Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «حسین رضوان» روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حمایت و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان نقش موثری در اشتغالزایی، رونق اقتصادی و شکوفایی ظرفیت های مغفول اقتصادی ایفا می کند اظهار داشت: در راستای تحقق شعار سال اقدامات راه گشایی در دانشگاه بوعلی سینا همدان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مراکز رشد واحدهای فناور نقش اصلی را در تولید دانش بنیان به عهده دارند افزود: در این راستا دانشگاه بوعلی سینا با تقویت مرکز رشد عملکرد خود را انسجام داده و نیز فعالیت های مرکز شتابدهی واقع در دانشگاه گسترش یافته است.

سرپرست دانشگاه بوعلی سینا همدان با قدردانی از حمایت ها و تعامل سازنده استاندار همدان از دانشگاه و پروژه های دانشگاهی در شورای برنامه ریزی اظهار داشت: استاندار همدان چهار بلوک به مبلغ حدود سه هزار میلیارد تومان را به خوابگاه دانشگاه صنعتی اختصاص داد که این کمک ها به دانشگاه بوعلی و صنعتی استمرار دارد.

رضوان خاطرنشان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هفته گذشته سامانه‌ای به نام نان (نظام ایده‌ها و نیازها) راه اندازی کرد تا صاحبان صنایع، سرمایه‌گذاران و نهادهای اجرایی نیازهای مرتبط با فناوری خود را در آن ثبت کنند و از طرف دیگر هم پژوهشگران، دانشجویان هر طرح نو خود را در آن در اختیار علاقه‌مندان قرار دهند تا روی آن سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان ۲.۱ درصد جمعیت کشور است افزود: تولید مقالات علمی در استان ۲.۴ درصد از تولیدات کشوری است که از جایگاه مطلوبی برخوردار است. 

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا همدان با اشاره به اینکه برای هزار و ۵۰۰ دانشجو دانشگاه بوعلی‌سینا کمبود خوابگاه وجود دارد گفت: با تعطیلی صددرصدی خوابگاه های خصوصی همدان در دوران شیوع کرونا مسوولیت اسکان تمامی دانشجویان بر عهده دانشگاه بوعلی بوده است.

رضوان خاطرنشان کرد: در پی رایزنی ها با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مقرر شد این ستاد خوابگاهی با متراژ ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع برای دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا احداث کند.

وی با اشاره به اینکه جذب دانشجوی خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است گفت: در حوزه تعاملات فرهنگی با سایر کشورها برنامه ریزی های مشخص و هدفگیری های مقتضی انجام شده که بی شک در افزایش تعاملات جامعه و اثرگذاری فرهنگی کشور نقش دارد.

سرپرست دانشگاه بوعلی‌سینا همدان گفت: دانشگاه بوعلی سینا همدان با ۵۷ رشته در مقطع کارشناسی، ۸۴ رشته در مقطع دکتری، ۱۲۳ رشته در مقطع کارشناسی ارشد جزو دانشگاه های برجسته در سطح کشور است.

رضوان اظهار داشت: ۶۶۲ نفر عضو هیات علمی، ۷۱ نفر استاد تمام، ۱۳۱ نفر دانشیار، ۲۴۳ نفر استادیار، ۱۶ نفر مربی و یک نفر استاد ممتاز در دانشگاه بوعلی فعالیت دارند.

به گفته وی ۱۱ هزار دانشجو  دانشجوی فعال در دانشگاه مشغول تحصیل هستند که به تفکیک ۸۲۰ نفر دانشجو در مقطع دکتری، ۲ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۰ نفر دانشجوی کاردانی، و حدود هشت هزار نفر در مقطع کارشناسی است.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری شرکت دانش بنیان همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری شرکت دانش بنیان همدان وزارت علوم تحقیقات و فناوری شرکت دانش بنیان همدان دانشگاه بوعلی سینا همدان مقطع کارشناسی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به برنامه‌ها و اقدامات این سازمان در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، تقویت زیست‌بوم فناوری و حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و همچنین توسعه اقتصاد دانش‌‎بنیان، صدور سند برای ساختمان‌هایی که توسط بخش خصوصی و تعاونی در اراضی پارک علم و فناوری احداث می‌شوند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی از صدور اولین سند اعیانی توسط این سازمان در اجرای بند چ ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان به نام صندوق پژوهش فناوری غیردولتی استان البرز خبر داد و گفت: اجرای این تکلیف قانونی، علاوه بر تشویق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، روند دریافت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان را همواره خواهد کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فرآیندهای طی شده در سال گذشته در زمینه الکترونیکی شدن امضاها و پرداخت‌ها در ثبت و تغییرات شرکت‌ها، اظهار کرد: در پایان سال ۱۴۰۲ شاهد ۶۴ هزار و ۸۳۲ امضا و پرداخت الکترونیک برای تأسیس شرکت‌ها و ۳۵۲ هزار و ۲۷۵ امضای الکترونیک برای آگهی تغییرات شرکت‌ها بودیم؛ در نتیجه اجرای این فرآیند طی سال گذشته، مراجعه حضوری مردم به مراکز ثبت شرکت‌ها، ۴۱۷ هزار و ۱۰۳ فقره کاهش داشت.

کد خبر 6086271

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • پویشی‌های دانشگاه آزاد اصفهان ۱۲هزار نفری می‌شوند/ 10 درصد دانشجوها به استخدام رسیدند
  • تقویت بنیه علمی دانشگاه‌ها با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان