Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی امروز با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت ما سلامت سیاره ما » گفت: پاندمی کرونا به همگان ثابت کرد سلامت جهانیان به یکدیگر مرتبط است و سلامت تنها یک مقوله فردی نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با عنوان اینکه عملکرد خوب حوزه بهداشت و درمان در هرمزگان قابل تقدیر و ستودنی است گفت: در آمارهای ارائه شده در وزارت بهداشت و درمان همواره  فوتی های این استان نسبت به متوسط کشوری کمتر بوده که این نشان از عملکرد بسیار خوب حوزه بهداشت در کنار حوزه درمان بود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بهورز ها و سفیران سلامت که در اقصی نقاط دور افتاده استان با ارائه خدمات سلامت محور، آموزش و قرنطینه به موقع افراد روستایی نقش بسیار مهمی در در کاهش بار سیستم درمان داشتند که جا دارد مراتب تقدیر و تشکر خود را نسبت به این عزیزان ابراز نمایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه گفت: زیباترین جلوه سلامت در استان همکاری تمامی ارگان های مرتبط و غیر مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی بود که با کمکها و حمایت های قابل ارزنده انها در تامین ماسک و تجهیزات خدمات قابل قبولی ارائه شد. با همکاری گمرک، املاک تملیکی و استانداری ماسک هایی که سال ها در انبار بود آزاد شد و نه تنها در استان با کمبود ماسک مواجه نشدیم بلکه بیش از دو میلیون ماسک به وزارت کشور تحویل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی از همکاری صدا و سیما در اطلاع رسانی به موقع ، خیرین استان و همه ارگانهایی که سیستم بهداشت و درمان را یاری کردند از جمله شرکت نفت ستاره و خلیج فارس تقدیر کرد.

حسین فرشیدی طی این مراسم با عنوان اینکه بیش از دو هزار و ۶۱۶ فوتی ناشی از کووید در استان داشتیم که یازده نفر از آنها از شهدای سلامت هستند، افرادی که آگاهانه در برابر بیماری قرار گرفتند و  همواره یاد و خاطره رشادتهایشان زنده است افزود:  علی رغم این آمار ، استان هرمزگان جزو استانهایی بود که در جدول آمار فوت کشوری،  جزو چند استان پایین جدول بود که این نشات گرفته از همکاری خوب مردم در واکسیناسیون و تلاش ارزنده سیستم بهداشت و درمان است.

در طی این دوران ۸۲۰ هزار نمونه تحویل آزمایشگاه شد در استان ۵ آزمایشگاه دولتی و ۳ آزمایشگاه خصوصی تجهیز گردید و اولین آزمایشگاه تشخیصی در استان بعد از ۴ یا ۵ روز بعد از اولین نمونه مثبت تجهیز و فعال شد.

تا کنون سه میلیون و پانصد هزار دوز واکسن تزریق شده و واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال بصورت گسترده انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعلام اینکه در رسیدن به موفقیت و کنترل این بیماری منحوس تمام کارکنان وزارت بهداشت و درمان و افرادی که در مدیریت این بحران نقش آفرینی داشتند در کنار سازمانهای همکار و خیرین و مردم فهیم استان سهیم هستند گفت: اما کووید هنوز تمام نشده و کووید های دیگر در راه است.  لذا ما باید نظام پیشگیری از بیماری های نوظهور  را داشته باشیم که بدین منظور استاندار هرمزگان مهندس مهدی دوستی در رسیدن به این مهم همکاری بسیار خوبی با علوم پزشکی نموده اند و با حمایت های استانداری احداث آزمایشگاه تشخیصی بیماری های ویروسی در دست اقدام است که امیدواریم ظرف ۲ سال آینده یک آزمایشگاه جامع بهداشت با هدف کنترل بیماری های واگیر در استان راه اندازی شود.

در حاشیه این مراسم از خانواده های شهدای سلامت، بهورزان و سفیران سلامت، روئسای بیمارستان های استان که در ارائه خدمات شبانه روزی در بحران کووید تمام تلاش خود را به کار بستند ، مدیران شبکه های بهداشت و درمان و رابطین سلامت تقدیر شد.

چرا تناقض در آمار وجود دارد؟

خبرگزاری فارس با توجه به اعلام روزانه چند مورد بستری کرونایی از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی در روزهای اخیر، موضوع تناقض میان اظهارات دکتر حسین فرشیدی مبنی بر نداشتن موردی از بستری کرونایی در یک هفته اخیر با آمارهای روزانه ارائه شده، را از فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جویا شد که وی گفت: آمار شبانه ما از موارد بستری دراصل بیمارانی هستند که با علائم حاد تنفسی بستری شده‌اند و اظهارات دکتر فرشیدی ناظر بر عدم مثبت بودن تست کرونای این بیماران است.

نوروزیان خاطرنشان کرد: از امشب تلاش خواهد شد تا در آمارهای اعلامی از وضعیت کرونا در استان حتما موارد قطعی ابتلا گنجانده شود.

انتهای پیام/ 88055

 

منبع: فارس

کلیدواژه: بستری کرونا هرمزگان بندرعباس تناقض آماری حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی قزوین در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت گفت: ۴۶پروژه خدماتی و پزشکی در استان تکمیل و تحویل شده است.
دکتر عبداله دیدبان با بیان اینکه در دولت سیزدهم شاهد توسعه و پیشرفت زیرساخت‌های درمانی و پزشکی در سطح است قزوین هستیم اظهار کرد: بعد از سفر رییس جمهور به استان قزوین و تخصیص اعتبارات روند اجرای پروژه‌های درمانی و پزشکی استان قزوین جان تازه‌ای گرفته است.
وی افزود: در سی ماه گذشته ۴۲ پروژه درمانی و پزشکی در سطح استان قزوین تکمیل و به بهره برداری رسیده است و دو پروژه نیز به طور موقت تحویل داده شده است.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان یادآور شد: ۶٠ پروژه نیز با پیشرفت‌های مختلف تا ۸۵درصد در حال اجرا است که خدمات رسانی این پروژه‌ها در سطح استانی و ملی است.
دیدبان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از پروژه‌های مهم در حوزه درمان که در حال اجراست پروژه بیمارستان ۷٠٠ تختخوابی است که در حال حاضر ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه ۹ درصد بوده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: یکی از پروژه‌های مهم دیگر احداث بیمارستان اعصاب و روان است که این مجموعه در مساحتی بالغ بر ۶۵٠٠ متر مربع با ۱۵٠ تخت به بهره برداری خواهد رسید.
این مقام گفت: در مجموع برای احداث پروژه‌های درمانی و پزشکی در استان هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
دیدبان در حوزه درمان نیز خاطرنشان کرد:در بخش MRI در استان قزوین پنج دستگاه فعال داریم.
این مقام حوزه بهداشت و درمان استان قزوین در ادامه افزود:هم اکنون در استان قزوین ۲ مرکز جراحی چشم وجود دارد و به ارایه خدمات به بیماران می‌پردازد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص رتبه دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکی قزوین در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه ۱۸را دارد.
دیدبان در ادامه از رتبه سوم دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حوزه غذا و دارو خبر داد.
ارائه بیش از ۴۵۰ نوع خدمات در مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین به آنها اشاره کرد.
دیدبان در ادامه از کمبود متخصص بیهوشی اتاق عمل در بیمارستان‌های استان گلایه کرد و گفت: کمترین فارغ‌التحصیل در رشته بیهوشی در استان قزوین در سال‌های اخیر وجود دارد و این آمار رو به کاهش است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در این نشست خبری گفت: در سال ۱۴۰۲ حوزه نظارتی فعالیت‌های مستمری داشته که ماحصل آن ۲ هزار و ۳۷۶ نظارت انجام شده است.
کشاورز در خصوص فعالیت‌های نظارتی اظهارداشت: ۱۶۱ مورد اخطار کتبی، ۳۱ مورد تعزیرات، ده مورد نظام پزشکی، چهار مورد دادسرا و یک مورد پلمب انجام شده است.
کشاورز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی: ۱۵ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از سایر استان‌ها هستند.

دیگر خبرها

  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی در قزوین
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • طرح سلامت شهری در استان اصفهان اجرایی می‌شود
  • سلامتی و خوشبختی خانواده‌ها در دست اعضای یک جامعه است