Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-29@01:27:44 GMT

نمایشگاه ۳۳؛ کیف‌کردن در پیک‌نیک کتاب

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۸۱۰۲۳

نمایشگاه ۳۳؛ کیف‌کردن در پیک‌نیک کتاب

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصتی برای دیدار دوباره به «یار مهربان» و گشت و گذار در میان هزاران جلد تازه‌های کتاب و صنعت نشر و ظرفیتی برای رونق و توسعه «گردشگری رویدادمحور» است.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایران اکونومیست، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صبح روز چهارشنبه - ٢١ اردیبهشت ماه- در مصلی امام خمینی (ره) آغاز بکار کرد، نمایشگاهی با حضور ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی از حدود ۳۰ کشور جهان؛ این رویداد اگر چه محلی برای گردهمایی فعالان صنعت نشر و مولفان و نویسندگان کتاب است؛ اما پاتوقی فرهنگی برای مخاطبانی است که دو سال چشم انتظار برگزاری حضوری این رویداد بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهروهای تو در تو، غرفه‌های رنگارنگ، مصلای تهران را به باغستان تماشایی تبدیل کرده است مردم در هر گروه سنی و از هر قشری در اولین ساعات خود را به نمایشگاه رسانده اند، در حال بازدید از غرفه ها هستند، خرید هم کرده اند. گاهی با مسئولان انتشارات گپ و گفت های تخصصی درباره آخرین محصولات آنها هم دارند.

استقبال مردم در ساعت های اولیه شروع به کار نمایشگاه کتاب نشان داد شهروندان از ادوار این رویداد خاطرات نوستالوژیک دارند، و توقف دو ساله آن به دلیل شیوع کرونا، دلتنگی و جذابیت این رویداد را افزایش داده است. مهمترین پیام این استقبال که موجب شگفتی و دلگرمی مسئولان نمایشگاه و احبان غرفه ها شده، شکسته شدن طلسم محدودیت کرونایی در دو سال گذشته است.

ذات برگزاری یک نمایشگاه اگر چه هدفی مشخص را برای ارائه محصولات فرهنگی دنبال می‌کند اما نمایشگاه هایی مانند کتاب به جز خاستگاه فرهنگی و رسانه ای می تواند جاذبه گردشگری هم محسوب شوند، اتمسفر پیرامون این نوع رویدادها با موجی که ایجاد می کنند، محرک اصلی توسعه و رونقی اقتصاد فرهنگی است که شرکا و ذی نفعان مختلفی که به بهانه یک رویداد گردهم آمده‌اند، می توانند از آن منتفع شوند.

نمایشگاه کتاب تهران تا ١٠ روز دیگر - ۳۱ اردیبهشت- دایر است، این نوع رویدادها با وسعتی به پهنه مصلی تهران، فضایی را برای گردشگری رویدادمحور مهیا کرده است، گشت و گذاری فرهنگی که شهروندان می توانند ساعتی از روز را با خانواده و فرزندان خود به آشنایی و خرید کتاب بپردازند. از طرفی مدارس و دانشگاه ها می توانند تورهایی را برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کودکان و نوجوانان طراحی کنند.

نمایشگاه کتاب تهران در حالی برگزار می شود که امسال سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران در این رویداد حضور دارد. در طول ۶ سال گذشته، اهواز(۱۳۹۴)، نیشابور(۱۳۹۵)، بوشهر(۱۳۹۶)، کاشان(۱۳۹۷)، یزد(۱۳۹۸) و شیراز (۱۳۹۹) توانسته‌ بودند عنوان پایتخت کتاب ایران را کسب کنند که هر کدام در کنار جاذبه های تاریخی و باستانی خود برای جذب گردشگر و برگزاری رویدادهای مختلف بر مبنای کتاب و کتابخوانی بوده است.

از طرفی وجهه بین المللی نمایشگاه تهران که در طبقه دوم مصلی دایر شده، برای بسیاری مخاطبان جذاب است؛ غرفه های ناشران و فعالان صنعت نشر از کشورهای همسایه و هم زبان، از کشورهای حاشیه خلیج فارس، آسیای میانه و جنوب شرق آسیا، ظرفیت و اهمیت نمایشگاه تهران را نشان می دهد که می توان با تبلیغات هدفمند، گردشگران بسیاری را برای بازدید از ایران و این رویداد فرهنگی در پایتخت، دعوت و جذب کرد.

اگر چه هر ساله نمایشگاه کتاب فرانکفورت و بولونیا که برگزار می شود و گردشگران زیادی به این شهرها سفر می کنند، اما اکنون که کرونا را پشت سر گذاشته ایم با الگوگیری از نمایشگاه های جهانی و برنامه ریزی و تبلیغات هدفمند نمایشگاه کتاب تهران هم می تواند برای جذب گردشگران علاقه مند رویدادهای فرهنگی در تقویم های جهانی ثبت شود.

سی‌ و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ اردیبهشت با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر کشور لبنان، متولیان و دست اندرکاران فرهنگی کشور و ناشران ۳۰ کشور در مصلای امام خمینی (ره) طی آیینی گشایش یافت. این نمایشگاه از امروز-چهارشنبه(۲۱ اردیبهشت) آغاز به کار کرده و از ساعت ۱۰ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان است.

این نمایشگاه در بخش مجازی پذیرای ۲۸۰۰ ناشر است که علاقه مندان می توانند از طریق سامانه علاوه بر بازدید کتاب های مورد علاقه خود را خریداری کنند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: محمد مهدی اسماعیلی ، سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، کتاب

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد مهدی اسماعیلی سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کتاب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه کتاب غرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس

از جمله رویدادهای قابل توجه در شب میلاد امام حسن (ع) در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزار مراسم عقد زوج‌های جوان و رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم متنوعی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد؛ از برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و پخش کیک 150 کیلویی به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تا رونمایی از مجموعه کتاب‌های سر دلبران.

رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران»

مراسم رونمایی از مجموعه کتاب «سر دلبران» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادیب مسیحی لبنان در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» نوشته میشل کعدی است به همت انتشارات ایران راهی بازار نشر شده و به بیان جایگاه اهل بیت علیهم‌السلام در بیان ادیبان مسیحی پرداخته است.

این مجموعه شش جلدی با عنوانی از جمله «زهرا(س) سرآمد بانوان اهل ادب»؛ «در پیشگاه امام حسن مجتبی(ع)»؛ «امام حسین(ع) الگویی از یک پیام»؛ «امام زین‌العابدین(ع) و اندیشه مسیحیت» سیره اهل بیت(ع) را در نگاه ادبیان مسیحی بررسی کرده است.

در این مراسم شبیر فیروزیان، سرپرست معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ؛ عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب؛ تعدادی از میهمانان خارجی و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

حضور وزیر ارشاد در مراسم عقد زوج‌های جوان

برگزاری مراسم عقد زوج‌های جوان و حضور آنها در سالن مصلای امام خمینی (ره) یکی از رویدادهای قابل توجه برای مردم و حاضران در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

وزیر فرهنگ هم در مراسم عقد یک زوج جوان که در غرفه ازدواج آسان در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد، حاضر شد و از نزدیک با چند زوج جوان صحبت کرد.

اجرای گروه نونهالان نیز بر شادی مردم در این مراسم افزود و در انتها، این زوج جوان کیک 150 کیلویی را که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) تهیه شده بود، برش زدند. مراسم پذیرایی از مردم با این کیک 150 کیلویی صورت گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از غرفه بشری بازدید کرد. طرح قرآنی بشری از روش‌های برتر در عرصه آموزش قرآن کریم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • تقدیر قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع)
  • قالیباف از برگزاری محفل قرآنی امام حسنی‌ها(ع) تقدیر کرد
  • محفل امام حسنی‌ها، عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • برپایی بزرگترین رویداد قرآنی، جلوه‌ ارادت ملت به کتاب الهی
  • قالیباف: محفل قرآنی امام حسنی‌ها عشق مردم به شعائر دینی را نشان داد
  • افزایش پنج هزار پارکینگ در مصلی امام خمینی(ره) برای عموم/ مردم دسترسی‌های متنوع‌تری به نمایشگاه کتاب خواهند داشت
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • افزایش پارکینگ‌های مصلی برای نمایشگاه کتاب