Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،  «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد پلیس آلمان در حالی که در مسیر بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است.

این دیپلمات اروپایی که هماهنگ‌کننده مذاکرات وین است و برای گفت‌وگو در همین خصوص به تهران سفر کرده بود، در توییتی نوشت: پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل در حالی که از تهران برمی‌گشتم، مانع ادامه سفر من شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ توضیحی داده نشد. (متوقف کردن) یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.

انریکه مورا شب گذشته (پنجشنبه شب) پس از انجام گفت‌وگوها در تهران، ایران را ترک کرد.  

او در ادامه در توییتی دیگر نوشت: در حالی که منتظرم تا سفرم به بروکسل ادامه یابد، می‌خواهم تاکید کنم که در تهران، لزوم توقف اعدام «احمدرضا جلالی» را مطرح کردم و خواستار آزادی او به دلایل بشردوستانه شدم.

معاون «جوزپ بورل» سپس نوشت: اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده‌ایم. ما را جدا از هم نگه داشتند. از ارائه هرگونه توضیح در مورد آنچه که به نظر نقض کنوانسیون وین است، خودداری کردند.

«لورا روزن» خبرنگار آمریکایی در واکنش به این توییت نوشت یکی از همکاران مورا در اتحادیه اروپا این مسئله را تایید کرده است. 

انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی در تهران حضور یافت و با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد. مورا شب قبل از عزیمت به تهران در توییتی با بیان این‌که «دوباره برای دیدار با علی باقری و دیگر مقامات ایرانی درباره مذاکرات وین و دیگر موضوعات راهی تهران هستم»، نوشت: کار بر روی رفع اختلافات باقیمانده در مذاکرات ادامه دارد.

این دومین سفر مورا به تهران در سال جدید شمسی و با گذشت دو ماه از وقفه در مذاکرات وین در ۲۰ اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۰) بود. سفری که در پی پیشنهاد جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان و استقبال وزیر خارجه ایران انجام شد. مورا هفتم فرودین ماه سال جاری نیز به تهران سفر و ضمن دیدار با علی باقری با حسین امیرعبداللهیان هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه در طول مذاکرات وین به جای اینکه پاسخگوی بدعهدی‌های‌شان در قبال تعهدات برجامی باشند، گاه و بیگاه اقدام به صدور بیانیه‌هایی مداخله‌جویانه در امور داخلی ایران و یا طرح ادعاها و اظهاراتی نا به جا کرده و از سوی دیگر معیارهای دوگانه در برخورد با موضوعات حقوق بشری و تعاریفی چون تروریسم داشته‌اند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد: فعلا کارویژه آقای مورا و اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده برجام انتقال پیام است و قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد. بارها این اتفاق افتاده است و به ایران آمدند و به واشنگتن رفتند و بدون حضور فیزیکی نیز پیام‌ها رد و بدل شده است. نقش ایشان هماهنگ کردن گفت‌وگوهاست و باید منتظر باشیم ایشان با چه موضوعاتی در تهران حاضر خواهد شد.

وی همچنین در خصوص پرونده جلالی توضیح داد: آقای جلالی به جرم جاسوسی مدت‌هاست که در جمهوری اسلامی ایران دستگیر و حکمش صادر و بازنگری شده و دوباره درخواست بازنگری خورده و سال‌هاست این موضوع پیگیری می‌شود و خسارات عمده‌ای هم زده و گزارش‌های دوستان ما در مراکز اطلاعاتی و امنیتی حاکی از این است که برخی کشورهای غربی و رژیم اشغالگر قدس در خصوص این عملیات به او کمک کردند.

کد خبر 676087 برچسب‌ها خبر ویژه مذاکرات وین هسته‌ای - مذاکرات اتحادیه اروپا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر ویژه مذاکرات وین هسته ای مذاکرات اتحادیه اروپا خارجی اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۸۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نشریه فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که در پی حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل در پاسخ به جنایات این رژیم، مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند و در عین حال تلاش می‌کنند برای جلوگیری از رویارویی مستقیم بین جمهوری اسلامی و اسرائیل، از تمام کانال‌های دیپلماتیکی که با تهران دارند، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آمریکا معافیت‌های تحریمی ایران را تمدید نکرد

ایران شنبه شب ۳۰۰ موشک و پهپاد را به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین شلیک کرد که اولین حمله مستقیم این کشور به رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود. اقدام ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به کنسولگری این کشور در سوریه صورت گرفت.

در گزارش این نشریه آمده است: موج دیپلماسی که دیروز در کنفرانس ویدئویی اضطراری رهبران گروه ۷ به اوج خود رسید، مقامات اروپایی در سه حوزه متمرکز به توافق رسیدند: محکومیت ایران و ابراز همبستگی با اسرائیل؛ تدوین برنامه‌هایی برای تحریم های احتمالی؛ و استفاده از هر اهرم فشاری که آن‌ها هنوز علیه تهران دارند تا تنش‌ها را کاهش دهند.

به گفته منابع آگاه، مقامات اتحادیه اروپا در روزهای اخیر "تماس‌های زیادی" با همتایان ایرانی داشته‌اند تا خصومت‌ها را کاهش دهند. این مذاکرات شامل گفتگوی بین جوزپ بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران می‌شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا قرار است فردا یک نشست ویدئویی اضطراری داشته باشند که به بروکسل فرصتی برای ارزیابی اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران می‌دهد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت که تحریم‌ها علیه "برنامه‌های پهپادی و موشکی" ایران در حال بررسی است.

بر اساس این گزارش، این موضوع همچنین بستگی زیادی به واکنش اسرائیل دارد. کابینه جنگ این رژیم عصر دیروز برای بحث در مورد این موضوع تشکیل جلسه داد.

ایالات متحده در راس گروه ۷ در تلاش است تا بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کند اقدام نظامی انجام ندهد، چرا که واشنگتن نگران آن است که روند یک "جنگ گسترده‌تر" تسریع شود.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا پس از نشست گروه ۷ گفت: همه طرف ها باید خویشتن داری کنند. ما به همه تلاش‌های خود برای کاهش تنش ادامه خواهیم داد.

وی افزود که این موضوع در نشست سران اتحادیه اروپا در این هفته مورد بحث قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227160 برچسب‌ها تحریم ایران

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
  • خاورمیانه در لبه پرتگاه است
  • فراخوان برای تداوم اعتصاب‌ها در پست بانک آلمان
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • جلسه فوق العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا در پی حمله ایران
  • برقراری آتش‌بس پایدار در فلسطین تنها راه موثر و مطمئن برای استقرار صلح در غرب آسیا است