایی الحاجی دیوف به امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه / فیلم
  • جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین از آمریکا به فرانسه رسید
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • لغو مراسم انجمن قلم آمریکا به دلیل اعتراض نویسندگان به حمله اسرائیل به مردم غزه