Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@23:02:33 GMT

تعطیلی مدارس ابتدایی یزد به دلیل گرد و غبار

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۴۱۸۲

تعطیلی مدارس ابتدایی یزد به دلیل گرد و غبار

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سومین جلسه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱ با عنایت به پیش بینی احتمال وقوع طوفان و ایجاد پدیده گرد و غبار توسط اداره کل هواشناسی استان یزد و به استناد آیین نامه اجرایی تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، سومین کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوا به صورت غیرحضوری با ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و دیگر اعضای مرتبط تشکیل و تصمیمات برای روز شنبه مورخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ به شرح ذیل اتخاذ گردید:

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلیه مقاطع تحصیلی نوبت اول شهرستان های اردکان، میبد و اشکذر به صورت غیر حضوری می باشد.
برای شهرستان یزد صرفا مقطع ابتدایی نوبت اول به صورت غیر حضوری می باشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی خلیفه بن زاید آل نهیان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران یزد گرد و غبار آلودگی هوا تعطیلی مدارس یارانه ارز 4200 تومانی خلیفه بن زاید آل نهیان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید

نیمه شب‌ها در دل تاریکی و سرمای شب شروع به کار می‌کند، اما وقتی کارش تمام می‌شود که خورشید گرمای مطبوعش را به آسمان بخشیده و دیگر از سردی استخوان‌سوز شب خبری نیست؛ پاکبانی شغل مردان قوی است، مردانی که نان حلال را در ازای آراستن شهر به دست می‌آورند.

شهر در خواب عمیقی فرو رفته، اما او بیدار است؛ جارو به دست خیابان‌ها را نوازش می‌کند؛ صدای خش‌خش جارویش در سکوت شب می‌پیچد، اما کوچه‌های شهر این آهنگ را دوست دارد؛ گهگاهی خم می‌شود، زباله‌ای را از روی زمین برمی‌دارد و دوباره با جدیت تمام به کارش ادامه می‌دهد.

پاکبانان افراد زحمت‌کشی هستند که سال‌های عمرشان را در کوچه‌های شهر سپری می‌کنند؛ هم‌قدم و هم‌پای آن ها جارویی با دسته بلند است که آن را با عشق بر زمین می‌سایند تا پاکیزگی را به شهر هدیه کنند.

آن ها همیشه در صحنه هستند، در خط مقدم مبارزه با آلودگی‌ها، زشتی‌ها و پلیدی‌ها، اما چرا دیده نمی‌شوند؟ چرا هر روز از کنارشان عبور می‌کنیم، بی‌آنکه بدانیم در دلشان چه می‌گذرد؟

به‌راستی اگر آنان نبودند فضای شهر را انبوهی از زباله و بوی نامطبوع آن فرامی‌گرفت و به‌طور قطع شهر دیگر محل مناسبی برای زندگی نبود.

زباله‌های شهر تمام‌شدنی نیست و آن ها تن‌ها دل‌خوش به آواز پرندگان و سایه درختان سبز پس از چندین ساعت سرپا ایستادن و نظافت کردن، لحظه‌ای را در آغوش طبیعت می‌آرامند و دوباره با جانی تازه، فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

جمع‌آوری روزانه ۱۲۰ الی ۱۳۰ تن زباله در شهرکرد

مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: ۷۰ درصد زباله در شب و  ۳۰ درصد زباله در ساعات میانی روز با هزینه ۲۷ میلیارد تومان در شهر جمع‌آوری می‌شود.

وی اظهار کرد: حدود ۱۲۰ الی ۱۳۰ تن زباله به صورت روزانه در سطح شهر جمع‌آوری که از این میزان زباله ۷۰ درصد در شب و ۳۰ درصد در روز جمع‌آوری می‌شود.

مومنی با بیان اینکه برای جمع آوری زباله به صورت سالانه در شب و روز ۲۷ میلیارد تومان هزینه صرف می‌شود، افزود: به دلیل عدم رعایت برخی شهروندان در خصوص ساعت تعیین شده برای خارج کردن زباله از خانه، هم اکنون ۳۰ درصد زباله‌های شهر در ساعات میانی روز با هزینه حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جمع‌آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین زباله مربوط به زباله خانگی است، اضافه کرد: این زباله ها توسط دستگاه های کامیون پرس‌دار به صورت شبانه‌روزی به سایت دفن زباله واقع در رحمتیه منتقل شد.

مومنی ادامه داد: هم اکنون ۲۶۰ پاکبان در بخش نظافت و جمع‌آوری زباله با ۳۰ دستگاه ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله در سطح شهر مشغول به کار هستند.

زباله گردی، در تضاد با زیبایی شهری

این روزها دیدن صحنه‌هایی که افرادی سرگرم جست و جو در دل سطل‌های زباله هستند برای همه عادی به نظر می رسد و روزانه می‌توانیم با آن مواجه شویم.

زباله گردی را می‌توان به عنوان آسیب اجتماعی نوین در اثر تولید بیش از حد زباله رو به رشد توصیف کرد به طوری که در ابتدا این پدیده با هدف پیدا کردن اشیای قابل استفاده یا جمع آوری ته مانده غذا برای قشر آسیب پذیری از جامعه صورت می‌گرفت اما امروزه با اجرای طرح‌های بازیافت و تغییر مدیریت شهری به عنوان یک شغل نیز مورد استقبال اشخاص قرار گرفته است که در واقع شغلی کاذب است که برخی از سر ناچاری به آن روی می‌آورند.

متاسفانه به علت بروز مشکلات اقتصادی شاهد افزایش تعداد زباله گردها در شهرها هستیم که به دلایل مختلف حاضر هستند ساعت ها درون زباله ها، مواد قابل بازیافت را جمع کرده و به دلالان به قیمت بسیار اندک بفروشند.

تفکیک زباله از مبدا، ظرفیتی برای توسعه پایدار شهری

دیگر خبرها

  • مدارس ابتدایی کیش چهارشنبه غیرحضوری است
  • با قطع سامانه بیمه سلامت خدمت به بیمه‌شدگان خللی ایجاد نکرده است
  • غیر حضوری بودن مدارس ابتدایی در کیش، ۲۹ فروردین
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • قامت‌هایی که خم می‌شوند؛ دستانی که غبار از چهره شهر می‌زداید
  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • توزیع شیر رایگان در مدارس استان مرکزی
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت کودکستان‌ها برای تکمیل فرآیند محاسبه شهریه
  • تعطیلی مدارس شهرستان جیرفت در روزهای سه شنبه و چهارشنبه
  • کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد