Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا دانشگاه علامه طباطبایی جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه بین المللی رفاه در پاکستان با هدف توسعه ارتباطات علمی و تبادل تجربیات فی مابین یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به‌ گزارش روز پنجشنبه ایران اکونومیست، روسای دانشگاه‌های علامه طباطبایی و دانشگاه‌ بین‌المللی رفاه در حاشیه سومین اجلاس مجمع شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در شهر اسلام‌آباد دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این دیدار دکتر «عبداله معتمدی» رئیس دانشگاه‌ علامه طباطبایی، دکتر «انیس احمد» رئیس دانشگاه‌ رفاه و همچنین خانم دکتر «حمانه کریمی‌کیا» مسوول دیپلماسی عمومی و وابسته رسانه‌ای سفارت ایران در پاکستان حضور داشتند. 

در این دیدار طرفین ضمن معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌های متقابل و دامنه‌ فعالیت‌های ۲ دانشگاه در زمینه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فن آوری تبادل نظر کردند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ۷۰ سال سابقه دانشگاه علامه طباطبایی گفت: این دانشگاه، بزرگترین دانشگاه تخصصی کشور و غرب آسیا در زمینه علوم انسانی و اجتماعی و دارای ۱۳۵۰۰ دانشجو و ۵۵۰ عضو هیات علمی است.

وی افزود: این دانشگاه با ۱۱ دانشکده، ۷ پژوهشکده و ۵ مرکز پژوهشی ظرفیت فراوانی برای همکاری‌های علمی و دانشجویی بین المللی دارد. 

رئیس دانشگاه رفاه پاکستان نیز ضمن تمجید از ظرفیت‌های دانشگاه علامه طباطبایی، اظهار داشت: دانشگاه رفاه آماده توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی، دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک است. 

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اهمیت گسترش علوم انسانی اسلامی با رویکرد برگرفته از دانش و مفاهیم قرآنی و اسلامی، بر لزوم همکاری ۲ کشور همسایه در زمینه گسترش دانش بومی و اسلامی تاکید کرد.

دکتر معتمدی از رییس دانشگاه بین المللی رفاه پاکستان برای انجام سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت‌ کرد تا از نزدیک فعالیت‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه تولید دانش بومی و اسلامی به ویژه در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و علوم قرآنی را مشاهده کند.

با توجه به توافقات صورت گرفته در پایان این دیدار برای اجرایی سازی منویات طرفین در راستای گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فن آوری یک یادداشت تفاهم همکاری میان روسای دانشگاه‌های علامه طباطبایی و رفاه امضا شد.

طبق این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه‌های تسهیل تبادل اعضای هیات علمی و پژوهشگر، تسهیل تبادل دانشجو، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های بین المللی، تبادل کتب‌، انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی، دانشجویی و حمایت از راه‌اندازی کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی در  دانشگاه‌های ۲ کشور به توافق رسیدند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دانشگاه علامه طباطبایی ، اسلام آباد ، ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه علامه طباطبایی اسلام آباد ایران دانشگاه علامه طباطبایی رئیس دانشگاه بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علامه طباطبایی، این دانشگاه به منظور با لابردن کیفیت خدمات ورزشی و تندرستی و با هدف ارائه خدمات تخصصی ورزشی و تندرستی به کارکنان و دانشجویان و همچنین ایجاد بستری در زمینه توانمندسازی و اشتغال دانشجویان، به کوشش معاونت دانشجویی دانشگاه، در مجموعه ورزشی پردیس مرکزی دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد.
دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی در آیین افتتاح این آکادمی گفت: برای بنده جالب بود که دانشجویان با چه عشق و علاقه‌ای زمینه راه‌اندازی این آکادمی را فراهم کردند. این مرکز می‌تواند منشا خدمات ارزنده‌ای به جامعه دانشگاهی و عموم مردم باشد.

وی با بیان اینکه سلامت تاجی بر سر ما است، افزود: شروع به کار این آکادمی تجربه بسیار خوبی است. نقشی که این آکادمی می‌تواند در جهت سلامت افراد و تهیه یک برنامه مناسب سلامت ایفا کند، بسیار قابل توجه است.

رییس دانشگاه علامه‌طباطبائی ادامه داد: از دست دادن سلامتی که بخشی از آن مربوط به سبک زندگی ما می‌شود را نمی‌توان با هیچ سرمایه‌ای جبران کرد. بنابراین وجود چنین مراکزی که بتواند آگاهی ‌ببخشد، اطلاعات دهد و کمک کند تا ما فراموش نکنیم که مواظب سلامتی خود باشیم، بسیار با اهمیت است.

وی به ضرورت ارائه خدمات تخصصی در زمینه‌های مختلف به‌ویژه حوزه ورزش اشاره کرد و افزود: افرادی که به دنبال فرصت بیشتر هستند و یا کسانی که در معرض آسیب قرار گرفته‌اند، می توانند از شرایط و خدمات این مرکز استفاده کنند. بنابراین باید با کمک رسانه، ظرفیت‌های این مجموعه را اطلاع‌رسانی کنیم تا به یک الگو تبدیل شود.

مهدی واحدی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز در این آیین گفت: در دو سال اخیر، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه، همکاری‌های علمی و اجرایی بسیار خوبی را با مرکز تربیت بدنی داشته است. امیدوار هستم که این همکاری‌ها تدام پیدا کند و ما از علم و تجربه اعضای هیئت علمی، نیروی متخصص، جوانی و انگیزه استادان جوان به نفع ارتقا وضعیت سلامت و ورزش دانشگاه استفاده کنیم.

محمدرضا قاسمیان مقدم، مدیر تربیت بدنی دانشگاه علامه دانشگاه علامه‌طباطبایی نیز گفت: حوزه‌های فعالیت آکادمی ورزش و تندرستی شامل «تناسب اندام و تندرستی»، «توانبخشی و حرکات اصلاحی»، «ارتقاء عملکرد ورزشی»، «ورزش کودکان» و «ورزش سالمندان» است. خدمات این حوزه‌ها در چهار بخش اصلی «ارزیابی و پایش تندرستی»، «ارائه مشاوره ورزشی»، «ارائه برنامه‌های تمرینی» و «برگزاری کلاس‌های آموزشی تخصصی در رشته‌های ورزشی» ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مخاطبان استفاده از خدمات در گام نخست، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه هستند و در گام بعدی، این خدمات قابل ارائه به عموم افراد جامعه نظیر ورزشکاران، کودکان و سالمندان است. نکته قابل توجه این است که ارائه خدمات در این مرکز توسط متخصصان حوزه سلامت و علوم ورزشی و زیر نظر اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی انجام می‌شود.

کد خبر 6087815

دیگر خبرها

  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • همکاری ایران و پاکستان در بخش دام
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • مقام‌های ایران و پاکستان ۸ سند همکاری امضا کردند
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند