Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@07:42:22 GMT

کشف ۱۱تن کالای اساسی احتکارشده در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۵۵۷۹

کشف ۱۱تن کالای اساسی احتکارشده در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان تاکستان با اعلام این خبر گفت: حسب گزارشات واصله یک فروشگاه بزرگ اقدام به احتکار کالاهای اساسی کرد که سریعاً دستورات لازم به ضابطین قضایی صادر و کالاهای احتکار شده کشف شد.

او افزود: در این فروشگاه حدود ۱۱تن روغن، ماکارونی، تخم مرغ و سایر کالاهای اساسی احتکار شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی در ادامه بیان کرد: تمامی این کالاها با هدف منفعت مالی و با قیمت‌های قدیم احتکار شده بود و تفاوت قیمت آن‌ها با قیمت‌گذاری جدید مبلغ قابل توجهی بود.

این مقام قضایی استان یادآور شد: با تدابیر اندیشیده شده و نظارت دقیق تمامی کالاهای کشف شده با قیمت قدیم در بین مردم توزیع و عرضه شد که این اقدام موجب رضایت‌مندی شهروندان گردید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در پایان خاطر نشان کرد: برای مالک این فروشگاه به اتهام احتکار کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی پرونده تعزیراتی تشکیل شد و قطعاً با احتکارکنندگان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

کد خبر 1630935

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی به کشور

مدیرکل گمرکات اهواز گفت: ۱۳ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای اساسی و راهبردی به ارزش هفت میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات استان وارد کشور شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، بهروز قره‌بیگی امروز _شنبه بیست و پنجم فروردین_ در یک گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: میزان صادرات از گمرکات خوزستان در سال گذشته از نظر وزنی ۲۰ میلیون و ۲۰۱ هزار تن به ارزش پنج میلیارد و ۸۱۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن از نظر وزنی ۱۷ درصد رشد و از نظر ارزشی با توجه به کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی با ۱۶ درصد کاهش همراه بوده است.

وی افزود: در سال گذشته از طریق گمرکات خوزستان ۱۶ میلیون و ۷۰۲ هزار تن به ارزش بیش از ۹ میلیارد و ۶۳۲ میلیون دلار کالا وارد استان و کشور شد که نسبت به یک سال قبل از آن از نظر وزنی یک درصد و از نظر ارزشی پنج درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات اهواز خاطرنشان کرد: میزان هدف‌گذاری صادرات در بخش وزنی به طور ۱۰۰ درصد محقق شده و در حوزه ارزشی نیز ۹۷ درصد تحقق یافته است، به طور کلی ۱۳ میلیون و ۹۶۱ هزار تن کالای اساسی و راهبردی به ارزش هفت میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار سال گذشته از گمرکات استان وارد کشور شده است.

قره‌بیگی با اشاره به عمده محصولات صادراتی از استان، ادامه داد: بیشترین محصولات صادراتی استان از جمله پتروشیمی پروپان، پلی اتیلن، پنتان، شمش فولادی، هیدروکربن سبک، میلگرد و محصولات کشاورزی بوده است.

وی اضافه کرد: صادرات به کشورهای چین، امارات، عراق، ترکیه، هند، کویت، افغانستان، اندونزی، پاکستان و غنا انجام شده است.

مدیرکل گمرکات اهواز با اشاره به عمده کالاهای وارداتی از مرزهای استان به کشور، تصریح کرد: ذرت دامی، دانه‌های روغنی سویا، کنجاله سویا، گندم، شکر خام، پارچه و ام دی اف خام بیشترین محصولات وارداتی از مرزهای استان در مدت یاد شده، اعلام شده است.

قره‌بیگی گفت: کالاهای وارداتی بیشتر از کشورهای برزیل، چین، روسیه، کانادا، مالزی، امارات، ترکیه، هند و رومانی بوده است.

وی درآمد گمرکات استان در سال گذشته را حدود ۱۹۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش ۶۸ درصدی همراه بود.

کد خبر 744071

دیگر خبرها

  • تامین ارز صنایع ،دارو و کالاهای اساسی از مرز ۱.۹ میلیارد دلار گذشت
  • کشف ۶۴ تن مواد پتروشیمی قاچاق در جنوب تهران
  • اختصاص ۴۲۶ میلیون دلار ارز به کالاهای اساسی و دارو
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • وضعیت آرام بازار کالاهای اساسی در کرج
  • ◄ حرکت شتابان جاده قدیم قزوین رشت به سوی نابودی کامل
  • کمبودی در عرضه کالای اساسی خانوار نداریم
  • ورود بیش از ۱۳ میلیون تن کالای اساسی به کشور
  • غفلت از نفوذ دلار تلگرامی؛ از موز و موبایل تا قطعات خودرو
  • دستور برخورد با ارائه خدمات کالای قاچاق/ ادامه جولان آیفون۱۵