Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رحیم سعید زاده» وزیر آموزش و پرورش تاجیکستان و «تاسیهیرو آئیکی» سفیر جدید ژاپن در این کشور دیدار و گفت‌وگو کردند.

در جریان این ملاقات وزیر آموزش و پرورش تاجیکستان به سفیر ژاپن در این کشور پیشنهاد داد تا موافقتنامه ای در مورد همکاری بین وزارتخانه مربوطه دو کشور تدوین و امضا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طی این دیدار پیشنهادی در مورد افزایش شهریه وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علوم و فناوری ژاپن و بررسی راه های تسهیل شرایط برای دانشجویان تاجیک ارائه شد.

در بخش دیگری این ملاقات مسائل مربوط به جذب کمک های بلاعوض ژاپن به حوزه آموزش و علوم تاجیکستان و ارائه کمک های فنی به وزارت آموزش پرورش با هدف کاهش تاثیر پاندمی جهانی، مطرح شدند.

در حال حاضر در 3 دانشگاه تاجیکستان از جمله دانشگاه دولتی زبان ها، آموزگاری و اسلاو زبان ژاپنی تدریس می‌شود و سالانه در این کشور آزمون زبان ژاپنی برگزار می شود.

ژاپن در ساخت و ساز مدارس در تاجیکستان سهم قابل توجهی می گذارد، از جمله در سال 2019 میلادی با ابتکار سفارت این کشور در دوشنبه و سرمایه گذاری ژاپن 3 مدرسه در تاجیکستان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

همچنین طی این دیدار تاکید شد که وزارت آموزش و پرورش تاجیکستان با نمایندگی آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) در این کشور در زمینه آموزش همکاری نزدیک دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان ژاپن روابط دوجانبه آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال تاجیکستان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موفق شد با کسب تساوی برابر ژاپن ۴ امتیازی شود و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و در این مرحله باید به مصاف افغانستان برود.

وحیدوف سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان در خصوص عملکرد تیمش گفت: در بازی با ژاپن موفق شدیم به تساوی برسیم و در رده اول گروه قرار بگیریم. ژاپن برای اولین بار از مرحله گروهی بالا نیامد.

او در خصوص دیدار با افغانستان در مرحله یک چهارم نهایی گفت: باعث خرسندی است که هم ایران، هم افغانستان و هم تاجیکستان به عنوان ۳ کشور همزبان صعود کردیم. با با تیم افغانستان قبلاً بازی کرده ایم و شناخت خوبی از این تیم داریم.

کد خبر 6085854

دیگر خبرها

  • سرمربی تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • حذف ژاپن و کره جنوبی؛ شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد / سامورایی‌ها جام‌جهانی را از دست دادند
  • جام ملت های فوتسال آسیا/ ژاپن حذف شد
  • حذف ژاپن و کره جنوبی/شگفتی سازی تاجیکستان و قرقیزستان
  • شوک به آسیا؛ ژاپن از جام ملت‌ها حذف شد!
  • تیم ملی فوتسال ژاپن حذف شد
  • ژاپن از جام ملت ها حذف شد
  • وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • مخبردزفولی: گفتمان‌سازی در حوزه‌های علوم پایه و مهندسی باید از سنین پایین در مدارس باشد