Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:14:31 GMT

برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در قوچان

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۴۲۷۶۱

برگزاری مسابقات کشتی با چوخه در قوچان

محمد شایگان گفت: کشتی گیران در وزن‌های ۶۶، ۷۴، ۸۴، ۹۶ و مثبت ۹۶ با یکدیگر به رقابت نمودند و درشانزدهمین دوره کشتی باچوخه قوچان، ورزشکارانی از استان‌های مختلف کشور به ویژه استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سایر شهر‌ها به رقابت پرداختند.

شانزدهمین دوره مسابقات کشوری کشتی باچوخه قوچان جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در محل گود کشتی روستای رهورد این شهرستان با حضور معاونت پارلمانی رئیس جمهور و حضور گسترده علاقه‌مندان به این ورزش باستانی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره ورزش و جوانان قوچان گفت: طبق رسوم و سنت‌های گذشته، به ورزشکارانی که در وزن‌های مختلف به مقام اول تا سوم دست یابند، به ترتیب یک نفرجوائز ارزنده‌ای اهداءگردید ودر سنگین وزن شال قهرمانی نیز توسط مهندس صفایی فرماندار شهرستان قوچان اهداء گردید.

او گفت: خبر خوش تخصیص بیش از ۸۰ میلیارد ریال اعتبال از ۳ ردیف بوجه برای احداث و تکمیل گود کشتی هفت تپه شهر قوچان با پیگیری‌های مجدانه دکتر علی آذری نماینده مردم فهیم قوچان وفاروج در مجلس شورای اسلامی اخذ شده است انشالله مکانی فاخر برای گسترش کشتی باچوخه احداث میگردد وبزودی اسناد مالکیت توسط اداره کل راه وشهرسازی بنام ورزش وجوانان انتقال میابد و سپس مناقصه توسط اداره ورزش وجوانان برای انتخاب پیمانکار اقدام خواهد شد

شایگان گفت: چوخه که نام خود را از نوعی پوشاک پشمی ضخیم مردانه کردی گرفته است، نام یک نوع کشتی است که در شمال خراسان که سرزمین کرد‌های کرمانج است، از دیرباز رواج داشته و اکنون نیز رایج است. این ورزش از دیرباز جزو سنن مردم کرد شمال خراسان به ویژه قوچان بوده و بخش مهم و قابل توجهی از آیین و مراسم آن‌ها را تشکیل می‌دهد، زیرا چوخه در مراسم شادی، عروسی، نوروز و سایر جشن‌های ملی و مذهبی آنان برگزار می‌شود و به مراسم رسمیت می‌بخشد.

نتایج مسابقات قوچان با حضور ۲۴۵ چوخه کار از ۲۹شهرستان:

تیم قوچان با کسب ۵۰امتیاز در نهایت مقام اول این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

وزن ۹۶– کیلوگرم:مقام اول: مصطفی اسکندری، مقام دوم: مرتضی علیزاده، مقام سوم: بهزاد اعتمادی

وزن ۹۶+ کیلوگرم: (سنگین وزن) مقام اول: احمد میرزا پور، مقام دوم: سعید حسینی، مقام سوم: یزدان حسن پور

نتایج تیمی:مقام اول: قوچان با ۵۰ امتیاز، مقام دوم: چناران با ۲۵ امتیاز، مقام سوم: مشهد با ۱۷ امتیاز

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش و جوانان کشتی با چوخه مقام اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۴۲۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب عنوان نخست تیراندازی کشورتوسط بانوی سوادکوهی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرهنگ محجوبه بهاری  پس از کسب مقام قهرمانی نیروی انتطامی کشور در مسابقات نیرو‌های مسلح نیز مقام اول را کسب کرد.

گفتنی است خانم بهاری بدون رقیب در سالهای اخیر همه ساله مقام اول در مسابقات قهرمانی کشور را کسب می‌کنند.

سردار مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مازندران نیز از ایشان تقدیر کردند.

دیگر خبرها

  • برگزاری لیگ کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم
  • کسب عنوان نخست تیراندازی کشورتوسط بانوی سوادکوهی
  • برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی
  • بسترسازی برای اعتلای ورزش اردبیل
  • برگزاری مسابقات فوتبال خیابانی در قزوین
  • برگزاری کنگره ملی هزارو ۶۶شهید قوچان
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک/ اسامی کامل مسافران پاریس
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه