Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-20@01:20:09 GMT

باید در حوزه گردشگری هوشمندانه حرکت کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۵۵۹۰

باید در حوزه گردشگری هوشمندانه حرکت کرد

برگزاری رویداد بین المللی ساری 2022، فرصتی طلایی برای معرفی قابلیت‌های گردشگری استان مازندران با 2 هزار اثر ثبت شده میراث فرهنگی ناملموس است.

آزاده بابانژاد/ خبرنگار 
به گزارش ایران آنلاین،وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ که با حضور سفرای عضو اکو در سالن همایش هتل بادله برگزار شد، گردشگری را رکن مهم اقتصادی دنیا دانست و اعلام کرد که باید در این حوزه هوشمندانه عمل کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عزت‌ا... ضرغامی با اشاره به ظرفیت‌های مازندران، این استان را الگوی کامل از ایران توصیف کرد و افزود: در ایران ۲۶ اثر ثبت جهانی دارند که ۳ مورد آن برای‌ مازندران است؛ آثاری ارزشمند که متعلق به همه کشور و جهان است.
وی، انتخاب ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال ۲۰۲۲ را انتخاب دقیق و خوبی دانست که تا مهرماه ادامه پیدا می‌کند و شامل برنامه‌های متنوع فرهنگی، اقتصادی و گردشگری است.
این مقام مسئول با بیان اینکه کشورهای عضو اکو بهترین مزیت‌های بخش گردشگری را دارند و نباید سهم آنها از تولید ناخالص داخلی ۷ درصد باشد، افزود: اگر برای جامعه ۴۵۰ میلیونی این منطقه برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد، شاهد افزایش سهم گردشگری در اکو خواهیم بود.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اظهار اینکه با کمک بخش‌های دیگر، خطوط هواپیمایی را فعال‌تر خواهیم کرد، گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو، گردشگری ارزان‌قیمت زمینی -که به سرعت می‌تواند گسترش پیدا کند - را در کنار قابلیت‌های دیگر دارند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، مازندران را الگوی کامل از ایران معرفی و تصریح کرد: تمام ویژگی‌های ایران بزرگ در مازندران است؛ از بحث آیینی، میراث فرهنگی ناملموس، فرهنگی، تا زیارتی، تاریخی و مذهبی را با خود دارد.
ضرغامی با اشاره به اکو توریسم فوق‌العاده در مازندران، تصریح کرد: مجموعه ای از مواهب الهی همچون دریا، جنگل، جلگه و رودخانه، همه در مازندران جمع شده و ظرفیت‌های فراوانی را توسعه گردشگری و تولید اشتغال مبتنی بر آن ایجاد کرده ‌است.
وی، ضمن تقدیر از عملکرد قابل قبول مازندران در بخش بوم‌گردی گفت: باید جایی برای مراکز اقامتی مردمی باز کنیم که این امکانات را در واحد‌های بوم‌گردی داریم، علاوه بر آن، در این واحدها تبادل فرهنگ واقعی شکل می‌گیرد و حتی داستان‌هایی که توسط اهالی نقل می‌شود، سطح آگاهی گردشگران را بالا می‌برد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام اینکه در ایران ۲۹۹ رشته در حوزه صنایع دستی داریم، گفت: بخش عظیمی از این رشته‌ها در مازندران فعال است و در بخشی از آن نیز، منحصربه‌فرد است.
ضرغامی در پایان اظهار داشت: هر چه‌قدر در گردشگری و تقویت ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اقوام کار کنیم؛ پیام آن صلح جهانی و امنیت پایدار گردشگری است.
گفتن یاست، مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ قرار است طی روزهای ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو بازدیدهایی از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران داشته باشند.
پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال 98 از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و ۱۲ مهر ماه سال 98 هم به تصویب هیات وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید. یادآور می شود، افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو شامل سفرای کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و مدیران این سازمان بین‌المللی در هتل بادله ساری برگزار شد. نشست‌های تخصصی و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای اقوام ایرانی با حضور هنرمندان  ۱۱ استان از برنامه های جانبی این رویداد مهم فرهنگی است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رویداد بین المللی ساری وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است

آفتاب‌‌نیوز :

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در دولت مردمی فعالیت‌های بین المللی در حوزه میراث فرهنگی به مراتب گسترده‌تر از گذشته ادامه داشته و دارد.

وی در واکنش به برخی شایعات مبنی بر خروج ایران از دو سازمان بین‌اللملی در حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد: خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم تکذیب می‌شود. این دو حوزه ماهیت غیردولتی دارند و و از سال‌ها قبل پرداخت به دلیل ماهیت غیردولتی، پرداخت حق عضویت آن‌ها توسط افراد حقیقی انجام می‌شود.

ضرغامی تاکید کرد: بعضی‌ها نمی‌دانند ایکوموس و ایکوم خوردنی است یا پوشیدنی، ولی درباره آن اظهارنظر می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • پتانسیل های گردشگری استان کرمانشاه هنوز بخوبی معرفی نشده اند
  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • ضرغامی: خروج ایران از ایکوم و ایکوموس کذب است
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها تکذیب شد
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان