Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالقاسم مقیمی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به جمله معروف «اینجا قم است» و برداشت برخی مبنی بر اینکه کار کردن در قم سخت است، اظهار کرد: بنده اعتقادی به این مطلب ندارم، البته قم ویژگی‌های خاص خودش را دارد و کوچک‌ترین اتفاقات در آن  می‌تواند موج‌سازی ملی و بین‌المللی ایجاد کند و از این رو کار کردن در قم  حساسیت‌ها و توجه‌های ویژه را می‌طلبد، اما با این حال این حساسیت‌ها به معنی سخت بودن کار کردن در قم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید توجه داشت که مردم قم هم دغدغه‌مندی‌های زیادی دارند و از این رو باید دقت بیشتری در برنامه‌ریزی‌ها برای قم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تجمع نخبگان حوزوی و دانشگاهی را از نقاط قوت قم دانست و گفت: این امر فرصتی برای مسئولان قم ایجاد می‌کند تا خلاقانه و نوآورانه کار کنند، ضمن آن‌که ظرفیت‌های ویژه قم به‌ویژه در حوزه فرهنگی می‌تواند پیشران و مولد در کل کشور باشد.

مقیمی ادامه داد: مسئولانی که در قم مشغول به کار می‌شوند می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های فراوان قم به صورت نوآورانه و خلاقانه به کار خود ادامه دهند، اما اگر به خواسته‌ها و هنجارهای عمومی و اجتماعی بی‌توجه باشند، دچار مشکل می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از ظرفیت های ویژه قم، نظارت اجتماعی حداکثری در آن و در راستای هدایت مدیران است که این نظارت‌ها، هدایت مسئولان و ترمیم و اصلاح حرکت آن‌ها را به دنبال دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تأکید کرد: بنابراین می‌توان به جمله «اینجا قم است» با نگاه فرصت نگریست و البته بدیهی است اگر نگاه تهدید، دخالت و یا تحدید در این‌باره وجود داشته باشد، مانع از خدمت‌رسانی حداکثری خواهد شد.

مقیمی در ادامه و در پاسخ به پرسش دیگری درباره ضرورت نگاه مسئولان ارشد کشور به قم به عنوان یک جهان‌شهر و آبروی کشور و نظام خاطرنشان کرد: بودجه‌ریزی عمومی در کشور بر اساس دو شاخص جمعیت و وسعت انجام می‌شود که اگر قرار باشد به قم نیز با همین فرمول نگاه شود، آن‌گاه قم جزو استان‌های آخر کشور خواهد بود، در حالی که قم عملا یک «استان – شهر» با تراکم زیاد جمعیت در شهر قم و بلکه یک جهان‌شهر دینی است و از این رو باید به شکل ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نکته دیگر، موضوع جایگاه ویژه قم به ویژه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی است، آن‌جا که بر اساس تعبیر مقام معظم رهبری، قم مادر انقلاب خوانده شد و خدمت به آن خدمت به آبروی جمهوری اسلامی دانسته شد که از این رو نیاز است تا قم، چهره‌ای شفاف و پیشرو در عرصه مدیریت داشته باشد و آبروداری کند.

مقیمی اظهار کرد: بنابراین لازم است تا توجه به قم هم به عنوان دومین شهر مذهبی کشور و هم به عنوان خاستگاه انقلاب و آبروی جمهوری اسلامی در دستور کار باشد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: البته راهکارهایی برای تحقق این توجه به‌ویژه از سوی مدیران ارشد کشور اندیشیده شده که راه‌اندازی کارگروه توسعه و عمران استان و همچنین کارگروه ملی زیارت از آن جمله است.

وی اضافه کرد: در این زمینه کارگروه ملی زیارت در جذب اعتبارات ریالی و جذب خدمات دستگاه‌های ملی ظرفیت‌های زیادی دارد که امیدواریم بتوانیم اعتبارات خوبی را از این محل برای استان جذب کنیم.

مقیمی همچنین خاطر نشان کرد: مسؤولان استان هم باید تلاش کنند تا علاوه بر مصوبات سفر رئیس جمهور و بودجه ۱۴۰۱ استان، از بودجه متمرکز موجود در وزارتخانه‌های مختلف نیز استفاده کنند و بر اساس ساختارهای ملی، برای جذب و تخصیص آن به قم بکوشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همه این اقدامات در کنار هم بتواند سبب رشد و جهش ویژه در قم شود و استان قم به استانی در شأن میزبانی از زائران حضرت فاطمه معصومه(س) تبدیل شود.

انتهای پیام/۷۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قم شهر مقدس قم مادر انقلاب آبروی جمهوری اسلامی رشد و توسعه قم ظرفیت های قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۸۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند.

جامعه کشتی با انتشار پیام قدردانی حمایت مقام معظم رهبری را مایه دلگرمی و اطمینان خاطر خود دانست. در متن پیام جامعه کشتی آمده است:

«با سلام و احترام خدمت رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی (دامه برکاته)؛

پیام شما در پی قهرمانی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت‌های آسیایی قرقیزستان، مایه دلگرمی و اطمینان خاطر جامعه کشتی است.

به عنوان عضو کوچکی از ایران بزرگ اسلامی، برایمان مایه مباهات و افتخار است که توانستیم بار دیگر دل رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مردم عزیز را شاد کنیم و امیدواریم که با دعای خیر حضرتعالی و مردم شریف، در میادین بین المللی آینده موفق باشیم.»

دیگر خبرها

  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • سپاه و ارتش در کنار هم دژ مستحکم برای صیانت کشور هستند
  • تجهیزات نظامی در رژه امروز ارتش لرزه بر جان دشمنان انداخته است
  • ارتش در کنار سپاه، دژ مستحکم صیانت از کشور و انقلاب است
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز متدین‌تر و کارآمدتر از همیشه است
  • روایتی از توصیف جالب رهبر انقلاب از مجری سرشناس تلویزیون
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایحاد امنیت در کشور است
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود