Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@06:25:09 GMT

ترافیک روان در جاده های خوزستان

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۲۹۶۹۳

ترافیک روان در جاده های خوزستان

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وی گفت:ترافیک درجاده های استان روان است و شاهد ترافیک سنگین با وجود چند روز تعطیلی در استان نیستیم.

سرهنگ دولتشاهی بیان کرد:پیش بینی افزایش ترافیک برای روز های پنجشنبه و جمعه هفته جاری را داریم به همین منظور از تمامی مردم خواستاریم برای جلوگیری از هرگونه حادثه رانندگی نکات ایمنی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: تابناک

کلیدواژه: کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده عید فطر یوزپلنگ آسیایی جاده های خوزستان سرهنگ دولتشاهی ترافیک کفاره روزه فطریه نادر طالب زاده عید فطر یوزپلنگ آسیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۲۹۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، حمیدرضا رحیم‌دل با اشاره به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان یزد گفت: از امروز دوشنبه بعدازظهر تا پنج‌شنبه صبح، کل مجموعه ستاد مدیریت بحران شهرداری در آماده‌باش کامل هستند و عصر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران در دفتر شهردار یزد با حضور مدیران مناطق، رئیس سازمان عمران، رئیس سازمان پسماند، رئیس سیما و منظر و معاونان خدمات شهری برای آماده‌باش تجهیزات مورد نیاز حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار سطح نارنجی، میزان بارندگی قابل توجه برای یزد پیش‌بینی شده است بنابراین آبگرفتگی معابر سطح شهر یزد را خواهیم داشت و باید پمپ‌ها و تجهیزات مورد نیاز سریع پای کار بیاوریم و با سرعت عمل کار کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد عنوان کرد: اقدامات خوبی در یکی دو سال در حوزه مدیریت بحران در خصوص آماده‌سازی کمربند حفاظتی شهر یزد یا همان سیل بندهای یزد از نظر پاک‌سازی پشت سیل‌بندها، ارتفاعات سیل‌بندها، حجم خاکریز، احداث سرریز و... انجام شده است.

رحیم‌دل افزود: سه سیل‌بند در سمت پارک کوهستان برای جلوگیری از ورود آب به خیرآباد و عیش‌آباد ایجاد شده است که بتواند این روان‌آب‌ها و سیلابی‌شدن را کنترل کند، در سال ۱۴۰۰ در این نقطه به واسطه سیل خسارت وارد شد.

وی تأکید کرد: با توجه به هشدار هواشناسی و آبگرفتگی معابر، از شهروندان می‌خواهیم در زمان بارندگی رفت و آمد و تردد غیرضروری در داخل شهر نداشته باشند، چون باعث می‌شود روان‌آب‌ها داخل سطح شهر و خیابان مسیر خود را در کانال‌ها طی نکنند و در سطح معابر بیشتر بمانند.

رحیم‌دل با بیان اینکه دو کریدور برای عبور روان‌آب‌ها به سمت خارج از شهر وجود دارد، ادامه داد: یکی از این کریدورها چهارراه محمودآباد به سمت بلوار نصر و دروازه قرآن است که کل حجم روان‌آب‌های مناطق دیگر از جمله منطقه چهار، منطقه یک و... در چهاراه محمودآباد جمع می‌شود و به سمت خروجی شهر می‌رود.

وی افزود: یک کریدور دیگر نیز از میدان حضرت ابوالفضل، میدان همافر به سمت میدان باغ ملی می‌رود، این کریدور وارد مسیل شهر یزد همان رودخانه پشت پل نواب صفوی شود و در بافت تاریخی نیز با لوله‌گذاری که از چهار راه مهدیه به سمت ایرانشهر و انتقال آب به رودخانه شهر یزد انجام شد، مشکل تا حدودی حل شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد ادامه داد: فقط در دو نقطه با مشکل مواجه هستیم، بلوار فضیلت در منطقه ۳ که انتقال آب آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد و لازم است که امسال حتما تأمین اعتبار آن انجام شود و دیگری میدان ابوالفضل که باید لوله‌گذاری برای آن انجام شود.

وی در خصوص چاه‌های جذبی سطح شهر یزد گفت: تعدادی چاه جذبی در سطح شهر یزد وجود داشت که در بیش از یک سال گذشته ۸۰۰ چاه جذبی دیگر نیز در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شد و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش دادیم و لوله‌ای نیز برای خروج هوا در کنار این چاه‌ها نصب کردیم که اقدام بسیار خوبی برای جذب روان‌آب‌ها بود.

وی با بیان اینکه چاه‌های جذبی در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نیست، ادامه داد: چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند.

خبرنگار: محمد مهدی داوری

انتهای خبر/

کد خبر: 1228110 برچسب‌ها سیل پیش بینی و هشدار سیل لایروبی معابر

دیگر خبرها

  • آیا رفع بی‌نظمی‌های زندگی در بهبود سلامت روان موثر است؟
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین صبحگاهی در آزادراه‌های البرز
  • تردد در راه های مازندران عادی و روان است
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • جاری شدن روان آب ناشی در شهر ستان یزد و تفت+فیلم
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • جاری شدن روان‌آب در اردستان
  • هراز بازگشایی شد/ ترافیک در محور کندوان
  • یزدی‌ها منتظر آبگرفتگی معابر سطح شهر باشند
  • اجرای روشنایی جاده کمربندی بندر امام خمینی به آبادان