Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امشب (جمعه) پس از حضور انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتگوهای وین در توئیتی نوشت:  ‏⁧‫مذاکرات وین به مرحله‌ای رسیده که گره‌ آن تنها با پایبندی طرف خاطی به راهکارهای منطقی و اصولى ⁧‫ایران‬⁩ باز میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

⁧‫

وی افزود: آمریکا‬⁩ با بدعهدی و اروپا با بی‌عملی، فرصت بهره‌مندی از حسن‌نیت اثبات شده ایران را به نابودی کشاندند. اگر اراده‌ای برای بازگشت دارند، ما آماده‌ایم و توافق در دسترس است.

به گزارش فارس، «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوها در وین بعد از توافق اخیر بورل و امیرعبداللهیان برای دومین بار در سال جاری به تهران آمد. خطیب‌زاده قبل از این سفر، کارویژه‌ مورا را انتقال پیام خواند و افزود: باید منتظر بود که با چه موضوعاتی در تهران خواهد بود.

مورا چهارشنبه و پنجشنبه با علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران به گفتگو نشست. 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز امروز (جمعه) از تداوم مذاکرات رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک خبر داد و در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به جلسه سران گروه ۷، سفر «انریکه مورا» به تهران را مثبت خواند و افزود: مذاکرات با ایران بزودی از سر گرفته می‌شود.

وی در این‌باره توضیح داد: «مذاکرات هسته‌ای با ایران تعلیق شده بود، اما سفر هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا به ایران اجازه از سرگیری مذاکرات را داد». این مقام ارشد اروپایی با ابراز امیدواری نسبت به در دسترس بودن حصول توافق بین ایران و طرف‌های مقابل در وین، اظهار داشت: «چشم‌انداز رسیدن به یک توافق نهایی وجود دارد».

مورا هفتم فروردین ماه نیز به تهران سفر و ضمن دیدار با باقری با امیرعبداللهیان هم ملاقات کرد.

پیش از این نیز حسین امیرعبداللهیان در توئیتی سفر مورا به تهران را فرصت مجددی برای تمرکز بر ابتکارات به منظور حل موضوعات باقیمانده مذاکرات وین خواند و گفت: توافق خوب و قابل اتکا در دسترس است، اگر آمریکا تصمیم سیاسی گرفته و به تعهداتش پایبند باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایبندی حماس به مواضع اصلی در مورد آتش‌بس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسرائیل به هیچ یک از خواسته‌های اساسی مردم و مقاومت که خواستار آتش‌بس همه جانبه، عقب‌نشینی از نوار غزه، بازگشت آوارگان و تبادل اسیران است، پاسخ نداد.»

این جنبش بنیامین نتانیاهو و رژیم افراطی او را به طور کامل مسئول مانع تراشی در تمامی تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس می‌داند.

پس از 171 روز جنگ در غزه شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن خواستار آتش‌بس فوری در ماه مبارک رمضان شد.

حماس نیز در بیانیه‌ای از درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس فوری استقبال و بر لزوم دستیابی به آتش‌بس دائمی که منجر به خروج تمامی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه شود، تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • مهاجری: با بازیکن خاطی شدیدا برخورد می‌کنم!
  • ماکرون پیمان مرکوسور را رد کرد
  • اروپا قواعد گمرکی علیه اوکراین را تشدید می‌کند
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • توافق وزرای اروپایی برای کاهش خشم کشاورزان
  • حماس: امکان توافق آتش‌بس با اشغالگران وجود ندارد
  • مذاکرات مثبت منچستریونایتد با یوفا برای دریافت مجوز حضور در اروپا
  • واکنش دوحه به خروج هیأت اسرائیلی از مذاکرات آتش‌بس غزه
  • آغاز رایزنی امیرعبداللهیان و هنیه
  • پایبندی حماس به مواضع اصلی در مورد آتش‌بس