Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@10:38:02 GMT

تعطیلی برخی شهرهای کرمان و یزد/ انسداد محور فهرج-زاهدان

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۹۷۵۰۱

تعطیلی برخی شهرهای کرمان و یزد/ انسداد محور فهرج-زاهدان

آفتاب‌‌نیوز :

صبح امروز طوفان شدید شن وافزایش گرد غباردوشهرستان نرماشیر و فهرج را به تعطیلی کشاند

سرپرست فرمانداری فهرج در این رابطه گفت: به دلیل طوفان شدید شن و افزایش گرد و غبار همه ادارات و مدارس در شهرستان امروز تعطیل شدند.

حسین سعیدنیا بیان کرد: طوفان شن از صبح امروز شروع شده و افزایش گرد وغبار باعث کاهش شعاع دید در محورهای مواصلاتی این شهرستان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور فهرج _ زاهدان نیز به علت وزش طوفان شدید شن و کاهش شعاع دید مسدود شده است.

سرپرست فرمانداری فهرج ادامه داد: محدودیت کاری برای بخش خصوصی، بانک ها، صداوسیما و مراکزی که از قبل وقت رسیدگی به امور شهروندان داده اند نظیر مراجع قضایی و دستگاه های خدماتی بر عهده بالاترین مقام مربوطه است.

رییس ستاد بحران شهرستان فهرج تاکیدکرد: این طوفان ناشی از بادهای ۱۲۰ روزه سیستان و بیش از سه برابر حد مجاز است.شهرستان فهرج در حاشیه کویر لوت در معرض طوفان‌های شدید شن و ریزگردها قراردارد و هرازچندگاهی گرد وغبار تنفس ساکنان این منطقه را با مشکل روبه رو می‌کند.

طوفان شن و گرد و غبار شهرستان نرماشیر را هم تعطیل کرد

فرماندار نرماشیر نیز در این باره گفت: با توجه به نظر کارشناس محیط زیست و مرکز بهداشت ادارات و مدارس این شهرستان نیز تعطیل شد.

حمید طبسی نژاد بیان کرد: این تعطیلی شامل ادارات امنیتی، نظامی و خدمات رسان نمی شود.
وی ادامه دادباتوبه طوفان شن تاکنون هیچ کدام از محورهای ارتباطی شهرستان مسدود نشده است و قطعی برق نیز نداشته ایم.

شاخص کیفی هوای شهرستان فهرج، ریگان و نرماشیر ۵۰۰ و در حالت خطرناک قرار دارد در این وضعیت افراد باید از فعالیت های خارج از منزل خودداری کنند.

مدارس رفسنجان هم تعطیل شد

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ‌مدارس شهرستان‌ رفسنجان که قرار بود فعالیت خود را با دو ساعت تأخیر آغاز کنند بر اثر خیزش ریزگردها و آلودگی هوا تعطیل شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان مهران باهری با اعلام این خبر گفت: به علت خیزش گرد و خاک و آلودگی هوا مدارس شهرستان رفسنجان در همه دوره‌های تحصیلی امروز شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه 1401 تعطیل است. مهد کودک ها و پیش دبستانی های منطقه کشکوئیه نیز به علت آلودگی هوا تعطیل شد و مدارس با دو ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

باهری با بیان اینکه در سایر شهرستان ها و مناطق در خصوص تعطیلی مدارس تصمیم خاصی اتخاذ نشده است گفت: هرگونه تعطیلی و یا تاخیر در روند فعالیت مدارس در اسرع وقت از طریق صدا و سیما و پورتال اداره کل آموزش و پرورش به اطلاع هم استانی های عزیز رسانده می شود.

شایان ذکر است مدارس شهرستان‌های انار و زرند نیز امروز به دلیل آلودگی هوا و خیزش ریزگردها تعطیل شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طوفان شن گرد و غبار آلودگی هوا شدید شن تعطیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۹۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ۹ صبح، دانش آموزان تا پایان ۲۸ فروردین باید به مدرسه می‌رفتند.اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است؛ و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • فیلم| تصاویر ترسناک از طوفان شن در مسیر جاده زاهدان
  • انسداد محور کندوان از سمت مرزن آباد
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • وضعیت اکران سینماهای مشهد در شب‌های قدر چگونه است؟
  • (ویدیو) تصاویر ترسناک از طوفان شن در مسیر جاده زاهدان
  • (ویدئو) طوفان شن وحشتناک در جاده‌های زاهدان
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • برنامه تعطیلی سینما‌ها در شب‌های قدر
  • برنامه تعطیلی سینماها در شب‌های قدر