Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهرانف به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه  مودیان و بررسی آثار حقوقی و قضائی اجرای این قانون در رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی نشست مشترکی با حضور  دکتر علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران و نمایندگانی از سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان برنامه و بودجه کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی القاصی مهر در این نشست با تاکید بر ضرورت «شفافیت در فعالیت های اقتصادی و درآمدهای مشمول مالیات؛ اظهار داشت که حاکمیت نظم در همه حوزه های اقتصادی در تحقق حداکثری درآمدهای مالیاتی نقش اساسی دارد.

ایشان با اشاره به ردیف درآمد شناسایی شده در قانون بودجه سال جاری از محل وصول مالیات، اظهار داشت که اجرای تکالیف قانونی از جانب همه دستگاههای متولی مانند: سازمان امور مالیاتی در تحقق این امر موثر بوده و مبارزه قاطع، سریع و همه جانبه با جرایم مالیاتی و هرگونه فرار مالیاتی، یک ضرورت برای این مهم تلقی می شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران مشکل اصلی نظام مالیاتی را عدم امکان شناسایی همه فعالیتهای اقتصادی و درآمدهای مشمول مالیات دانسته و اظهار داشت: به لحاظ فقدان زیر ساخت های قانونی واجرایی لازم، هنوز بسیاری از درآمدهای مشمول مالیات با  ضریب کارهای پیدا و پنهان، فرار مالیاتی کلان دارند که این موضوع با شعار عدالت مالیاتی هماهنگی ندارد.

القاصی با اشاره به ضعف زیر ساخت های قانونی در حمایت از نظام مالیاتی کشور  اظهار داشت: در برخی از پرونده های قضایی، علیرغم اینکه  فرار مالیاتی کلان و عمده محقق و نظام مالیاتی کشور با اخلال مواجه شده است، هنوز در شمول قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی، در این جرائم تردید وجود دارد و رفع خلا های قانونی مورد نیاز است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان تهران با اشاره به اینکه برای بسیاری از دستگاهها و سازمانها  در قوانین مرتبط با نظام مالیاتی کشور وظایف و تکالیف خاص شناسایی شده است گفت: اجرای تمام عیار این قوانین در پیوند با همکاری همه جانبه و تشریک مساعی کامل همه دستگاههای اجرایی با سازمان امور مالیاتی است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه سه جانبه با حضور مدیران سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان های نظارتی و نهاد های امنیتی در دادگستری استان تهران، اظهار داشت این کارگروه در جهت همکاری هرچه بیشتر قوه قضائیه با سازمان امور مالیاتی کشور و نهاد های متولی در مبارزه با جرائم مالیاتی و شناسایی فعالیتهای اقتصادی و درآمدهای مشمول مالیات تشکیل شده است.

القاصی با اشاره به اینکه اجرای صحیح، دقیق و جامع پایانه های فروشگاهی و سامانه های مودیان در شفاف سازی فعالیتهای اقتصادی  و در آمدهای مشمول مالیات، مبارزه با جرائم فرار مالیاتی، افزایش حداکثری مالیات ستانی و عدالت مالیاتی موثر می باشد گفت: در این قانون برای خیلی از دستگاههای اجرایی و سازمانها ،تکالیف قانونی تعریف شده است که عمل به این تکالیف در اجرایی شدن سریع این قانون موثر است.

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: در قانون فوق، راه اندازی بیش از پیش سامانه از جانب سازمان امور مالیاتی و سایر سازمانها شناسایی شده و تجربه ثابت شده است برخی از دستگاهها در اجرای تکالیف قانونی دایر بر راه اندازی سامانه ها سابقه قابل قبولی ندارند به نحوی که سابقا برای مدیران برخی از این دستگاه  ها پرونده قضایی تشکیل شده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران در خصوص ضرورت پیگیری و راه اندازی سامانه های پیش بینی شده در قانون پایانه های فروشگاهی توسط دستگاه های متولی را مورد تاکید قرار داد و گفت:  اجرای کامل قانون پایا نه های فروشگاهی و سامانه  مودیان از مصادیق حقوق عامه تلقی می  شود که سازمان امور مالیاتی کشور باید برنامه عملیاتی اجرای این قانون را تدوین نماید.

