Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@22:27:51 GMT

هر ۳ توله متولد شده یوزپلنگ ایرانی ماده هستند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۱۹۴۷۷

هر ۳ توله متولد شده یوزپلنگ ایرانی ماده هستند

آفتاب‌‌نیوز :

بهرنگ اکرامی، دامپزشک حیات وحش و جراح "ایران" یوز ماده پارک ملی توران در رابطه با جنسیت توله‌های یوزپلنگ اظهار کرد: جنسیت نوزادان مشخص شده و هر ۳ توله متولد شده یوزپلنگ ایرانی ماده هستند. امیدواریم که این توله‌ها پس از رسیدن به سن بلوغ جمعیت پشتیبان خوبی برای تکثیر در اسارت یوزپلنگ ایرانی باشند و در نسل‌های آینده نیز با کمک آموزش‌های ویژه برای معرفی در طبیعت استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در حال حاضر اولویت تکثیر در اسارت برای افزایش جمعیت است.

روز گذشته پس از ۲ دهه تلاش کارشناسان، مدیران و دلسوزان محیط زیست و حیات وحش کشور، پروژه تکثیر گونه در حال انقراض یوزپلنگ به ثمر نشست و ایران، یوزپلنگ ایرانی سایت تکثیر یوزپلنگ در پارک ملی توران از طریق سزارین صحرایی ۳ توله را به دنیا آورد.

پیش از تولد توله‌های یوزپلنگ ایرانی کارشناسان امیدوار بودند که توله‌های یوز ماده باشند چرا که جمعیت یوز‌های ماده که قابلیت و سن بارداری را دارند در طبیعت ایران کاهش یافته و همچنین تولد یوز ماده می‌تواند به کاهش درون‌آمیزی در یوز‌ها نیز کمک کند.

با اعلام اینکه هر ۳ یوز متولد شده ماده هستند، امید‌ها برای حفظ نسل یوزپلنگ ایرانی از خطر انقراض بیش از همیشه افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: آفتاب

کلیدواژه: یوزپلنگ ایرانی یوزپلنگ ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۱۹۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو

هفتادوهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «لوکارنو» با اعطای جایزه یوزپلنگ افتخاری از «جین کمپیون» کارگردان مطرح استرالیایی تقدیر می‌کند.

به گزارش ایسنا، این جشنواره مهم سوئیسی که به سینمای مستقل اختصاص دارد، ۱۶ آگوست طی مراسمی در فضای باز میدان «پیازا گراند» با هشت هزار صندلی، از «جین کمپیون» سینماگر مولف نیوزلندی تجلیل خواهد کرد.

همچنین فیلم‌های «فرشته ای در میز من» (۱۹۹۰) و «پیانو» (۱۹۹۳) به عنوان بخشی از بزرگداشت کمپیون در جشنواره لوکارنو به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش ورایتی، جشنواره لوکارنو در بیانیه‌ای با اشاره به این که «کمپیون» اولین کارگردان زن برنده نخل طلای کن (برای فیلم پیانو) است، خاطرنشان کرد: «بیوگرافی جین کمپیون شامل اولین‌های قابل توجهی است. اولین زنی که دو بار در بخش بهترین کارگردانی در جوایز اسکار نامزد شد (یک بار برنده با فیلم "قدرت سگ" در سال ۲۰۲۱) و اولین فیلمسازی از نیوزلند که در جشنواره فیلم ونیز شرکت کرد و برنده شیر نقره‌ای ونیز برای بهترین کارگردانی شده است.

«کمپیون» طی ساخت ۹ فیلم بلند، چندین فیلم کوتاه و دو فصل از مینی سریال تلویزیونی «روی دریاچه»، خود را به عنوان یکی از معماران کلیدی تخیل سینمای معاصر تثبیت کرده است.

برناردو برتولوچی، کن لوچ، ژان لوک گدار، ورنر هرتزوگ، کلی رایکارد، جان واترز، مارکو بلوکیو و انیس واردا از دریافت کنندگان قبلی جایزه یوزپلنگ افتخارس لوکارنو هستند.

هفتاد و هفتمین جشنوار فیلم لوکارنو از تاریخ ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) در کشور سوئیس برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت
  • نخستین گوزن زرد سایت «مانشت و قلارنگ» متولد شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • تولد اولین گوزن زرد سایت مانشت و قلارنگ ایلام در سال جاری
  • نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شدند
  • نخستین گوساله‌ گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه متولد شد
  • تولد نخستین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی امسال در پارک ملی کرخه
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • تصویری تازه از حیوان کمیابی که در ایران متولد شد
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد