Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@03:39:31 GMT

مرغ گرم مورد نیاز بازار چهارمحال و بختیاری تامین شده است

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۱۰۹

مرغ گرم مورد نیاز بازار چهارمحال و بختیاری تامین شده است

به گزارش ایرنا، محمد کاظم منزوی بامداد روز شنبه در بازدید از یکی از کشتارگاه‌های فعال استان افزود: براساس نیاز استان در کشتارگاه‌های فعال هر شب بیش از ۴۰ تن مرغ کشتار و روانه فروشگاه‌ها و بازار فروش بازار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز شنبه مرغ گرم به قیمت جدید در بازار عرصه می‌شود، گفت: نیاز استان روزانه بین ۷۰ تا ۸۰ تن مرغ گرم است و کمبودی در خصوص مرغ گرم وجود ندارد و در صورت کمبود مرغ گرم در بازار، با مرغ منجمد ذخیره شده کمبود جبران خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوجه‌ریزی مرغداری‌ها در فروردین ۳۰ درصد نسبت به سالهای گذشته افزایش یافت

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه فروردین‌ماه امسال یک میلیون و ۵۸۰  هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد، گفت: جوجه‌ریزی فروردین ماه امسال ۳۰ درصد نسبت به مدت سال‌های گذشته افزایش داشت.

عطاءالله ابراهیمی افزود: روزانه بین ۶۰ تا ۸۰ تن مرغ در استان کشتار می‌شود و نیاز روزانه استان به مرغ گرم به‌طور متوسط ۶۰ تا ۸۰ تن است.

وی اظهار داشت: در سطح استان مشکل و کمبودی برای تامین مرغ گرم وجود ندارد و مرغ مازاد استان نیز در فرورین‌ماه ذخیره‌سازی شد و در صورت کمبود و احساس نیاز مرغ منجمد وارد بازار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار مرغ گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران درباره رکورد جوجه ریزی در استان مازندران، گفت: مازندران در ۶ ماهه اخیر برای سومین بار به رکورد جوجه‌ریزی دست یافت و استان گلستان که همتراز مازندران در میزان جوجه ریزی قرار دارد در این مدت دو میلیون قطعه کمتر از مازندران جوجه ریزی داشته است که نشان از تعهد و تلاش مدیران و مرغداران استان برای تحقق جهش تولید در این بخش است.

حسن خیریانپور افزود: این اقدام اولین گام بلند کشاورزی مازندران در راستای تحقق برنامه‌های جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: رکورد بی سابقه جوجه ریزی ماهانه استان مازندران با ثبت ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار قطعه در فروردین ماه در کشور و استان شکسته شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران افزود: تعداد جوجه ریزی استان در فروردین ماه امسال با رکورد بی سابقه در بازه زمانی مشابه با ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار قطعه در واحد‌های مرغ گوشتی بود که معادل ۱۲.۸ درصد جوجه ریزی کشور است.

خیریانپور تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه ریزی استحصال شود.

وی گفت: در این مدت سه شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۵ قطعه رتبه اول، آمل با بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۳۲۰ قطعه رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی بازارچه‌های موقت در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری
  • ذخیره‌سازی ۲۱ هزار و ۹۴۴ تن گندم مورد نیاز در چهارمحال و بختیاری
  • گندم مورد نیاز چهارمحال و بختیاری تا خردادماه تأمین است
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • راه‌اندازی بازارچه‌ها در چهارمحال و بختیاری در دستورکار باشد
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • تهیه بانک اطلاعاتی دارو در چهارمحال و بختیاری
  • رکورد جوجه ریزی در مازندران شکست
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • کمبود دارو و شیرخشک در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد