Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه به نقل از "ولادان جوکیچ" در دیدار با رییس دانشگاه اصفهان اضافه کرد: اگرچه عالِمان در دانشگاه ها مستقل فکر می کنند ولی می توانند به مواضع مشترک برسند و در حل مشکلات دنیا کمک کنند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در شهر تاریخی اصفهان اظهار داشت: صربستان با بیش از هفت میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی اروپا است و مردم ما نیز مانند ایرانیان به کشورشان افتخار می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکیچ با اشاره به دانشگاه بلگراد صربستان گفت: این دانشگاه دارای ۳۱ دانشکده، ۵۰ آزمایشگاه (انستیتو) ، ۱۱ پژوهشکده و حدود ۹ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست.

رییس دانشگاه اصفهان نیز در این دیدار اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران حدود ۴۳ سال پیش بوجود آمد و منشاء تحولات علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه شد.

حسین هرسیج افزود: این پیشرفت ها با وجود تحریم های امنیتی، سیاسی (دیپلماتیک) و اقتصادی حاصل شد و کسب رتبه های برتر دانشگاه های ایران در نظام‌های رتبه بندی معتبر جهان بسیار حائز اهمیت است.

وی دانشگاه اصفهان را یکی از دانشگاه های جامع و برتر ایران معرفی و اضافه کرد: نقطه مشترک ما این است که علاوه بر اینکه بعنوان یک کشور مستقل محسوب می شویم، هر دو دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع و برتر کشور خود مطرح هستند.

وی با اشاره به مطرح شدن برنامه دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز در دانشگاه اصفهان، تصریح کرد: با توجه به این برنامه ما می توانیم برنامه های مشترکی را بین ۲ دانشگاه داشته باشیم که در مرحله نخست باید مسائل و چالش های دانش بنیان و مسئله محور در روابط دو جانبه را شناسایی کنیم.

هرسیج یکی از وظایف دانشگاه ها در حوزه ملی و فراملی برای افزایش ارتباطات بین المللی را همکاری برای حل این چالش ها دانست و افزود: انتظار ما از دانشمندان هر دو دانشگاه، شناسایی مسائل مشترک در سطح کشور، منطقه، خاورمیانه و اروپای شرقی است که پس از شناسایی این مشکلات و نیازهای منطقه، مسائل دو جانبه از نظر علمی، تحقیقاتی و فرهنگی می تواند شکل بگیرد.

رییس دانشگاه اصفهان ادامه داد: این موارد می تواند شامل همکاری های علمی، تبادل استاد و دانشجو، انجام تحقیقات و برگزاری برنامه های آموزشی مشترک باشد.

وی با بیان اینکه موضوع دومی که می تواند مبنای این مبادلات علمی باشد، بحث های تمدنی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه تمدن ساز، نماینده تمدن اسلامی و شیعی و دانشگاه بلگراد بعنوان نماینده تمدن مسیحی می توانند با یکدیگر تعامل ارزنده ای در بخش های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، ورزشی و زبان داشته باشند.

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه جنگ جهانی اول و دوم و جنگ سرد نتیجه همکاری علما و امرای فاسد بود، تصریح کرد: سلاح های هسته ای را نیز دانشمندان می سازند و  به سوء استفاده ابزاری از سوی حاکمان خود  منجر شده اند و ما نیاز به علمایی داریم که در جهت صلح و توسعه پایدار حرکت کنیم.

در این نشست با بررسی زمینه های مشترک و پر اهمیت تحقیقاتی در ۲ دانشگاه درباره همکاری های مشترک بین المللی از جمله انجام پژوهش های مشترک در قالب فرصت های مطالعاتی، راهنمایی مشترک پایان نامه ها و رساله ها، اقامتگاه مجزا برای دانشجویان و اعضای هیأت علمی خارجی طرف قرارداد و عضویت دانشگاه در مجامع بین المللی و همچنین برگزاری کنفرانس های مشترک بین المللی دانشگاه اصفهان و بلگراد تبادل نظر شد.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۷ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است؛ این دانشگاه به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین‌المللی انتخاب شده است.

برچسب‌ها دانشگاه اصفهان اصفهان بلگراد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان اصفهان بلگراد دانشگاه اصفهان اصفهان بلگراد رییس دانشگاه اصفهان بین المللی دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود

رضا رنجبرکریمی، رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان امروز در جلسه‌ای که با حضور رئیس انجمن نانوفناوری ایران در دانشگاه ولیعصر(عج) برگزار شد، با ارائه گزارشی از کنفرانس‌ها و سمینارهایی که در این دانشگاه برگزار شده است، گفت: زیرساخت لازم برای برگزاری کنفرانس‌های مهم در این دانشگاه فراهم است.

رئیس دانشگاه ولیعصر(عج) با اشاره به اینکه در کنفرانس‌های گذشته، شرکت‌کنندگان این دانشگاه را با خاطرات خوشی ترک کرده‌اند، بیان داشت: همکاری مجموعه‌های اداری شهرستان رفسنجان در برگزاری همایش‌ها و کنفرانس‌های گذشته در این دانشگاه بسیار ارزنده بوده است.

 مالک نادری، رئیس انجمن نانوفناوری ایران هم گفت: دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران در ۱۰ و ۱۱ بهمن‌ماه امسال به‌میزبانی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این کنفرانس هر سال به همت انجمن نانوفناوری با هدف توسعه فناوری نانو در کشور برگزار می‌شود. 

نادری با اشاره به اینکه در این کنفرانس اتفاق‌های برجسته‌ای خواهد افتاد، تصریح کرد: از جمله آن ها حضور اساتید بین‌المللی و کشوری در زمینه فناوری نانو در این کنفرانس است.

 نادری ادامه داد: ریاست افتخاری این کنفرانس بر عهده رنجبرکریمی رئیس دانشگاه ولی عصر(عج) گذاشته شده و دبیر علمی آن حسن هاشمی و دبیر اجرایی آن محمد شفیعی‌دهج از اعضای هیئت علمی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان خواهند بود.

در ادامه علی ایرانمنش، دبیر انجمن‌های علمی ایران با اشاره به اینکه با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های کمیسیون انجمن‌های علمی حمایت از انجمن‌هایی است که فعالیت بین‌المللی دارند، بیان داشت: وزارت علوم تحقیقات و فناوری از برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی به همت انجمن‌های علمی حمایت خواهد کرد. 

وی با اشاره به اینکه انجمن علمی نانوفناوری ایران، یک انجمن علمی بین رشته‌ای است و چند سال است که در بین انجمن‌های علمی رتبه A را کسب کرده است، تصریح کرد: این انجمن در کنفرانس‌هایی که برگزار کرده توانسته از ظرفیت دانشمندان برتر کشور و دنیا استفاده کند و این فرصت خوبی است که طی امسال به دانشگاه ولیعصر(عج) در میزبانی این کنفرانس داده شده است واین دانشگاه نیز مورد توجه و حمایت کمیسیون انجمن‌های علمی قرار خواهد گرفت.

 در پایان تفاهم‌نامه‌ای بین انجمن نانوفناوری ایران و دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان برای برگزاری این کنفرانس امضا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران به‌میزبانی رفسنجان برگزار می‌شود
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • آمادگی وزارت علوم برای همکاری با بریکس در حوزه آموزش‌های مهارتی
  • جهش تولید با حضور در بازارهای جهانی