Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیشرفت فیزیکی طرح پالایشگاه آدیش جنوبی ۶۷ درصد است و با تدوام روند تامین مالی، این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با شروع  تکمیل فازهای پارس جنوبی در خردادماه سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی طرح فراگیر پالایشی سیراف، با هدف پرهیز از خام‌فروشی ماده ارزشمند میعانات گازی، برداشت حداکثری گاز از میدان مشترک پارس جنوبی و البته خنثی کردن تحریم میعانات گازی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این مجموعه پالایشی ابتدا قرار بود با انتخاب ۸ سرمایه‌گذار به صورت یک مجتمع پالایشی با ۸ واحد به ظرفیت ۶۰ هزار بشکه در روز آغاز شود. اما با گذر زمان به دلیل وجود مشکلاتی از جمله ایرادات اساسی در طرح اولیه وزارت نفت ناتوانی در تامین مالی و نیز اختلاف سرمایه‌گذاران با هم، این طرح دستخوش تغییراتی در ظرفیت پالایشی طرح، ترکیب سرمایه‌گذاران و تغییر زنجیره ارزش نهایی خود شد. از ابتدای سال ۱۳۹۷ تغییراتی در ساختار طرح سیراف با افزوده شدن سهامداران جدید، حذف یا ادغام بعضی از پالایشگاه‌ها و همچنین اضافه شدن طرح‌های پتروپالایشی انجام شد. در نهایت طرح‌های باقیمانده در سیراف تا ظرفیت ۲۴۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرد. *جزئیات طرح پالایشی آدیش جنوبی یکی از این طرح‌ها، طرح پالایشگاه آدیش جنوبی است. شرکت پالایش میعانات گازی آدیش جنوبی برخلاف سایر طرح‌های مجتمع سیراف، تامین مالی خود را از طریق صندوق توسعه ملی انجام داد. طبق آخرین اطلاعات، پیشرفت فیزیکی این طرح حدود ۶۷ درصد است و به نظر می‌رسد نخستین طرح پالایشی خواهد بود که در دولت سیزدهم و تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود. جزئیات طرح پالایشگاه آدیش جنوبی در جدول ۱ آورده شده است. جدول ۱

انتهای پیام/ منبع:فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پالایشگاه پارس جنوبی خام فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ عملیات اجرایی زائرسرای استان مرکزی در مشهد مقدس از سال ۹۳ شروع شده است و در صورت تامین اعتبار تا پایان سال بهره برداری خواهد شد.

سروش، مدیر بنیاد زائر امام رضا استان مرکزی گفت: در سال ۹۳ شهرداری مشهد یک قطعه زمین به مساحت ۹۴۶ مترمربع با مجوز ساخت به طور رایگان در اختیار استان‌ها از جمله استان مرکزی قرار داد.

وی ادامه داد: با کمک خیرین و شهرداری‌های سراسر استان تابحال حدود ۸ میلیارد تومان جمع آوری آوری و هزینه شده و این ساختمان در ۱۱ طبقه با زیربنای ۶ هزار و ۴۵۴ مترمربع با ظرفیت پذیرش ۲۸ سوئیت و ۶۲ اتاق و ۲۴۲ نفر و سالن چند منظوره ۲۰۰ نفره در حال ساخت است.

سروش ادامه داد: تابحال این مجموعه ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲ طبقه هر این مجموعه برای پارکینگ ۶۴ وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: برای تکمیل و تجهیز این مجموعه ۳۲ میلیارد اعتبار نیاز است و در صورت تامین اعتبار این مجموعه تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

سروش با اشاره تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ساخت این مجتمع برای همه استان‌ها گفت: جامعه هدف این زائرسرا اقشار آسیب پذیر و محروم جامعه هستند.

همشهریان می‌توانند برای کمک به این زائر سرا کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۸۶۴۵ بانک ملی شعبه علوی واریز کنند.

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • پیشرفت ۵۵ درصدی زائرسرای استان مرکزی
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد
  • پیشرفت ۶۵ درصدی طرح‌های هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری