Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت گفت: در سه ماه گذشته قیمت هر تن گندم از ۲۸۰ دلار به ۴۰۰ دلار رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید رضا فاطمی امین وزیر صمت امروز (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگوی تلویزیونی و در تشریح جزئیات این جلسه اظهار داشت: مردمی‌سازی و عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه قیمت گندم سه ماه گذشته هر تن ۲۸۰ دلار بود، اما این روز‌ها به ۴۰۰ دلار رسیده است افزود: افزایش قیمت گندم موجب شده که شاهد قاچاق گسترده در حوزه آرد و گندم باشیم؛ دولت برای مدیریت این موضوع از چند ماه قبل بحث استفاده کالابرگ را در حوزه نان در نظر گرفته است، اما منظور از کالابرگ، کارت نان نبوده و این موضوع به معنای ارائه کارت دیگری به مردم نیست.

وزیر صمت درباره جزئیات استفاده از کالابرگ تصریح کرد: اگر قیمت نان ۷ هزار تومان باشد، اما بهای آن به صورت یارانه‌ای دو هزار تومان باشد، دو هزار تومان از حساب فرد کسر می‌شود و ۵ هزار تومان باقی مانده از حساب یارانه افراد برداشت می‌شود بنابراین قیمت نان برای خریداران هیچ تغییری نمی‌کند.

فاطمی امین گفت: به جای پرداخت یارانه به نانوا، کارخانه آرد و واردکننده گندم، یارانه مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود. این روش موجب کاهش انحراف در مصارف و قاچاق می‌شود. این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان در حال اجرا شدن است و در صورتی که از اجرای آن مطمین شدیم در سراسر کشور عملیاتی می‌شود، اما در مجموع قیمت نان افزایش نخواهد داشت و با روش مذکور یارانه‌ها هدفمند و بهینه توزیع می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واردات گندم قیمت گندم بحران اوکراین سید رضا فاطمی امین هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس که قیمت لحظه‌ای نفت را در بازار‌های جهانی منتشر می‌کند، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، WTI) برای تحویل در ماه مه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۱۰ به وقت نیویورک (۱۳:۴۰ به وقت تهران)، با شش صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل، ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز با یک دهم درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد