Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات بیت‌المقدس در روز دهم اردیبهشت‌ماه در غرب رودخانه کارون و خرمشهر و با رمز عملیات «یا علی بن ابی‌طالب» با هدف آزادسازی شهر‌های خرمشهر، هویزه و جاده اهواز به خرمشهر، خارج کردن شهر‌های اهواز، حمیدیه و سوسنگرد و نیز جاده اهواز به آبادان از برد توپخانه دشمن و همچنین تأمین مرز بین‌المللی به صورت مشترک توسط نیرو‌های سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این عملیات بیش از پنج هزار کیلومتر از اراضی اشغالی از جمله شهر‌های خرمشهر و هویزه و نیز پادگان حمید و جاده اهواز خرمشهر آزاد شد.

بیشتربخوانید

روایت شهید باقری از رزمنده‌های لاغر با وزن سربی! +صوت منتشرنشده

بهره‌گیری از انگیزه‌های ریشه‌دار دینی و میهنی برای آزادسازی خرمشهر، طراحی مناسب و برنامه‌ریزی شده، انسجام ارتش و سپاه، سرعت عمل، راهکار عبور از رودخانه، گستردگی منطقه نبرد، تأثیرات منطقه‌ای و بازتاب جهانی، عواملی هستند که زوایای گوناگون نبرد بیت‌المقدس را نسبت به سایر نبرد‌های دوران هشت سال جنگ تحمیلی متمایز می‌کنند.

برویم به مردم تهران چه بگوییم!

سردار محمد کوثری از فرماندهان دوران دفاع مقدس، در تاریخ شفاهی خود که قرار است توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس منتشر شود، درباره عملیات بیت‌المقدس می‌گوید: دیگر ما که آمدیم برای مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس، در آنجا محمود شهبازی، معاون تیپ ۲۷، شهید شد و بین مرحله دوم و سوم، حاج احمد (فرمانده تیپ) مجروح شد. طوری شد که با عصا این‌طرف و آن‌طرف می‌رفت.

آنجا یک مراسم گرفت، من یادم نمی‌رود ما هم نشسته بودیم. آهنگران هم آمد خواند و حالا در همان حین عملیات در شرق جاده اهواز ـ خرمشهر، پروژکتور گذاشتند و بلندگو درست کردند، اما سیزده کیلومتر آن‌طرف‌تر در شرق جاده، دیگر بچه‌ها بودند.

مراسم گرفتند و نماز که خواندند شروع به صحبت کردند. حاج احمد با آن روحیه و عصا به دست گفت: من می‌دانم خسته‌اید و توی این دو سه هفته، خیلی به شما فشار آمده، قبول دارم، اما برویم به مردم تهران چه بگوییم، بگوییم که رفتیم یک‌ذره بیابان گرفتیم. اصل این است که باید خرمشهر را بگیریم. باید برویم با آب اروند وضو بگیریم و بعد برویم تو مسجد جامع خرمشهر ۲ رکعت نماز بخوانیم و بعد شکرانه خدا را بجا بیاوریم و بعد به تهران برویم، غیر از این هم راهی نیست. حالا آن هم با صلابت و خیلی محکم. بچه‌ها تکبیر گفتند و دیگر خیلی از قضایا اصلاً حل شد.

انتهای پیام/

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار کوثری آزادسازی خرمشهر بیت المقدس جاده اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۱۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد

اولین وعده ابراهیم رئیسی در خرداد ۱۴۰۰ در اولین سفر استانی خود به خوزستان رفع مشکلات فاضلاب و آبگرفتگی شهر اهواز بود، اما حالا در نوروز ۱۴۰۳ با آبگرفتگی مجدد خیابان‌های اهواز در پی بارش‌های اخیر نه تنها دستگاه‌های امدادی استان خوزستان برای بیرون کشیدن آب از خانه‌ها در اهواز بسیج می‌شوند بلکه از استان همجوار هم نیروی کمکی می‌گیرند.

مردم حوصله کنند تا آب را جمع کنیم

به گزارش خبرآنلاین، تصاویر روز گذشته نشان می‌دهد نه تنها معابر شهر اهواز در پی بارندگی پر از آب شده بلکه به خانه‌ها هم سرایت کرده است، طوری‌که سید احمد موالی‌زاده، فرماندار اهواز به رسانه‌ها گفت: «متاسفانه در مناطقی مانند گلدشت و کوی رزمندگان، آب وارد حیاط منازل شده که این مساله برای ما بد است و قابل قبول نیست. به هیچ وجه نباید آب وارد منازل مردم شود، اما سطح برخی از منازل پایین‌تر از سطح خیابان است.»

با این وجود تلاش‌ها برای خالی کردن آب از منازل مردم به حوصله آن‌ها گره خورد! طوری‌که علی شمسی معاون خدمات شهری شهرداری اهواز هم در گفتگو با رسانه‌ها از مردم درخواست کرد: «حوصله به خرج دهند تا بتوانیم تا شب آبگرفتگی را جمع کنیم.»

همچنین برای سریع‌تر شدن امدادرسانی از استان‌های مجاور هم برای اهواز نیروی امدادی ارسال شد. منصور شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: «به منظور کمک‌رسانی در کنترل آب گرفتگی شهر اهواز ناشی از بارندگی‌های اخیر، امکانات و تجهیزاتی از اصفهان به اهواز ارسال شد. یک دستگاه جرثقیل ۸ تن و یک دستگاه تانکر آبکش نیز به اهواز ارسال شده است، همچنین یک دستگاه تویوتا هایلوکس، یک دستگاه پمپ آبکشی ۴ سیلندر با خروجی ۴ اینچ و یک دستگاه پمپ خود مکش ۶ اینچ به اهواز ارسال شده است.»

وعده‌ای که روزی زمین ماند

بعد از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیران دولت سیزدهم خوزستان و کارگاه احداث شبکه فاضلاب اهواز مقصد نخستین سفر استانی رییس جمهور و کابینه او شد و همانجا بود که «تکمیل شبکه فاضلاب اهواز تا ۲ سال آینده» به عنوان نخستین وعده از سوی رییس جمهور صادر شد. حالا درحالی‌که هیات دولت اواخر سال گذشته (۱۴۰۲) هشتمین سفر استانی خود به خوزستان را انجام داد، اما همچنان عدم تحقق اولین وعده ابراهیم رئیسی به خوزستانی‌ها درباره رفع مشکلات آبگرفتگی شهر اهواز گریبان این مردم را گرفته است.

این درحالی‌ست که در شهریور سال ۱۴۰۰ مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان اعلام کرد: «با عنایت ویژه مقام معظم رهبری ۵۰ میلیون یورو اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز اختصاص یافت و این اعتبار برای اجرای طرح به حساب شرکت آب و فاضلاب خوزستان واریز شد.»

در واکنش به همین موضوع کیوان ساعدی، کنشگر اجتماعی در خوزستان در شبکه ایکس (توئیتر) نوشت: «میشه بپرسیم این پول‌ها چه شد؟»

او همچنین با این پرسش که «مناطق محروم اهواز فقط برای قبل از انتخابات‌ها و سوژه عکاسی کاندیداهاست؟ از دوربین و چکمه و ژست گرفتن‌ها چه خبر؟» در توئیتی دیگر نوشت: «وضع فجیع آبگرفتگی در اهواز به رغم همه هشدار‌های قبلی، کارنامه گویای مدیریت سوپرانقلابی‌ها و پرمدعا‌ها است.»

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان درباره پایان رفع آبگرفتگی معابر و منازل به رسانه‌ها گفته که: «یک باران رگباری با حجم زیاد حدود ۴۰ میلیمتری در اهواز رخ داده، با توجه به ظرفیت شبکه فاضلاب تخلیه این حجم از آب مقداری زمان نیاز دارد.»

حالا باید دید درصورت عدم تداوم بارش‌ها در اهواز این آبگرفتگی چه زمانی برطرف می‌شود.

دیگر خبرها

  • ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان
  • افزایش پرواز‌های فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • افزایش پروازهای فرودگاه بین المللی اهواز در نوروز امسال
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • احداث ۶۶ هزار متر مربع پیاده‌رو در سال گذشته
  • مجرم خیلی خطرناکی که هنوز خبری از دستگیری‌اش نیست! مردم می‌پرسند: اگر مثلا یک روحانی را کتک زده بود، زودتر شناسایی نمی‌شد؟ (فیلم)
  • اهواز غرق آب شد؛ وعده‌ای که محقق نشد
  • المیادین: هنیه ظهر امروز در تهران کنفرانس خبری برگزار می‌کند
  • رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران می‌آید
  • هنیه عازم تهران است