Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@07:00:26 GMT

هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۰۱۳۱

هیچ کمبود کالایی در بازار وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تک‌نرخی شدن ارز، سیاستی بود که حذف آن باید از سال‌ها پیش توسط دولت‌های مختلف کلید می‌خورد، اما هر بار با موانعی روبه‌رو می‌شد تا اینکه در هفته گذشته حذف آن توسط دولت اعلام شد.

پس‌ از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت و‌ پرداخت یارانه ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزارتومانی به دهک‌های یک تا ۹ در کشور، از روز گذشته قیمت جدید برخی از اقلام اساسی ازجمله مرغ، تخم‌مرغ، روغن، ماکارونی و لبنیات توسط ستاد تنظیم بازار اعلام و یارانه پرداخت‌شده توسط دولت قابل‌برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌زمان با اعلام نرخ جدید قیمت برخی از اقلام اساسی توسط دولت از روز گذشته در برخی از نقاط استان گیلان ازجمله شهرستان رشت، صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه و لاهیجان صف‌های طولانی برای خرید مرغ و بعضاً روغن مشاهده و همین امر منجر به نبود مرغ برای توزیع در برخی از مراکز توزیع مرغ در گیلان شده است.

کمبود کالا در گیلان نداریم

این کمبود کالاهای اساسی و افزایش تقاضا در بازار سبب شد تا نگرانی در بین آحاد مردم در خصوص کمبود کالا در این استان حس شود ولی آن‌طور که معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گیلان می‌گوید خوشبختانه استان گیلان از ذخایر مطلوب کالاهای اساسی برخوردار بوده و هیچ کمبودی در استان نداریم.

سید محمد اسحاقی درباره کمبود مرغ در بازارهای گیلان گفته نه‌تنها کمبودی در تأمین مرغ نداریم بلکه علیرغم تعطیلی کشتارگاه‌های مرغ در روز جمعه، امروز کشتارگاه‌ها باز و ۴۰ تن مرغ گرم و ۱۵۰ تن مرغ منجمد در سراسر استان توزیع شده است‌.

اصناف گیلان منصفند

به‌ گفته معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری گیلان خوشبختانه بازار روغن نیز به سبب توزیع تولیدات داخل و همچنین افزایش سهمیه روغن در حال آرام شدن است.

اسحاقی معتقد است حق مردم بود تا روغن توزیع شده با قیمت اصلاح‌نشده و قدیم را بخرند و این از محاسن اصناف گیلان است که اخلاق را رعایت و روغن قدیم را با همان قیمت دیروز عرضه کردند.

یکی از واحدهای توزیع مرغ در گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت می‌گوید روز گذشته ۲۶۰ کیلو مرغ البته با نرخ قدیم به ما تحویل داده شد که در مدت‌زمان دو ساعت به فروش رفته و اکنون هیچ مرغی در این فروشگاه وجود ندارد.

این کمبود مرغ در حالی است که به گفته مسؤولان جهاد کشاورزی استان گیلان در حال حاضر در برخی از شهرها تقاضا بیشتر از عرضه است درحالی‌که روزانه ۲۵۰ تن‌ مرغ در بین مرغداران توزیع و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان کمبود مرغ در استان بعضاً به دلیل هجوم مردم برای خرید مرغ است زیرا در روز گذشته ۲۴۰ تن مرغ در گیلان توزیع و بعدازظهر پنجشنبه به‌منظور کنترل بازار ۲۰۰‌تن مرغ منجمد هم در شهرستان‌های استان توزیع شد.

بنا به گفته‌های صالح محمدی یکی از دلایل افزایش تقاضای مردم برای خرید مرغ فروش با قیمت قدیم یعنی کیلویی ۳۲ هزار تومان است زیرا با توجه به آزادسازی قیمت‌ها مرغ همانند کشور از هفته آینده با نرخ جدید ارائه‌شده و روز گذشته هم مرغ با همان قیمت در گیلان توزیع شد.

شاهدهای عینی می‌گویند برخی از فروشگاه‌های توزیع مرغ در گیلان، مرغ‌ها را در یخچال خود ذخیره کرده تا از روز شنبه با قیمت جدید فروخته و سودی چندین برابر نصیب خود آن‌هم در این شرایط سخت اقتصادی کنند که رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در این خصوص می‌گوید مردم هرگونه گران‌فروشی و یا احتکار به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا با آن واحد تولیدی برخورد جدی شود.

با توجه به التهاب موجود در بازار از اوایل روز گذشته گشت‌های بازرسی و نظارتی در گیلان به‌طور شبانه‌روزی فعالیت خود را آغاز و به تمام واحدهای تولید و توزیع مرغ و روغن در گیلان سرکشی کردند که نتیجه آن کشف احتکار ۲۰ تن روغن خوراکی در یکی از واحدهای توزیع بوده است.

۲۰ تن احتکار روغن در رشت!

به گفته مدیرکل سازمان صمت استان گیلان در چهارمین روز از مانور سراسری تشدید نظارت و بازرسی در این استان و به همت بازرسان اداره کل ضمن، چند تن روغن خوراکی سرخ‌کردنی احتکار شده، کشف و ضبط شد.

تیمور پورحیدری می‌گوید تعداد پنج هزار و ۵۳۸ بطری روغن سرخ‌کردنی ۸۱۰ گرمی از این شرکت کشف شد که جهت دسترسی عموم مردم در فروشگاه‌های بزرگ و پرتردد در حال توزیع است و همچنین انبار شرکتی دیگر نیز به مقدار ۱۰۴۷۴ کیلوگرم روغن سرخ‌کردنی و ۵۳۸۰ کیلوگرم روغن جامد کشف شد.

به نظر می‌آید التهاب موجود در بازار گیلان به دلیل افزایش تقاضای مردم و سودجویی برخی از افراد بوده و اکنون با افزایش نظارت و بازرسی‌های انجام‌شده، از روز آینده شاهد کاهش التهاب بازار روغن و مرغ در گیلان باشیم.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح هوشمندسازی یارانه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی تب بازار مرغ در گیلان استان گیلان توزیع مرغ روز گذشته توسط دولت توزیع شد تن مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی از دستگیری عاملان توزیع غیرمجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در شهرستان خوی، خبر داد  و در تشریح  این خبر گفت: برابر اخبار دریافتی مبنی بر اینکه تعدادی افراد سود جو و فرصت طلب؛ گندم یارانه‌ای را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران مبارزه با قاچاق ارز و کالا قرار گرفت. 

سردار رحیم جهانبخش افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد صاحب کارخانه با مشارکت تعدادی افراد سود جو یک هزار تن گندم یارانه‌ای به ارزش ۱۲۷ میلیارد ریال را در بازار آزاد به فروش رسانده است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: در این راستا ۲ دستگاه کامیون توقیف و ۶ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سردار جهانبخش ضمن تاکید بر برخورد جدی با مخلان اقتصادی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی نمایند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت هرگونه نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • توزیع رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی با دلار چند نرخی!
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف توزیع غیر مجاز یک هزار تن گندم یارانه‌ای در خوی
  • توزیع ناعادلانه پزشکان متخصص
  • واکنش وزارت جهاد کشاورزی به احتکار کالاهای اساسی | قیمت هیچ کالایی تغییر نکرده است
  • معاملات ۳۰۷ میلیارد ریالی ۲۱ شرکت توزیع در نخستین روز بازگشایی