Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست کارگروه ویژه بررسی وضعیت نانوایان مشهد، عصر امروز با حضور محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان مرتبط با حوزه آرد و نان، به میزبانی اتاق جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، فرماندار مشهد در این نشست، وضعیت موجودی انبار‌های گندم و آرد استان را در شرایط مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: صف‌های طولانی در برخی نانوایی‌ها نشان‌دهنده این است که بخشی از همشهریان، افزایش قیمت آرد را به‌مثابه افزایش قریب‌الوقوع قیمت نان تلقی کرده‌اند درحالی‌که طبق اعلامیه‌های قبل، هرگز قیمت نان تغییر نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سهمیه آرد موردنیاز نانوایی‌ها وجود ندارد، از اجرای فاز جدید طرح برکت با هدف تأمین کامل مایحتاج مردم خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید خود را مکلف به تأمین نیاز مردم بدانند و هدف از اجرای طرح برکت ۲ نیز این است که زمان انتظار همشهریان در صفوف تهیه نان کاهش پیدا کند لذا طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، ۳۰۰ نانوایی منتخب از ساعت ۶ صبح فردا شنبه ۲۴ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ شب به‌صورت یکسره و بدون تعطیلی، پخت و توزیع نان را در دستورکار خواهند داشت. ضمن اینکه جانمایی تعیین این ۳۰۰ نانوایی هم به‌گونه‌ای است که هر شهروند مشهدی بتواند حداکثر با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از درب منزل خود به این نانوایی‌های ویژه دسترسی داشته باشد و در نتیجه شاهد پراکندگی مطلوب این واحد‌ها نیز خواهیم بود.

تعمیرات نانوایی‌ها ممنوع

فرماندار مشهد با بیان اینکه طرح ویژه بازرسی و نظارت بر نانوایی‌ها از صبح روز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی، بسیج اصناف با جهاد کشاورزی وارد تعامل و ارتباط می‌شود و شبکه نظارتی بسیج به‌صورت محله محور بر ۲۳۱۹ نانوایی سطح شهر و ۹۰ نانوایی پیرامونی حرم رضوی به‌صورت نامحسوس نظارت خواهند داشت و از مرکز تا مناطق حاشیه شهر، واحد‌های متخلف را به سامانه بازرسی طرح برکت جهاد کشاورزی معرفی خواهند کرد تا برخورد‌های قانونی از این طریق صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: از امروز با همه نانوایی‌هایی که خارج از برنامه تعطیل رسمی، واحد خود را تعطیل کنند، به‌طور جدی برخورد خواهد شد. تعمیرات نانوایی‌ها در بازه زمانی یک ماه آینده ممنوع است و هیچ واحد تولیدی حق ندارد در روزی به‌جز روز تعطیل مجاز خود، واحد خود را تعطیل کند. از سوی دیگر، صنف نیز متعهد و مکلف است تا نیروی انسانی کافی در همه نانوایی‌ها را تأمین کند تا دیگر نانوایی‌ها به بهانه نیروی کار محدود و کار فرسایشی، واحد خود را خارج از برنامه تعطیل نکنند.

داوری گفت: طبق تفاهم با سپاه امام رضا (ع)، ۱۰۰ نیروی ناظر از طرف سپاه به فرمانداری معرفی می‌شوند تا به‌صورت شبانه‌روزی و در قالب کارگروه‌های بازرسی، بر روند توزیع آرد و اعطای سهمیه به همه نانوایی‌ها نظارت داشته باشند. بازرسی‌ها کامل و مؤثر خواهد بود؛ به این معنا که سرکشی بر نانوایی‌ها محدود به ثبت تخلف و تهیه گزارش نیست و از قطع سهمیه گرفته تا پلمپ کامل، در انتظار واحد‌های متخلف خواهد بود.

آرد به مقدار کافی وجود دارد

حمیدرضا نوری، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان در ادامه، از فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای طرح برکت ۲ در مشهدمقدس خبر داد و تصریح کرد: یک بخش مهم در حوزه تأمین نیاز بازار مربوط به افزایش مطالبات مردمی و آن دسته از همشهریانی است که فراتر از حد موردنیاز خود، به دنبال تهیه و خرید نان هستند. این موج نگرانی کاذب، به این خاطر است که برخی شهروندان، افزایش نرخ آرد را به معنی افزایش قطعی و حتمی قیمت نان می‌دانند درحالی طبق اعلام مسئولان، قیمت نان تحت هیچ شرایطی تغییر پیدا نمی‌کند.

وی ابراز کرد: اداره کل غله متعهد است تا پس از تعیین لیست ۳۰۰ نانوایی منتخب سطح شهر، سهمیه آرد مازاد این نانوایی‌ها را تأمین کند؛ این واحد‌ها همان نانوایی‌هایی هستند که از قبل، آمادگی خود را برای افزایش ساعت و میزان پخت خود اعلام کرده بودند و لذا افزایش پخت نان در این واحدها، کاملاً طبق خواسته خود آنان بوده است. هم‌چنین این آمادگی وجود دارد تا علاوه بر سهمیه متوسط روزانه ۲۰ کیسه برای هر نانوایی، سهمیه موردنیاز به هر میزان که نیاز باشد، تهیه و در اختیار واحد‌های نانوایی قرار بگیرد.

همشهریان توجه کنند که اسامی و آدرس نانوایی‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نانوایی عرضه نان نانوایی ها قیمت نان طرح برکت واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۳۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته و ۳ مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر از کشته شدن یک نفر و مصدوم شدن سه تن در پی انفجار یک منزل مسکونی بر اثر نشت گاز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مسعود خواست خدایی، اظهار داشت: ظهر امروز حادثه انفجار یک ساختمان چهار واحدی در کوی کارمندان رخ داد. 

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر با بیان اینکه این حادثه بر اثر نشت گاز رخ داد، افزود: در این حادثه چهار مصدوم از زیر آوار خارج و به بیمارستان منتقل شدند که متاسفانه یک نفر از از این مصدومان بر اثر شدت صدمات وارده فوت کرده است.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقامت گردشگران در مهاباد ۲۷ درصد افزایش یافت
  • افزایش 27 درصدی سفرهای نوروزی به مهاباد
  • نبود مشکل در تأمین آرد خبازی‌های خراسان جنوبی
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی
  • محدودیتی برای تأمین آرد در خراسان جنوبی نداریم
  • ۴۰۰ نانوایی مشهد در شب میلاد کریم اهل‌بیت(ع) نان رایگان دادند
  • نان صلواتی در نانوایی‌های مشهد توزیع می شود
  • پخت و توزیع نان صلواتی در ۴۰۰ نانوایی مشهد
  • یک کشته و ۳ مصدوم در انفجار منزل مسکونی در خرمشهر
  • بازرسی از ۱۴ واحد نانوایی در آوج