Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار زهرایی با بیان اینکه اقتصاد در انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی و نظریه ولی فقیه است، گفت: باید مدل رفتاری اقتصاد مثل مدل رفتاری در سیاست باشد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور پیش از ظهر امروز در سخرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیرجند، اظهار کرد: خراسان جنوبی علیرغم خسکسالی ها، مشکلات کشاورزی، کاهش آبدهی قنوات، دوری از مرکز، مشکلات عدم توازن و تعادل در حمل و نقل پروازی، ریلی، راه آهن، جاده ای و مشکلات معیشتی اما افتخار این را دارد که همیشه در شاخص های مناسبت های ملی، سیاسی و کمک به هم نوع در سیل و زلزله و کمک به مسلمانان بلاد اسلامی گرفتار در ظلم و استکبار جزو استانهای اول و دوم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بالاتر بودن شاخص ها نشان از ارادت مردم که به صورت قوی پرورش یافته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: مردم خراسان جنوبی مردمی مقاوم، بصیر و انقلابی هستند.

سردار زهرایی به سالروز تشکیل بسیج سازندگی در تاریخ ۱۷ اردیبهشت سال ۷۹ اشاره کرد و عنوان کرد: به دستور رهبر معظم انقلاب جهاد سازندگی با خدمات شایان در وزارت کشاورزی ادغام شد و روحیه اداری را به روحیه انقلابی و الهی تبدیل کرد.

وی اظهار کرد: سازمانی به نام بسیج سازندگی تشکیل شد تا سازماندهی و ساماندهی برای حل مشکلات و مسائل مربوط به محرومیت زدایی باشد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: ماموریت های بسیج سازندگی در حوزه آب شرب، آب کشاورزی، احداث استخر ذخیره آب، بهداشت و درمان، سرویس های بهداشتی، مشاوره و … است.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت ۲۱ سال از عمر بسیج سازندگی امروز ۴۲ هزار گروه جهادی فعال در کشور در اقشار مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی، فنی تخصصی، جامعه پزشکی، مهندسین عمران، صنعت، کارگری، هنرمندان، ورزشکاران و … فعالیت دارند.

وی از تشکیل گروه های جهادی اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: همزمان با هفته بسیج سازندگی رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در سراسر کشور و خراسان جنوبی فعالیت دارند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: در رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی ۱۴ هزار گروه جهادی با ۱۵۳ هزار جهادگر به صورت هدفمند با پهنه، عرصه، جفرافیا، مسئله وزمان مشخص مشغول به کار خدمت رسانی به منت به مردم هستند.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی نیز همزمان و به صورت نمادین روز گذشته ۱۲۰۰ جهادگر فعالیت خود را برای خدمت رسانی در استان آغاز کردند و بازهم قلب جهادگران خراسان برای کار خدمت رسانی برای جبهه مبارزه با فقر و محرومیت مانند مدافعان حرم و سلامت میتپد.

وی با بیان اینکه مسئله ای که امروز با آن درگیر هستیم ارز ترجیحی است، بیان کرد: اقتصاد در دنیا دو نظریه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد بازار آزاد دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اقتصاد در انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی و نظریه ولی فقیه است.

باید مدل رفتاری اقتصاد مثل مدل رفتاری در سیاست باشد.

سردار زهرایی اظهار کرد: کشور ما در بحث و مدل نظامی، دکترین نظامی، موشکها، بازدارندگی به جایی رسیده که هیچ کشوری جرات ندارد به ما نگاه چپ کند. در بحث فناوری و دفاعی به جایی رسیده ایم که میتوانیم شروع کننده تهاجم رفتاری دفاعی باشیم.

وی تصریح کرد: مدل رفتاری ما در نظام مقدس نهادینه شد جوانان و رزمندگان در جنگ به پیروزی رسیده و در حال حاضر در حوزه های مختلف در کشور به خودکفایی، صادرات و شروع کننده رسیده ایم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: در بحث اقتصاد نظریه اقتصاد مقاومتی به دلایل مختلف اجرایی نشد است؛ مسئولان ما یا توان یا باور به اقتصاد مقاومتی نداشتند و مغزها در اقتصاد منجمد و فریز شده بود.

سردار زهرایی گفت: امروز رئیس دولت سیزدهم دولت انقلابی و مردم نواز در بحث اقتصاد پای کار آمده و گفته حاضرم از آبروی خود بگذرم تا انقلاب اقتصادی را انجام دهد.

وی افزود: باید ریل اقتصاد کشور مطابق مدل اقتصاد ولی فقیه انقلاب اسلامی باشد. کار اقتصادی کار بزرگی است و باید همه کمک کنند تا به نتیجه برسد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بیان کرد: باید به مردم کمک کرد با سعه صدر، دانش و آگاهی با دولت برای مسئله اقتصاد همراهی کنند.

سردار زهرایی خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت کردند که از مردم زمان پیامبر (ص) بهتر هستند.

وی به شعار “ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند” اشاره کرد و گفت: باید در بحث اقتصاد نیز خود را نشان داده و مسئولان امر را در این خصوص تنها نگذاریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خطاب به مسئولان دستگاه های اجرایی، اظهار کرد: مسئولان باید ظرافت های کار را به طور عمیق در بدنه کار خود داشته باشند.

سردار زهرایی بیان کرد: ارز ترجیحی سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان از جیب مردم را به سمت قاچاقچیان، دلالان و مافیاها سوق میداد.

وی ادامه داد: اگر مدل حذف ارز ترجیحی درست اجرا شود دست دلالان، مافیا و قاچاقچیان حذف خواهد شد؛ در کوتاه مدت شاید به مردم فشار وارد شود اما در بلند مدت نتایج خوبی دارد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: دولتمردان باید زرنگ و کیّس باشند. تمام جوانب کار را با ظرافت تمام در نظر گرفته و ان شاءالله با کمک مردم از این پیچ تاریخی که جنگ تمام عیار اقتصادی است عبور کنیم.

سردار زهرایی گفت: ان شاءالله در کشور به جایی برسیم که صادر کننده محوری محصولات کشاورزی، استراتژیک و… به غیر از نفت به بلاد اسلامی باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اقتصاد مقاومتی خراسان جنوبی سردار زهرایی مدل رفتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، سید علی روحانی در همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دانشگاه قم اظهار داشت: ایجاد توازن و تعادل میان مصرف کنندگان و تولیدکنندگان یک ضرورت است، از این طریق هم انگیزه تولیدکننده برای فعالیت بیشتر حفظ می‌شود و هم مصرف کننده می‌تواند محصول مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تر تهیه کند.

وی افزود: از سیاست‌های مهم دولت در حوزه اقتصاد، نگاه بین بخشی و ایجاد ثبات در برنامه‌ها برای هرچه بهتر شرایط و حمایت از تولید است.

معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در همین راستا از تغییر مکرر سیاست‌ها جلوگیری کرده و با کاهش دستورالعمل‌ها به دنبال ایجاد آرامش هرچه بیشتر در فضای فعالیت‌های اقتصادی هستیم، همچنین در این دولت موضوع تسهیل مجوزهای کسب‌وکار با جدیت پیگیری و برای محدود کردن فعالیت‌های غیرمولد تلاش جدی شد.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت نرخ ارز در کشور، ادامه داد: کوتاه کردن فرآیند تامین و تخصیص ارز، موضوع مهم دیگری است که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود دنبال می‌کنیم و تلاش خواهیم کرد تامین مالی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی با همکاری بانک‌ها به خوبی انجام شود.

روحانی تاکید کرد: در موضوع رشد اقتصادی و مبارزه با بیکاری وضعیت بهتری از قبل داریم و تلاش می‌کنیم با افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسیر تحقق شعار سال گام برداریم، البته در این راستا نیازمند مولفه‌های دیگری همچون تامین انرژی مورد نیاز فعالیت‌های تولیدی نیز هستیم.

به گزارش تسنیم، همایش ملی «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» در دو نوبت صبح و عصر توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با حضور اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی و برخی مقامات کشوری در دانشگاه قم درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • اسرائیل یک رژیم جعلی و منفور است
  • معاون وزیر اقتصاد: به دنبال آرامش در فضای اقتصادی هستیم
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند
  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • طرح جامع اقتصاد به توان مردم رونمایی می‌شود
  • مردمی‌کردن اقتصاد با شعار و حرف به نتیجه نمی‌رسد
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است