Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز در خبری فوری اعلام کرد فدراسیون فوتبال چین از میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا 2023 انصراف داد.

دلیل اصلی انصراف چین از میزبانی همه گیری مجدد بیماری کرونا در این کشور است که به معضل بزرگی تبدیل شده است. همه گیری این بیماری در چین باعث شده تا بسیاری از باشگاه های فوتبال ورشکسته شوند و بسیاری از ستارگان فوتبال این کشور را ترک کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*قطر بهترین گزینه میزبانی جام ملت های آسیا 2023

13 ماه به آغاز مسابقات جام ملت های آسیا 2023 چین باقی مانده و با نگاه به کشورهای آسیایی تنها یک گزینه که بهترین گزینه است به ذهن می رسد که می تواند به نحو احسن از این مسابقات در مدت کم باقی مانده میزبانی کند.

قطر کشوری است که دو سال پیش وقتی بیماری کرونا همه گیر شد با میزبانی از لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا و شرکایش را از ضررهای چند میلیون دلاری نجات داد و به نوعی ناجی AFC و فوتبال آسیا شد.

میزبان جام جهانی 2022 قرار است از آبان ماه میزبان این تورنمنت بزرگ جهانی باشد. بدون شک برگزاری جام جهانی در قطر بازتاب گسترده ای در جهان خواهد داشت و آمادگی زودهنگام ورزشگاه های میزبان این مسابقات باعث شده تا AFC و فیفا به قدرت میزبانی این کشور ایمان بیاورند.

*قطر دوباره ناجی فوتبال آسیا می شود

امروز با اعلام AFC یک بار دیگر چراغ خطر برای فوتبال آسیا روشن شد. با نگاه به زیرساخت های کشورهای مختلف در میزبانی مسابقات ورزشی به نظر می رسد قطر دوباره می تواند ناجی فوتبال آسیا شود و میزبانی مسابقات جام ملت های آسیا 2023 در اختیار بگیرد.

در صورتیکه قطر میزبان مسابقات جام ملت های آسیا 2023 شود یکی از رقبای ایران برای میزبانی در جام ملت های آسیا 2027 کنار می رود و تنها رقیب اصلی ایران برای کسب میزبانی این تورنمنت بزرگ عربستان می شود.

*منفعت ایران از میزبانی قطر در جام ملت های آسیا 2023

پیش از این فدراسیون فوتبال ایران، قطر، عربستان و هند برای میزبانی از مسابقات جام ملت های آسیا 2027 کاندید شده بودند و قرار است بعد از مسابقات جام جهانی و قبل از مسابقات جام ملت های آسیا 2023 برنده این کاندیداتوری مشخص شود.

قطر بهترین گزینه 13 ماه مانده به آغاز مسابقات جام ملت های آسیا 2023 برای میزبانی است و به نظر می رسد AFC  بار دیگر در شرایط اضطراری کرونا دست به دامن این کشور خواهد شد. مخصوصا تجربه موفق میزبانی متمرکز لیگ قهرمانان آسیا در دوره اول شیوع کرونا بیش از پیش شانس قطر برای میزبانی از این مسابقات را بالا می برد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: جام جهانی 2022 قطر جام ملت های آسیا 2023 مسابقات جام ملت های آسیا 2023 مسابقات جام ملت های آسیا برای میزبانی فوتبال آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین بار؛ میزبانی ایران از رقابت‌های تنیس ساحلی

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، با اعلام و موافقت فدراسیون جهانی نخستین بار ایران میزبان رقابت‌های تنیس ساحلی شد.   این مسابقات در بخش آقایان با حضور ۲۹ تیم و در بخش بانوان با حضور ۱۵ تیم برگزار می‌شود.   نخستین دوره مسابقات بین المللی تنیس ساحلی در دو هفته برگزار خواهد شد که هفته نخست ۶ تا ۹ اریبهشت و هفته دوم ۱۰ تا ۱۴ این ماه در جزیره کیش زمان بندی شده است.

دیگر خبرها

  • همدان میزبان بزرگترین رویداد کاراته کشور است/ نمره عالی میزبانی
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان
  • تانک بختیاری از روی نماینده میزبان رد شد!
  • کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا قرقیزستان
  • البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد
  • افتتاحیه زیر ۲۳ سال آسیا و دو حسرت بزرگ برای ایران!
  • میزبانی ایران از رقابت‌های تنیس ساحلی
  • نخستین بار؛ میزبانی ایران از رقابت‌های تنیس ساحلی