Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در واکنش به ماجرای معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که هنگام بازگشت ازتهران در فرودگاه فرانکفورت مورد بازداشت موقت قرار گرفت، گفت که امیدوار است مشابه این اتفاق دوباره تکرار نشود.

میخائیل اولیانوف که ریاست هیات روسیه در مذاکرات وین را برعهده دارد در توئیتی نوشت:اگربا مقامات سطح بالای اتحادیه اروپا با پاسپورت دیپلماتیک چنین رفتار می شود، مردم عادی چه انتظاری باید داشته باشند؟

وی افزود: بیایید امیدوار باشیم که این یک سوء تفاهم بود که دیگر تکرار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اروپا به همراه دو نفر از همکارانش، صبح جمعه به هنگام بازگشت از سفر تهران در فرودگاه فرانکفورت توسط پلیس آلمان به طور موقت در حالتی شبیه به بازداشت، نگه داشته شدند.  مورا و همکارانش از فرانکفورت قصد عزیمت به بروکسل، مقر اتحادیه اروپا را داشتند.

پلیس یا مقامات آلمان هنوز هیچ توضیحی درباره این اتفاق نداده‌اند.  مورا نیز امروز صبح در توییتی نوشت که هیچ توضیح روشنی به او درباره این ماجرا نداده‌اند.

او همچنین نوشت که این اقدام نقض کنوانسیون وین مبنی بر مصونیت دیپلمات‌ها هست. چرا که او یک مقام اتحادیه اروپا و در چارچوب یک ماموریت رسمی در حال سفر بوده است. مضاف بر اینکه او گذرنامه دیپلماتیک از اسپانیا دارد.

این مقام اتحادیه اروپا سه شنبه شب راهی تهران شد و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چندین ساعت با علی باقری، مذاکره کننده ارشد کشورمان گفتگو کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اتحادیه اروپا میخائیل اولیانوف مذاکرات وین انریکه مورا افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است. اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898544

دیگر خبرها

  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • اقدام قانونی علیه طرح گازی آلمان در دستورکار کمیسیون اروپا
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود