Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک اقتصادی؛ پس از صحبت های شامگاه دوشنبه سید ابراهیم رئیسی با مردم و رونمایی از برنامه دولت برای مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، وزیر اقتصاد از واریز مبالغ 300 و 400 هزار تومان یارانه به حساب سرپرستان خانوار خبر داد و تاکید کرد: "میزان پرداخت یارانه‌ها همان صحبت رئیس‌جمهور است و با توجه به اینکه مساله حمایت هدفمند و هوشمند مطرح بود، زیرساخت رفاهی خانوارها در کشور چندان دقیق نبود و هم‌اکنون نیز ممکن است مسائلی وجود داشته باشد اما اطلاعات خانوارها در وزارت تعاون تجمیع شده و سامانه امکان شناسایی دهک‌های جامعه را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تفکیک دهک‌ها را دولت با حداکثر دقت و احتیاط انجام داده است تا در بین گروه‌هایی که کاملاً نیازمند هستند و طبقه متوسط و میانی تمایز قائل شویم و نزدیک به ۷۷ میلیون نفری که گیرندگان یارانه هستند در این دو طبقه تقسیم‌بندی شده‌اند. ۳۰ درصد جمعیت کشور یارانه ۴۰۰ هزار تومان، ۶۰ درصد دیگر یارانه ۳۰۰ هزارتومانی دریافت می‌کنند و نزدیک به ۱۰ درصد جزو طبقات برخوردارند و بی‌نیاز از حمایت دولت شناسایی شدند که در صف یارانه بگیران نیستد."

همچنین مسئولان دولتی تاکید داشتند تا زمان اعلام استفاده از این یارانه جبرانی از سوی دولت، این مبالغ قابل برداشت و استفاده نیست. از سوی دیگر به مردم وعده داده شد که اگر هنوز واریزی یارانه به حسابشان انجام نشده است، می توانند نسبت به اعتراض از طریق سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند. همچنین ۷ میلیون ایرانی بر اساس گفته‌های ابوحمزه معاون وزیر کار، در میان یارانه بگیران نیستند و به گفته این مقام مسئول همکاران شبانه روزی در تلاش هستند تا سامانه هدفمندی یارانه‌ها را زودتر آماده کنند و نگرانی مردمی که تا به امروز در لیست یارانه بگیران نبودند برطرف شود. هرچند این وعده تا لحظه نگارش این گزارش محقق نشده است.

از سوی دیگر، دقایقی پیش اعلام شد رئیس مرکز اطلاع‌رسانی امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه خبر داد: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از دهک خانوار و یارانه پرداختی با تماس با شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ و وارد کردن کد‌ملی و شماره تلفن همراه متعلق به سرپرست خانواده از وضعیت خود مطلع شوند

زمان برداشت یارانه واریزی دولت اعلام شد

ستاد تنظیم بازار در اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه واحدهای صنفی از فردا به‌تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید هستند، اعلام کرد: مبلغ کمک معیشتی واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی امشب قابل برداشت خواهد بود.

اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار منتشر شد که در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان ریاست محترم جمهور در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی یکایک ملت شریف ایران در زمینه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، با توجه به اقدامات انجام شده و اطمینان از تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم و بررسی‌های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات) بدین‌وسیله اعلام می‌دارد:

بر اساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر گردید از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۲ به‌تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید باشند.

استانداران نسبت به متناسب سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمت‌ها، اقدامات لازم را بعمل خواهند آورد.

قیمت نان و دارو بدون تغییر است

بار دیگر اعلام می‌گردد یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک‌ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.

یارانه 300 و 400 هزار تومانی آزاد شد

با عنایت به مراتب مذکور در بند یک، مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی امشب قابل برداشت خواهد بود.

کلیه افرادی که در این طرح به هر دلیل مشمول دریافت یارانه نشده‌اند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد وضعیت خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی (https://hemayat.mcls.ir) ثبت نمایند. افرادی که پس از بررسی، درخواست‌هایشان مورد تأیید قرار گیرد، یارانه کمک معیشتی آنها به طور کامل و از ابتدای اجرای طرح محاسبه و پرداخت خواهد شد.

تخلف و گران فروشی را اطلاع دهید

افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنان که در اطلاعیه شماره یک تأکید شد سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف می‌باشند. هموطنان گرامی نیز در صورت مشاهده تخلف، مراتب را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهادهای مذکور اطلاع دهند.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران یارانه کمک معیشتی واریز یارانه قابل برداشت یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران قابل برداشت یارانه ها قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر گمرک لرستان گفت: در سال ۱۴۰۲ مقدار ۱۱۹ تن کالا به ارزش ۱۰۹ میلیون دلار از طریق گمرک استان لرستان به خارج از کشور صادر شده است که این حجم صادرات به لحاظ وزنی ۸۳ درصد و از نظر دلاری نیز ۱۵۴ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل افزایش داشته است.
حسن حسینی افزود: ۱۷ میلیون دلار واردات کالا از گمرک لرستان صورت گرفته لحاظ ارزش ۳۵ درصد افزایش داشته و بیشتر آن مربوط به واردات تجهیزات و ماشین آلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان بوده است.
وی با اشاره به درآمد ۹۰۸ میلیارد ریالی گمرک لرستان در سال جاری و افزایش ۱۸۴ درصدی آن نسبت به پارسال گفت: در سال مهار تورم و رشد تولید گمرک استان اقدامات اساسی و کاربردی صورت داده که در طول دولت‌های گذشته تاکنون انجام نشده به نحوی که خدمت به فعالان اقتصادی، تجار و تولیدکنندگان بی نظیر بوده است.
حسینی گفت: عمده کالا‌های صادر شده از گمرک لرستان را گرانول پلی اتیلن سنگین و سبک، کامپاند پی وی سی، فرو سیلیسیم و میکرو سلیکا، روغن موتور، روغن دنده، روغن پایه، هیدرو کرین سبک و سنگین، حلال نفتی ۴۱۰، ضد یخ، کامپاند پلی اتیلن، کامپاند، شیر خشک صنعتی، شمش اسلب فولادی، لبنیات، کاتالیست پلی اتیلن، گونی، کربنات کلسیم، مایع سفید کننده و جرم گیر، دارو‌های دامی، مخمر نان، آهک، انواع داروی انسانی، کاشی، گوجه فرنگی گلخانه‌ای، میخ آهنی و سوزن دوخت، لوله درز دار، بیسکویت، کیسه نایلونی، خاک سیلیس، فرش ماشینی، خاک رنگی، خاک نسوز، کولر، پودر حشره کش خانگی، خمیر کاغذ، ماکارونی، سنگ، تجهیزات بچینگ و دستگاه تولید بتن با تمامی متعلقات، گیاه گل گاوزبان، انواع عود خوشبو کننده، پای مرغ و پنجه مرغ، سیلوی سیمان، کارتن خالی، پوکه معدنی، زغال صنعتی، میلگرد، کک متالوژی، سولفات سدیم، نبشی آهنی، پلاستیک بسته بندی، کک متالوژِی بوده است.
 وی یاد آور شد: عمده کشور‌های طرف معامله عراق، پاکستان، فدراسیون روسیه، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، ترکمنستان، لهستان، بلغارستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، هلند، گرجستان، افغانستان، عمان، قزاقستان، هند، صربستان، تیمور، قرقیزستان، چین، اتریش، سومالی، عمان، فرانسه، اسلوانی، ایتالیا، یمن، سوریه، سومالی است.

دیگر خبرها

  • افزایش قیمت کالاها بدون مجوز قانونی نیست
  • قیمت دلار مبادله ای چند؟
  • یارانه نقدی فروردین ماه واریز شد/ یارانه از ساعت ۲۴ قابل برداشت است
  • اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها/ واریز یارانه جدید به حساب این افراد
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • کسری ۲۳۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها
  • اختصاص بنزین به کد ملی قابل اجرا نیست
  • اختصاص بنزین به شماره ملی قابل اجراست
  • ارزش دلاری صادرات گمرک لرستان ۱۵۴ درصد افزایش یافت