Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن تاکنون ۷ هزار موشک ضد تانک جاولین و ضد هوایی استینگر در اختیار اوکراین قرار داده است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایران اکونومیست از سی ان ان، این مقام پنتاگون گفت: از آغاز جنگ روسیه در اوکراین، آمریکا ۵ هزار و ۵۰۰ موشک ضد تانک جاولین و یک هزار و ۵۰۰ موشک ضد هوایی استینگر در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: به دلیل وجود سامانه‌های موشکی مانند اس-۳۰۰ که اسلواکی در اختیار اوکراین قرار داده است، جنگنده‌های روسیه نگران پرواز در آسمان اوکراین هستند. 

به گزارش ایران اکونومیست، روز گذشته بود که مدیر شرکت آمریکایی لاکهید مارتین اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تولید سالیانه موشک‌های جاولین را از ۲۱۰۰ فروند به ۴۰۰۰ فروند افزایش دهد. 

موضوع افزایش تولید موشک‌های جاولین توسط شرکت آمریکایی تسلیحاتی لاکهید مارتین از آن جهت حائز اهمیت است که واشنگتن هزاران فروند از این نوع موشک را به اوکراین ارسال کرده تا ارتش این کشور از آن‌ها در مقابله با ارتش روسیه استفاده کند. 

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به تازگی از شرکت لاکهید مارتین بازدید کرد و این در حالی است که وی از کنگره این کشور خواسته تا لایحه کمک‌های نظامی ۳۳ میلیارد دلاری را برای اوکراین تصویب کند. 

در همین حال جیمز تایکلت مدیراجرایی لاکهید مارتین به شبکه سی بی‌اس گفت که اقدامات برای افزایش حدود دوبرابری تولید موشک‌های جاولین چند ماه یا شاید حدود دو سال بطول بینجامد. 

همچنین وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد واشنگتن تاکنون بیش از ۸۵ عراده از ۹۰ عراده توپ‌های هویتزر را که به اوکراین اختصاص داده شده بود، به این کشور تحویل داده است. 

به گفته پنتاگون، همچنین بیش از ۱۱۰ هزار گلوله از ۱۸۴ هزار گلوله این سیستم‌های توپخانه به اوکراین تحویل شده است. 

بر اساس آخرین اعلام یک مقام پنتاگون، بیش از ۳۱۰ سرباز اوکراینی آموزش‌های مربوط به توپ‌های هویتزر را به پایان رسانده‌اند. 

همچنین بیش از ۵۰ نیروی اوکراینی دیگر در حال حاضر در حال آموزش هستند. این آموزش‌ها همراه با یک دوره جدید جداگانه دو هفته‌ای در مورد تعمیر و نگهداری این توپ‌ها است که از امروز آغاز می‌شود. 

مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. 

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه خود شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه همچنان ادامه دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین لاکهید مارتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

 

بین الملل تابناک: هفتصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی

آتش سوزی در پایگاه هوایی Dzhankoi در کریمه که ناشی از حمله موشکی اوکراین است، قابل رویت است.

بر اساس فیلم منتشر شده، حداقل 3 پرتابگر و رادار سامانه S-400 که در پایگاه مستقر بودند بر اثر اصابت موشک از بین رفتند.

درخواست کی‌یف از ناتو برای دفاع اوکراین به مانند اسرائیل

 وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به اقدام کشورهای غربی برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای ایرانی در جریان پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، خواستار مداخله مستقیم نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای حمایت از جبهه کی‌یف شد.

 دمیترو کولبا امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی ال‌بی‌سی انگلیس، ادعای دولت لندن را مبنی بر اینکه دخالت مستقیم ناتو در جنگ اوکراین، باعث تشدید تنش‌ها در منطقه می‌شود، رد کرد و گفت: «استدلالی که من ماه‌ها است می‌شنوم، این است که نمی‌توان موشک‌های روسیه را رهگیری کرد، زیرا این به معنای کشاندن ناتو به جنگ با روسیه است.»

وی افزود: «از چه زمانی رهگیری موشک‌های روسیه به معنای کشاندن دیگران به جنگ با روسیه است؟ تا جایی که من می دانم، موشک های روسی حامل نیروهای روسی نیستند.»

وزیر امور خارجه اوکراین گفت که در ملاقات آتی با همتای انگلیسی خود، درباره علت اتخاذ رویکرد متفاوت غرب در قبال اوکراین و اسرائیل پرس‌وجو خواهد کرد.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس دو روز قبل به همین شبکه رادیویی گفته بود: ما بیش از هر کشور دیگری به اوکراین کمک کرده‌ایم. بیش از ۶۰ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده‌ایم، اولین کشوری بودیم که به آنها تانک، سلاح‌های ضد تانک و توپ‌های دوربرد دادیم.»

وی ادامه داد: تنها چیزی که باید از آن اجتناب کنید این است که نیروهای ناتو مستقیماً با نیروهای روسیه درگیر شوند؛ چون چنین اقدامی باعث تشدید تنش‌ها می‌شود.

با این حال کولبا که حسادتش گل کرده است، به ال‌بی‌سی گفت که هرچند اوکراین از کمک‌های لندن سپاسگزار است «اما استدلال کامرون درباره تشدید تنش‌ها معتبر نیست.» او خواستار مداخله مستقیم نیروهای ناتو برای رهگیری موشک‌ها و پهپادهای روسی شد که به گفته او، روزانه اوکراین را هدف قرار می‌دهد.

 

 

دیگر خبرها

  • (ویدئو) اوکراین یک بمب‌افکن راهبردی دوربرد روسیه را سرنگون کرد
  • کوتاه آمدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین
  • آخرین تحولات اوکراین/ هشدار نخست‌وزیر اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم
  • اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد
  • نخست‌ وزیر اوکراین : اگر اوکراین در جنگ خود با روسیه شکست بخورد، «جنگ جهانی سوم» رخ خواهد داد
  • انفجار مهیب در پایگاه هوایی روسیه در کریمه و نابودی سامانه های موشکی
  • تعیین سرنوشت دارایی های مسدود شده روسیه در نشست گروه ۷
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • (عکس) موشک پنهان‌کار روسیه دوباره وارد میدان شد
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل