Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ  به دنبال اتخاذ تصمیماتی در زمینه قیمت آرد صنف و صنعت، برخی نانوایی‌های متخلف با سوءاستفاده از این موقعیت به افزایش قیمت نان در استان اقدام کرده‌اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، تصمیمات اخیر دولت در زمینه آرد یارانه‌ای نو سه به منظور جلوگیری از قاچاق، چالش‌هایی را در جامعه ایجاد و زمینه را برای برخی سودجویان فراهم کرده که با نظارت و رصد دقیق بازار می‌توان از آن جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پایین آرد در کشور و بحران ایجاد شده در کشور اوکراین سبب افزایش قاچاق آرد در کشور شده که به گفته مسئولان از ابتدای امسال نسبت به سال گذشته چند برابر شده است و از طرفی تصمیم دولت برای پرداخت مستقیم یارانه نان به مردم سبب شده برخی افراد به احتکار آرد و ماکارانی اقدام کنند که در چند روز اخیر شاهد افزایش اخبار مبنی بر کشف انبار احتکار آرد بوده‌ایم.

از طرف دیگر برخی از نانوایی‌ها به بهانه افزایش قیمت آرد، قیمت نان را افزایش داده در صورتی که به گفته مسئولان این اقدام تخلف است و تا پایان سال تغییری در قیمت نان اعمال نمی‌شود زیرا قیمت آرد مصرفی در نانوایی‌ها تغییری نکرده است.

1028 واحد نانوایی در استان کرمانشاه وجود دارد که کیفیت و کمیت نان پخت شده و روزانه 655 تن آرد از نوع یک و دو تبدیل به نان می‌شود و به گفته مسئولان ساماندهی و نظارت در حوزه آرد و نان با جدیت در استان پیگیری و با عرضه آرد خارج از شبکه به شدت برخورد می‌شود.

عزتی معاون قضایی اداره کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اظهار داشت: در روزهای اخیر شاهد سوءاستفاده برخی از افراد سودجو به ویژه در حوزه آرد و نان هستیم و انبارهایی از احتکار آرد توسط نیروی انتظامی و اطلاعات سپاه کشف شده است.

وی با بیان اینکه در دو ماه اخیر 231 فقره پرونده در حوزه احتکار و عرضه خارج از شبکه آرد به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است عنوان کرد: به متخلفان هشدار داده می‌شود که در صورت دست درازی به معیشت مردم به طور قطع با این افراد برخورد خواهد شد.

قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: در زمینه قیمت نان سنتی در استان کرمانشاه افزایشی اعمال نشده است و چنانچه واحدی اقدام به گرانفروشی کند با آن برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آرد صنف و صنعت افزایش قیمت داشته و ارتباطی با نانوایان ندارد عنوان کرد: کیفیت و کمیت نان در نانوایان به صورت مستمر رصد می‌شود.

قیمت انواع آرد صنف و صنعت مشخص شدفروش آرد قاچاق ایران در مرز پاکستان و ترکیه 2 تا 3 برابر قیمتسهمیه آرد نانوایی‌های اردبیل تأمین شد

عباسی معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اظهار داشت: سالانه برای اقلام کالاهای اساسی مبالغی با عنوان یارانه به تولیدکننده‌ها پرداخت می‌شود و به همین دلیل گاهی در مسیر تولید تا مصرف با قاچاق و احتکار مواجه می‌شویم و کالای اصلی یارانه‌ای به دست مردم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از این اقلام یارانه‌ای آرد و ماکارانی است عنوان کرد: یارانه آرد به سه دسته نوع یک برای نانوایی‌های دولتی، یارانه نوع دوم برای نانوایی‌های آزادپز و یارانه نوع سوم برای صنف و صنعت تقسیم می‌شود.

عباسی گفت: گاهی بخش زیادی از این آرد یارانه‌ای در قالب ماکارانی به کشور دیگر صادر یا قاچاق میشد و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسید به همین دلیل دولت تصمیم گرفته که یارانه کالاهای اساسی به طور مستقیم در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی افزود: مردم اطمینان داشته باشند قیمت نان تا پایان امسال افزایشی ندارد و در صورت مشاهده افزایش قیمت به بهانه افزایش قیمت آرد، با دستگاه‌های نظارتی تماس بگیرند.

عباسی بیان کرد: با توجه به اینکه قیمت سایر کالاها نیز در داخل کشور نسبت به کشورهای دیگر بسیار کمتر است، انگیزه‌ای برای قاچاق شده و به دست مصرف کننده واقعی نمی‌رسد بنابراین تصمیم گیری برای سایر کالاهای اساسی نیز باید تا پایان سال انجام شود.

وی گفت: سالانه 350 هزار تن ماکارانی با قیمت 2800 تومان به کشورهای دیگر صادر می‌شد و این موضوع علاوه بر ضربه به خزانه دولت به ضرر مردم بوده و دولت تصمیم گرفت یارانه آن را به مردم پرداخت کند.

مردم نگرانی در زمینه قیمت نان نداشته باشدن زیرا آرد نانوایی‌ها تأمین می‌شود و نظارت بر آن‌ها وجود دارد افزود: به دلیل بحران موجود در اوکراین قاچاق آرد از کشور از ابتدای امسال حدود پنج برابر افزایش یافته بود به همین دلیل قیمت آرد در زمینه صنف و صنعت افزایش یافت.

برخوردهای تعزیرات به شدت پشیمان کننده خواهد بود

شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اظهار داشت: در گذشته پرونده‌های تعزیراتی منجر به جریمه واحد صنفی می‌شد اما اکنون به جریمه ختم نمی‌شود و 40 واحد نانوایی، قصابی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تعطیل شده‌اند.

وی عنوان کرد: بنر تخلف بر سر در واحد صنفی نصب می‌شود و چندین روز باقی می‌ماند و در صورت لزوم پروانه واحد صنفی باطل می‌شود.

شاهی با با اشاره به اینکه نانوایی‌هایی که آرد را آزاد بفروشند باید بدانند برخورد تعزیرات به شدت پشیمان کننده خواهد بودگفت: در دو روز گذشته 800 کیسه آرد احتکار شده برای قاچاق و سوداگری کشف و برخورد شدیدی اعمال شد.

انتهای پیام /832/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قیمت نان قیمت نان استان کرمانشاه اظهار افزایش قیمت نانوایی ها صنف و صنعت یارانه ای قیمت نان قیمت آرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۶۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل

 پیری رییس اداره صمت شهرستان خاش،گفت:با برنامه ریزی اداره صمت،طرح ویژه نظارتی ماه مبارک رمضان،ایام پایانی سال و نوروز ۱۴۰۳ درقالب گشت‌های مشترک بازرسی با حضور بازرسان اداره صمت،نمایندگان تعزیرات حکومتی،مرکز بهداشت،اتاق اصناف و دستگاه های اجرایی ذیربط در سطح شهرستان در‌حال انجام می باشد.

وی افزود:از زمان اجرای طرح نظارتی مذکور لغایت ۷ فروردین ماه، تعدادد۲۸ پرونده تخلف برای واحد‌های صنفی با مجموع ارزش ۸۶۳ میلیون ریال تشکیل و مدیران واحد‌های صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

 پیری درپایان به مردم شریف شهرستان زابل اعلام نمود درصورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با مرکز جامع مدیریت یکپارچه پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش نمایند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۲ واحد صنفی متخلف در کرمان پلمب شد
  • استقرار ۵ شعبه رسیدگی به تخلفات در ماه رمضان
  • توزیع نان رایگان توسط ۱۳۰ نانوایی در شهر کرمانشاه
  • گران‌فروشی کالاهای اساسی تخلف است؛ برخورد می‌کنیم
  • تشکیل ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل
  • برخورد با خاطیان زیرمیزی بگیر در مراکز درمانی کردستان
  • ورود بیش از ۱۱ هزار فقره پرونده به تعزیرات حکومتی در سال گذشته
  • برخورد با ۳۶۰ واحد صنفی متخلف در طرح نظارتی رمضان و نوروز زنجان
  • تشکیل هزار و ۳۵۰ پرونده تعزیراتی برای متخلفان
  • برخورد قانونی با ۲۸۱ واحد صنفی متخلف در اردبیل