Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، ابتدای اردیبهشت ماه بود که وام فرزندآوری به کلیه بانک‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید

نحوه ثبت‌نام برای وام فرزندآوری

آنطور که مدیر ارتباطات  بانک مرکزی در روز اول اردیبهشت گفته بود، ابلاغیه مربوط به فرزندآوری به سیستم بانکی ارسال شده و بانک‌ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمی بعد هم گفته شد که نزدیک به ۲۸۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده اند. جزئیاتی که در ارتباط با این تسهیلات اعلام شد به این صورت است که تسهیلات برای فرزندان متولد ابتدای سال ۱۴۰۰ است و به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال، فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال، سوم ۶۰۰ میلیون ریال، چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و پنجم و بیشتر ۱ میلیارد ریال تخصیص پیدا خواهد کرد.

طبق این بخش‌نامه قرار بود کلیه بانک‌ها این تسهیلات را به متقاضیان ارائه کنند. تنها کافی بود در ورود به سامانه و هنگام ثبت‌نام، بانک موردنظر خود را از میان بانک‌ها انتخاب کنند.

اما با گذشت حدود یک ماه از این ابلاغیه به نظر می‌رسد که برخی بانک‌ها مثل بانک صادرات، حاضر به انجام روال کاری پرداخت تسهیلات نیستند و اینطور می‌گویند که هنوز چیزی به آنها ابلاغ نشده است.

طی تماس و پیگیری‌هایی که خبرنگار ایسکانیوز با برخی بانک‌ها داشت، مشخص شد که تنها بانک صادرات از میان بانک‌های اصلی و پرمخاطب، صحبت از ابلاغ نشدن این تسهیلات می‌کند.

کارمند یکی از شعب بانک ملی شهر تهران در این رابطه به ایسکانیوز گفت که این تسهیلات ابلاغ شده و گردن بانک‌هاست تا تسهیلات را پرداخت کنند.

یکی از شعب بانک ملت هم عنوان کرد که همه بانک‌ها زیرنظر بانک مرکزی هستند و این امکان وجود ندارد که یک بانک این تسهیلات را بدهد و بانک دیگر بگوید ابلاغ نشده است.

اما برخی شعب بانک صادرات در این میان می‌گویند با وجود اینکه بانک‌های دیگر در این رابطه اقدام می‌کنند، بانک صادرات هنوز بخش‌نامه یا دستورالعملی در این خصوص دریافت نکرده است. یکی از شعب بانک صادرات هم عنوان می‌کند که «باید پیگیر باشید و اواخر اردیبهشت تماس بگیرید شاید ابلاغ شده باشد.»

اما پاسخ شعب بانک صادرات به این مساله که چرا تنها این بانک ابلاغیه را دریافت نکرده، به مساله بودجه بانک صادرات برای پرداخت تسهیلات اشاره می‌کنند. این در حالی است که متقاضیان با ورود به سامانه فرزندآوری، امکان انتخاب بانک صادرات را به عنوان بانک عامل دارند و همین مشخص می‌کند که از قبل بانک صادرات هم در میان بانک‌هایی قرار گرفته که باید تسهیلات فرزندآوری را ارائه کند.

سپیده اشرفی کد خبر: 1139884 برچسب‌ها وام بانکی تسهیلات بانکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: وام بانکی تسهیلات بانکی میلیون ریال بانک صادرات شعب بانک بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۶۸۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم

مدیر امور شعب بانک کشاورزی کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: میزان غرامت بیمه در بخش‌های دام، طیور، آبزیان و زراعت پرداخت شده است که بیشترین آن در بخش طیور بود.

حیدری با بیان اینکه در سال قبل با وجود محدودیت‌ها و با هدف کنترل تورم، بانک کشاورزی در زمینه پرداخت تسهیلات عملکرد خوبی داشت، گفت: در این مدت ۴۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف پرداخت شد.

وی با اشاره به پرداخت هزارو ۳۲۷ فقره وام قرض الحسنه ازدواج نیز در سال گذشته گفت: در این زمینه ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی پرداخت شد.

مدیر امور بانک کشاورزی کردستان افزود: در مدت یاد شده هزارو ۶۹۳ فقره وام قرض الحسنه فرزند آوری نیز پرداخت شد.

حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی کردستان، گفت: سال گذشته ۴۶۶ فقره وام مکانیزاسیون به کشاورزان متقاضی پرداخت شد.

وی درباره پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی در سال گذشته گفت: پنج فقره وام نیز در این زمینه پرداخت شد که ۹۷ درصد اعتبار ابلاغی را شامل شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان مشاغل خانگی در همدان
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود