Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس احسانی سرشت گفت: قرارداد‌های پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری با بخش صنعت امضا بلحاظ ریالی ۹۰ درصد افزایش داشته و تعداد اعضای هیات علمی دارای قرارداد با این حوزه هم ۲۰ درصد بیشتر شده است.

او گفت: عمده قرارداد‌های این دانشگاه با بخش صنعت مرتبط با سازمان امور اراضی کشور، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان شمال، شرکت ماشین‌های الکتریکی 'جمکو' شهرستان جوین، سیمان لار سبزوار و چند شرکت دیگر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه حکیم سبزواری گفت: یکی از انواع خدماتی که مدیریت کارآفرینی و ارتباط با جامعه انجام می‌دهد، پیگیری، کنترل و تسهیل امور مربوط به طرح‌های پژوهشی بنیادی و کاربردی پژوهشگران با هدف کمک به پیشبرد مرز‌های دانش و حل مسائل اساسی کشور در شاخه‌های مختلف علوم و صنایع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرارداد پژوهشی صنعت و معدن پژوهش و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت جنجالی گوگل/ اخراج کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از یورونیوز، گوگل ۲۸ کارمند خود را که در اقدامات اعتراضی نسبت به قرارداد «پروژه نیمبوس» در دفاتر این شرکت مشارکت کرده بودند، از کار برکنار کرد.

اخیرا شماری از کارمندان گوگل در حرکتی اعتراضی وارد دفاتر این شرکت در نیویورک و سانی‌ویل شدند و حاضر به خروج نشدند.

مقامات این شرکت می‌گویند که معترضان مانع کار سایر کارمندان شدند و از دسترسی آنها به امکانات جلوگیری کردند و همین باعث شد مدیران با پلیس تماس بگیرند.

گوگل در ایمیلی برای کارکنان نوشت که این اقدام اعتراضی «غیرقابل قبول و به‌شدت مخرب» بوده و کارکنان «احساس خطر کردند».

شرکت گوگل و آمازون مدتی است که قراردادی با نام «پروژه نیمبوس» به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با دولت و ارتش اسرائیل منعقد کرده‌اند.از همان ابتدای راه‌اندازی «پروژه نیمبوس» در سال ۲۰۲۱ میلادی جمعی از کارمندان گوگل به آن اعتراض کردند.

آنها همان زمان گفتند که این فناوری می‌تواند به نیروهای نظامی اسرائیل در نظارت و آسیب رساندن به فلسطینیان کمک کند.

گوگل تا حد زیادی از انتشار جزئیات قرارداد خودداری کرده است. با این حال وب‌سایت «اینترسپت» در سال ۲۰۲۲ میلادی گزارش داد که اسناد آموزشی پرسنل دولت اسرائیل نشان می‌دهد که نرم‌افزاری که گوگل ارائه می‌کند، می‌تواند چهره افراد را شناسایی کند، حالات عاطفی را از روی حالات چهره اندازه‌گیری کند و اشیاء را در تصاویر ویدئویی ردیابی کند.

سال گذشته نیز پس از آغاز جنگ غزه و همزمان با برگزاری همایش سالانه «سکوی ابری گوگل» جمعی از کارمندان این شرکت با بنر بزرگی با مضمون «پروژه نیمبوس گوگل به آپارتاید اسرائیل دامن می‌زند» در انتقاد به این قرارداد دست به اعتراض زدند.

با این حال گوگل مدعی است که «پروژه نیمبوس» به محموله‌های کاری حساس و طبقه‌بندی شده یا نظامی و سرویس‌های اطلاعاتی ارتباطی ندارد.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897020

دیگر خبرها

  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • حرکت جنجالی گوگل/ اخراج کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل
  • گوگل ۲۸ کارمند خود را پس از اعتراض به همکاری با دولت اسرائیل اخراج کرد
  • اعتراض کارمندان گوگل به همکاری این شرکت با اسرائیل
  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و یک شرکت صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد رودهن و شرکت صنعتی
  • تحصن کارمندان گوگل در اعتراض به همکاری این شرکت با رژیم صهیونیستی