وی افزود: ضمن این برنامه عملیاتی که به تشریح کامل وظایف و تکالیف همه سازمانها و نهادها برای اجرای این قانون می پردازد، هرگونه قصور و کوتاهی  دستگاه ها در عمل به تکالیف قانونی نیز، برای پیگیری لازم به قوه قضائیه منعکس شود.

قابل ذکر است که در این جلسه مدیران سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان برنامه بودجه کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور و دستگاههای امنیتی، نقطه نظرات خود را بیان داشتند و در پایان مقرر شد که حسن اجرای قوانین مرتبط با نظام مالیاتی کشور از جمله قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان از جانب کارگروه مشترک سازمانهای فوق و دادگستری استان تهران پیگیری و جلسات آن به طور منظم تشکیل و نتایج آن ابلاغ گردد.

در پایان یکی از معاونین قضایی رییس کل با دستور ایشان ، عهده دار انجام این مصوبه شدند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان تهران قانون پایانه های فروشگاهی سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی کشور کل دادگستری استان تهران درآمدهای مشمول مالیات فروشگاهی و سامانه پایانه های فروشگاهی نظام مالیاتی کشور تکالیف قانونی فرار مالیاتی کل کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۱۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل و جمعی از مدیران امور مالیاتی استان در سخنانی ضمن تبریک موفقیت حملات تلافی‌جویانه و افتخارآفرین جمهوری اسلامی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی، تلاش دولت و مشارکت مردم در تحقق شعار سال را خواستار شد و گفت: سالی که آغاز و پایانش متبرک به ماه خدا باشد، همراه با برکت و نیکویی برای مسلمانان و ملت ایران خواهد بود.

وی اضافه کرد: مالیات از اشخاصی که دارای درآمد هستند و در قبال ارائه خدماتِ عمران شهرها و روستاها و ایجاد امنیت گرفته می‌شود و بهترین نحوه اجرای مالیات این است که خودِ افراد، آن را داوطلبانه اظهار و ادا کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه همه افراد باید پرداخت مالیات را برای خود یک تکلیف بدانند، افزود: ما در قبال افراد جامعه، دولت و روز قیامت مسئولیت و تعهد داریم و مالیات یکی از منابع تأمین هزینه‌های اداره جامعه و تدبیر امور کشور است؛ لذا کسانی که از تعهدات اجتماعی خود سر باز می‌زنند و از مالیات فرار می‌کنند در حق خود و دیگران جفا می‌کنند.

حجت الاسلام کریمی‌تبار تصریح کرد: ما معتقدیم که خداوند رازق است و صداقت در رزق و روزی ما اثرگذار و کارساز است و پنهان‌کاری و فرار از تکلیف، نوعی روی‌گردانی از یاد خداست که بر اساس آیات الهی تنگی و سختی در زندگی را به دنبال خواهد داشت.

وی با ذکر اینکه قناعت و شکرگزاری باعث افزایش نعمت در زندگی است، گفت: ما در زندگی باید ضمن دوری از فزون‌خواهی خود را در مقابل افراد بی‌بضاعت مسئول بدانیم و اگر کسی در این میان از تکلیف قانونی خود سر باز بزند، ناسپاسی خود را در مقابل خداوند نشان داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه افزود: انسان با مرگ، از مال و ثروت فاصله می‌گیرد، لذا پرداخت مالیات و سایر تکالیف قانونی و شرعی نوعی تربیت، تمرین و آمادگی برای فاصله گرفتن و دل کندن از وابستگی‌های دنیوی است تا دین‌مان همواره حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار با تقدیر و تشکر از تلاش کارکنان و مدیران امور مالیاتی برای تأمین درآمدهای دولت و ارائه خدمات به مردم، از مدیرکل امور مالیاتی استان خواست با بهره‌گیری از تجارب مدیریتی خود، برای توسعه و خدمت به مردم استان تلاش بیش از پیش داشته باشد.

کد خبر 6079453

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • «دستیار مردمی سازی» رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور منصوب شد
  • دولت سیزدهم گام‌های مثبتی در زمینه مالیات برداشته است
  • محل هزینه‌کرد درآمدهای مالیاتی از ارکان دولتی مشخص می‌شود
  • مردمی سازی در مالیات سرعت گرفت
  • فرار مالیاتی با پوزهای نمایشی
  • فرار مالیاتی پزشکان با پوزهای نمایشی
  • شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی در خراسان رضوی
  • پرداخت مالیات باید به فرهنگ تبدیل شود