Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرسپولیس هرروز با یک پرونده جدید مواجه می شود...

طرفداری / این روزها در پرسپولیس اوضاع اصلا خوب نیست. تیم خوب نتیجه نمی‌گیرد، جام حذفی را از دست داده است و هرروز افشاگری جدیدی هم رخ می‌دهد! گل محمدی کلافه است و درویش به دنبال معجزه. از سوی دیگر اما اخباری هست که هواداران پرسپولیس را کلاقه‌تر می‌کند. هر روز برگ جدیدی از کارنامه‌ای سیاه  ورق می‌خورد که باعث و بانی آن کسی نیست جز محمدحسن انصاری فرد، مدیرعامل اسبق سرخ‌ها.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارنامه به حدی تیره و تار شده است که هواداران پرسپولیس روزهای خوبشان با انصاری فرد را از یاد برده‌اند و هر روز باید منتظر بحران تازه‌ای برای تیمشان باشند. حالا محکومیت پرسپولیس در پرونده استوکس هم برگ دیگری به افتضاحات دوران مدیریت او اضافه کرد.  البته که شاید خیلی بی ربط نباشد که بسیاری از رسانه‌ها از او با نام اسکندر مقدونی پرسپولیس نام برده‌اند!

پایان روزهای خوب

اگر چه در پاییز سال 84 انتخاب انصاری فرد به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس، طی یک دوره‌ی ۱۸ ماهه تغییرات عمده‌ای در روند این باشگاه ایجاد کرد اما این روزها همه چیز فرق دارد و در بین مدیران پرسپولیس، آنکه بیش از همه ضربه مهلکی به این باشگاه زد کسی نیست جز محمد حسن انصاری‌فرد.

فقط در شش ماه اخیر بیش از ۶۵ میلیارد تومان بدهی بجا مانده از دوران مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد گریبان پرسپولیس را گرفته است. انصاری فرد در بازه زمانی ۵ شهریور ۱۳۹۸ تا ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس در این باشگاه حضور داشت.

کالدرون و دستیاران

گابریل کالدرون، مربی اسبق پرسپولیس بعد از جدایی برانکو ایوانکوویچ در دوران مدیریتی ایرج عرب با مبلغ ۸۵۰ هزار یورو برای یک فصل هدایت سرخ‌پوشان را برعهده گرفت. اما ماجرای این همکاری برای دوطرف اصلا خوب پیش نرفت. انصاری فرد گفت که کالدرون مقصر این اتفاقات است، هواداران پرسپولیس به صفحه مجازی او حمله کردند،کالدرون نیز شرایط همکاری را فراهم ندید و با فسخ یکطرفه قرارداد خود موفق شد در فیفا ۵۸۰ هزار یورو از سرخ‌پوشان بگیرد که البته این پایان این موضوع نبود؛ چراکه این مبلغ با معوقات دستیاران کالدرون؛ خواکین آلبرتو و اینیگو والنسیا، هزینه دادرسی در دادگاه عالی ورزش و سود سالیانه به ۸۰۰ هزار دلار رسید و عدم پرداخت این مبلغ در زمان مقرر باعث بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی سرخ‌پوشان شد. البته کالدرون افشا کرد که من به 100 هزار دلار راضی بودم اما از دورن باشگاه نمی‌خواستند مشکل حل شود!

حضور گل محمدی و بدهی پدیده

پس از جدایی کالدرون از پرسپولیس، انصاری فرد تصمیم گرفت تا یحیی گل‌محمدی سرمربی پدیده را به این باشگاه بیاورد . البته او نتوانست به‌دلیل عدم تمایل مدیریت باشگاه پدیده و قرارداد این مربی با نماینده استان خراسان رضوی به‌راحتی به جمع سرخ‌پوشان بپیوندد اما سرانجام کادر مدیریتی پدیده مشهد با ۶ میلیاردتومان با جدایی یحیی گل‌محمدی موافقت کردند. انصاری‌فرد یک‌چهارم این مبلغ را پرداخت کرد تا بقیه مبلغ طی ۳ ماه بعد پرداخت شود. او در قرارداد آپشن دیرکرد را نیز اعمال کرد و مقرر شد به ازای هر روز دیرکرد ۱۰ میلیون تومان جریمه به باشگاه مشهدی پرداخت کنند. جدایی انصاری‌فرد و بی‌توجهی مدیران‌عامل بعدی باعث شد طبق اعلام کمیته استیناف در آذر ماه سال گذشته، سرخ‌پوشان تهرانی به پرداخت هفت میلیارد و ۸۷۰ میلیون محکوم شوند.

فاجعه‌ای به نام استوکس

زمانی که انصاری فرد روی انتن برنامه زنده اعلام کرد استوکس به پرسپولیس پیوست و علی ضیا این خبر را با خوشحالی اعلام کرد؛ یقینا هرگز منتظر چنین بحرانی نبود. او با افتخار اعلام کرد که بهترین خرید خارجی پرسپولیس را انجام داده است! استوکس با سابقه بی‌انضباطی مکرر در تمام تیم‌هایی که در آن فعالیت کرده بود،او با عقد قراردادی ۶ ماهه به مبلغ ۲۷۰ هزار دلار به پرسپولیس آمد و فقط و فقط 63 دقیقه بازی کرد و 60 درصد مبلغ قراردادش را نقد گرفت! استوکس بعد از دیدار با الشارجه امارات در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ دیگر به ایران برنگشت و حتی با تصمیمی عجیب از سوی کادر مدیریتی پرسپولیس برای این بازیکن ITC صادر شد تا بدون هیچ دغدغه و مشکلی به لیوینگستون اسکاتلند بپیوندد و حالا پرسپولیس را به پرداخت مبلغ 86 هزار دلار محکوم کند!

از اوساگونا تا رادو

انصاری فرد در پنجره نقل وانتقالاتی زمستانی مهاجمی به نام کریستین اوساگونا را جذب کرد. مهاجم اهل نیجریه که هیچ‌وقت گل‌های زده‌اش در یک فصل فوتبالی بیش از ۶ گل نبوده است با مبلغ 300 هزار دلار به جمع سرخ‌پوشان پیوست و بعد از جدایی‌اش با شکایت از پرسپولیس آن‌ها را محکوم به پرداخت مبلغ حدود 100 هزار دلار کرد! از سوی دیگر قرارداد سه ساله با رادوشویچ هم یکی دیگر از شاهکارهای مدیریتی انصاری‌فرد بود. در شرایطی که این گلر کروات تا پایان لیگ نوزدهم با پرسپولیس قرارداد داشت، ناگهان در میانه فصل قرارداد سه‌ساله‌ای با او امضا شد که افزایش میلغ چشمگیری هم داشت و حالا این قرارداد دامن پرسپولیس را گرفته است. رادو اخیرا از پرسپولیس شکایت کرده و حکم ۸۶۶ هزار دلاری علیه ابن باشگاه گرفته است.

از کت شلوار تا شرکت کارگزار

اقدامات او اما تنها به خرید بازیکن مربوط نبود، در روزهایی که پرسپولیس به شدت دچار مشکل مالی بود و حتی توان پرداخت قبوض خدمات باشگاه را نداشت، انصاری‌فرد از فروشگاه با برندهای معتبر، اقدام به خرید کت‌وشلوار و البسه شخصی کرد و در نهایت با دستور به ذی‌حساب، هزینه این خرید از حساب باشگاه پرداخت شد! انصاری‌فرد ۲ دست کت و شلوار، جوراب و یک عدد ژاکت خرید که مجموع فاکتور آن، ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار تومان شد. البته در این فاکتور تخفیف یک میلیون و ۸۳۹ و ۲۰۰ تومانی هم لحاظ شد!! متمم جنجالی قرارداد علیرضا بیرانوند و قرارداد پنج‌ساله او با کارگزار باشگاه یعنی شرکت آتیه داده‌پرداز هم دارای ابهامات فراوانی بود و دردسرهای زیادی برای مدیران بعدی ایجاد کرد.

آقای انصاری فرد؛ دقیقا کجایی؟

این که چرا هیچ مرجعی به این داستان ورود نمی‌کند و یک بار برای همیشه گفته نمی‌شود کدام مسئول مرجع رسیدگی به تخلفات مدیریتی و مالی مدیران سرخابی‌ها هستند به کنار، اینکه وزارت ورزش از گذشته تا کنون در چنین مواقعی منفعل  است و شفاف سازی مالی مدیران را جدی نمی‌گیرند هم به کنار، اما چرا هیچکس از محمدحسن انصاری فرد خبر ندارد؟ چرا او در این روزها که باید پاسخگو باشد، سر در لاک دفاعی کرده است؟ مردم منتظر پاسخگویی شما هستند جناب آقای انصاری فرد.

اخبار داغ 

رکنا برگشت خداحافظی علیرضا بیرانوند با هواداران بوآویستا سخنگوی AFC: انتخاب تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا به عهده فدراسیون هاست نزدیک شدن گروه سیتی، به تصاحب باشگاه پالرمو وینیسیوس: از آنچلوتی خواستم تعویضم نکند چون می خواستم هت‌تریک کنم؛ بنزما باید برنده توپ طلا شود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: انصاری فرد سرخ پوشان هزار دلار گل محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد!

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی‌که صبح روز گذشته معامله موردنظر برای انتقال ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس و استقلال به خریداران آن‌ها انجام شد، قرار بود که روز سه‌شنبه مبلغ ده درصد از ارزش نقدی این دو باشگاه به حساب دولت واریز شود تا قرارداد واگذاری رسما به امضا برسد.

حالا معاون سازمان خصوصی سازی اعلام کرده که خریدار پرسپولیس این مبلغ را واگذار کرده و قرار است کنسرسیوم پتروشیمی نیز فردا همین رقم را برای باشگاه استقلال واریز کند تا همه چیز نهایی شود.

نکته مهم اینکه پرسپولیس با رقمی در حدود ۳۲۰۰ میلیارد تومان واگذار شده و عدد واریزی هم طبیعتا ۳۲۰ میلیارد تومان به‌صورت نقدی بوده و ۲۹۰۰ میلیارد باقی‌مانده هم در ۱۲ قسط شش ساله واریز خواهد شد.

باشگاه پرسپولیس از این پس در اختیار کنسرسیوم بانکی متشکل از بانک شهر، ملت، تجارت، رفاه، صادرات و اقتصادنوین خواهد بود.

منبع: ورزش سه

دیگر خبرها

  • خبر بد برای درویش؛ توافق بازیکنان پرسپولیس در مکانی غیرمنتظره!
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • توافق خطرناک چند بازیکن پرسپولیس در رختکن!
  • خبر بد برای درویش؛ اتحاد در رختکن بر سر تمدید قراردادها
  • اتحاد پرسپولیسی‌ها به ضرر درویش!
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • خریدار جدید پرسپولیس دست به جیب شد!
  • خطر بزرگ در انتظار پرسپولیس
  • یک پرسپولیسی دیگر در آستانه محرومیت از بازی با گربه سیاه
  • سرخپوش سابق پرسپولیس را محکوم کرد