Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پایان گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور، روند واریز کمک معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب مردم شروع شد.   به گزارش ایرنا، همزمان با پایان سخنان رئیس‌جمهور درباره توزیع عادلانه یارانه‌ها، واریز مبلغ کمک معیشتی به حساب مردم آغاز شد. واریز یارانه جدید با پرداخت به سه دهک کم‌درآمد شروع شد.   به گفته رئیس‌جمهور مبلغ این یارانه برای اقشار کم‌درآمد ۴۰۰ هزار تومان و اقشار متوسط ۳۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مبلغ واریزی، مجموع یارانه قدیم و جدید است   وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: یارانه حمایتی واریزی مجموع یارانه قبلی و کمک های معیشتی جدید است و از این پس به صورت یکپارچه پرداخت می شود.   «سید احسان خاندوزی» در برنامه تلویزیونی درباره اصلاح نظام ارز ترجیحی افزود: از خردادماه تا پایان سال تمام پرداخت‌های یارانه و کمک معیشتی به صورت یکپارچه و با لحاظ یارانه‌های قبل است.   وی در پاسخ به اینکه چرا دولت مقطع زمانی الآن را انتخاب کرد؟، گفت: در ایام گذشته یکی از برنامه‌های ثابت ما این بود که با صاحب‌نظران مختلف صحبت کردیم و عنوان می‌شد چرا می‌خواهید در سال اول دوره اول دولت این اصلاحات را انجام می‌دهید؟ به نظر ما رسید اقتصاد ایران بیش از این تاب ادامه برخی سیاست‌های غلط را ندارد ما نیازمند دولت‌های مسئولیت‌پذیری هستیم که بیش از این که به فکر خوشنامی خود و کسب رأی دوره بعدی خود باشند، بیش از اینکه به دنبال محبوبیت گرفتن در اذهان عمومی و نمایش در افکار عمومی باشند به دنبال اصلاح اقتصادی البته با تدبیر و به تدریج و نه به شکل شتابزده باشد.   وی ادامه داد: بنابراین از اواخر پارسال جامعه احساس می‌کرد که به سمت این اصلاح می‌رویم البته موانعی نیز پیش آمد و در ایجاد زیرساخت‌ها تأخیر ایجاد شد اما به محض اینکه در قانون بودجه ۱۴۰۱ این تکلیف فراهم شد در اولین جلسه ستاد اقتصادی دولت دوباره اصلاح نظام اقتصادی مطرح شد. اگر می‌گوییم برای مقاوم شدن اقتصاد باید تولید داخل به صرفه باشد نه واردات، کمک و خرید تضمینی بیشتر را به تولیدکننده بدهد نه به واردات کننده و بسیاری مسائل دیگر مطرح می‌شود بیش از این ادامه دادن را به صلاح نمی‌دانستیم بنابراین در ستاد اقتصادی دولت مصوب شد که با توجه به اینکه ثبات سفره اقتصادی مردم برای ایام ماه مبارک رمضان جدی است بعد از این ماه دولت وارد این اصلاح شود.   خاندوزی تصریح کرد: البته قرار بود چند روز آینده این اتفاق رخ دهد اما چون سیاستی که در خصوص مصرف آرد کشور انجام شد موجب شد هجمه زیاد و سؤالات را شاهد باشیم و در نتیجه در جلسه ستاد اقتصادی تصمیم گرفتیم زمان‌بندی را به پیش بیاندزیم.   وی اضافه کرد: رئیس‌جمهور اصرار داشتند که پیش از اجرای این سیاست‌ها وزرا هم با مردم صحبت کنند و اگر قرار است اطمینان خاطری و حمایت و جبرانی شود قبل از سیاست انجام شود و بنا شد با توجه به ابهامات در فضای اجتماعی و مجازی چند روز زودتر این کار انجام شود و به نظر ما در این اتفاق برکت است و در سال زراعی آینده به صرفه خواهد بود که تولید داخل دانه‌های روغنی داشته باشیم و سفره مردم وابسته به واردات نباشد.   وزیر اقتصاد اظهار امیدواری کرد این سیاست که در اولین سال دولت یکی از سخت‌ترین تدابیر است، در سال‌های دوم و سوم شاهد ثمرات آن باشیم.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید علی روحانی در همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دانشگاه قم اظهار داشت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف کننده می‌تواند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.

وی افزود: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در همین راستا از تغییر مکرر سیاست‌ها جلوگیری کرده و با کاهش دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد آرامش هرچه بیشتر در فضای فعالیت‌های اقتصادی هستیم، همچنین در این دولت موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت پیگیری و برای محدود کردن فعالیت‌های غیرمولد تلاش جدی شد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت نرخ ارز در کشور، ادامه داد: کوتاه کردن فرآیند تامین و تخصیص ارز، موضوع مهم دیگری است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تامین مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی با همکاری بانک‌ها به خوبی انجام شود.

روحانی تاکید کرد: در موضوع رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری وضعیت بهتری از قبل داریم و تلاش می‌کنیم با افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم، البته در این راستا نیازمند مولفه‌های دیگری همچون تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی نیز هستیم.

به گزارش تسنیم، همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دو نوبت صبح و عصر توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و برخی مقامات کشوری در دانشگاه قم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار ۱۰۰ هزار تومانی
  • واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار ۱۰۰ هزار تومانی /دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد
  • جزئیات طرح یارانه‌ای دولت برای دهک‌های یک تا پنج
  • امکان تحقق رشد اقتصادی مطلوب در ۱۴۰۳ با اصلاح سیاست‌ها
  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • یارانه ۳۰۰ هزار تومانی فروردین واریز شد
  • یارانه فروردین دهک چهارم تا نهم واریز شد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • واریز سهمیه بنزین به هر کد ملی از این ماه | خبر مهم درباره یارانه بنزین به هر کد ملی