Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا جمعه شب گفت که ۱۰ هزار و ۵۰۰ نظامی بعنوان نیروی جایگزین به اروپا اعزام می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا جمعه شب گفت که ۱۰ هزار و ۵۰۰ نظامی بعنوان نیروی جایگزین به اروپا اعزام می شوند.  

جان کربی سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که این نیرو‌ها در ماه‌های آینده مستقر خواهند شد و موضع نیرو‌های ایالات متحده در اروپا بدون تغییر باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کربی در ادامه افزود: این جابه جایی‌ها دائمی نیستند بلکه برای پاسخ به محیط امنیتی فعلی طراحی شده اند.

به گفته سخنگوی پنتاگون، این نیرو‌ها قرار نیست در اوکراین بجنگند بلکه از دفاع مستحکم متحدان ناتو حمایت خواهند کرد.

آمریکا در ماه‌های فوریه و مارس هزاران نیرو را برای تقویت متحدان خود در اروپا در بحبوحه جنگ در اوکراین مستقر کرد و تغییر مکان داد.

به تازگی نیز پنتاگون قابلیت‌های هوانوردی اضافی را در منطقه اروپا مستقر کرده است که شمار آن‌ها حدود ۲۰۰ نفر است و در مجموع تعداد کل نیرو‌های آمریکا در اروپا را به یکصد هزار نفر می‌رساند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد سومین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامد‌های غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پنتاگون اروپا وزیر دفاع امریکا نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد

سخنگوی نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد یک کشتی جنگی این کشور که قرار بود برای کمک به برپایی یک بندر موقت در نزدیکی غزه به مدیترانه شرقی برود، به دلیل آتش‌سوزی در اتاق موتور از ماموریت خارج شده و به پایگاه خود بازگشته است.

 

این سخنگو گفت کشتی باری «جان بوبو» متعلق به نیروی دریایی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در مسیر مدیترانه شرقی برای تحویل تجهیزات و نیرو‌های موردنیاز در ساخت پایگاه، در اتاق موتور این کشتی آتش‌سوزی ایجاد شده است.

 

به گفته پنتاگون، مشخص نیست که این تاخیر پیش‌آمده ساخت پایگاه انتقال کمک‌ها را چه مقدار به تاخیر می‌اندازد. پیش‌ازاین پنتاگون اعلام کرده بود که ساخت این پایگاه در اواخر آوریل یا اوایل ماه مه به پایان خواهد رسید.

 

سخنگوی نیروی دریایی ایالات متحده در ادامه گفت: «خدمه کشتی ناچار به تخلیه منطقه حریق شده و با استفاده از کپسول‌های آتش‌نشان آتش را اطفا کردند. این سانحه هیچ تلفاتی نداشته است.»

به گفته مقامات آمریکایی، دلیل آتش‌سوزی هنوز روشن نیست و کشتی برای تعمیرات با استفاده از تنها یک موتور به بندر جکسون‌ویل در آمریکا بازگشته است.

به دلیل مانع‌تراشی‌های رژیم صهیونیستی در ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از مسیر زمینی، ایالات متحده قصد دارد یک پایگاه دریایی در غرب غزه ایجاد کند تا کمک‌های ضروری از این مسیر به مردم غزه تحویل داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به غرب درباره مصادره اموال مسکو
  • تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه/ضربه دردناک به نیروی هوایی روسها
  • انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه خطرات قانونی دارد
  • هشدار رئیس سیا درباره احتمال شکست اوکراین
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • پنتاگون درباره پاسخ تنبیهی ایران ضد رژیم صهیونیستی چه گفت؟
  • پنتاگون: کشتی حامل تجهیزات برای غزه دچار حریق شد
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است