Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد وسام المرتضی، وزیر فرهنگ لبنان با هیأت همراه عصر چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ از پل طبیعت، بوستان اکو، آسمان نمای گنبد مینا در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد دیدن کرد.

این بازدید با همراهی سید محمد حسین حجازی مدیرعامل منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و تنی چند از مدیران وزارت فرهنگ و  ارشاد جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیدار وزیر فرهنگ لبنان از بوستان آب و آتش آغاز شد و در ادامه پل طبیعت به عنوان سازه مدرن و زیبای شهر تهران مورد بازدید قرار گرفت .

در ادامه محمد وسام المرتضی از بوستان اکو دیدار کرد و با تاریخچه و هدف از تاسیس این بوستان آشنا شد.

 آسمان نمای گنبد مینا و تماشای فیلم هایی در خصوص کهکشان و اجرام آسمانی از دیگر برنامه های وزیر فرهنگ لبنان در بازدید از این مکان علمی_تفریحی بود.

محمد وسام المرتضی وزیر فرهنگ جمهوری لبنان پس از بازدید از منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در نشست مشترک با سید محمد حسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد شرکت کرد و گفت:

هر دو کشور ایران و لبنان مشترکات فرهنگی و اجتماعی زیادی دارند. در حال حاضر لبنان در مرحله انتقالی و برگزاری انتخابات است و اخیرا با بحران محاصره اقتصادی روبرو بوده ایم و خوشحالیم که همراه دوستان ایرانی این بحران ها را شکست دادیم و پشت سر گذاشتیم و برای بهبود وضعیت اقتصادیمان در حال تلاش هستیم. 

وزیر فرهنگ لبنان تصریح کرد: خیلی مایل هستیم از تجربه های دوستانمان بخصوص ایران در مسائل فرهنگی و گردشگری استفاده کنیم.

محمد وسام المرتضی به  اهتمام ویژه دولت لبنان برای توجه ویژه به امور مردم و خدمت به آنها اشاره کرد و آن را هدف مشترک هر دو دولت ایران و لبنان بر شمرد.

در ابتدای این نشست سید محمد حسین حجازی مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد ضمن خوش آمد گویی به وزیر فرهنگ لبنان و هیات همراه در خصوص موقعیت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و همچنین ظرفیت های فرهنگی و گردشگری آن توضیحاتی ارائه کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد وزیر فرهنگ لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ گفت: ما از سال‌های گذشته در پاکستان در کنار رایزنی فرهنگی بیش از ۶ خانه فرهنگ داریم و در مذاکرات با مقامات محلی پاکستان به این جمع‌بندی رسیدیم که همه خانه‌های فرهنگی را فعال کنیم.

وی ادامه داد: در دیدار با مقامات محلی ایالت پنجاب هم رئیس‌جمهور تاکید کردند که با توجه به جایگاه اقبال و شعر فارسی به آموزش زبان فارسی همت بیشتری گماریم.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: در این فضای جدید ما ضمن تقویت خانه‌های فرهنگ و تعاملات فرهنگی مشترک مثل ساخت فیلم سینمایی که طرح فیلم اقبال لاهوری نهایی شده است و به زودی رئیس سازمان سینمایی با همتای پاکستانی خود کار اجرائی را آغاز می‌کنند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگ گفت: موضوع آموزش زبان فارسی و حضور اساتید زبان فارسی ایرانی در پاکستان و همچنین حضور بیشتر دانشجویان ایرانی در فضا‌های دانشگاهی و فرهنگی را نیز پیگیری می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته توجه لازم را به این فضای بسیار مثبت و فراهم به لحاظ افکار عمومی و همراهی که مردم با انقلاب اسلامی دارند و دلدادگی که به رهبر انقلاب دارند نداشته‌ایم و باید بیشترین استفاده را از این فرصت برای تعمیق ارتباط فرهنگی با پاکستان داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر ابراهیم رئیسی موفقیت‌آمیز بود/مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • پاکستان: سفر آیت‌الله رئیسی موفقیت‌آمیز بود/ مخالفت‌های خارجی اهمیتی ندارد
  • وزیر فرهنگ: ۶ خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول